ارسال به دیگران پرینت

حقوق کارگران

حداکثر افزایش دستمزد کارگران اعلام شد

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با تأکید براینکه هدف ما حفاظت از کارگاه و کارگر است، گفت: حداکثر افزایشی که برای دستمزد کارگران در سال آینده باید رخ دهد، به اندازه تورم خواهد بود.

حداکثر افزایش دستمزد کارگران اعلام شد

اصغر آهنی‌ها در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده اظهار داشت: تاکنون حدود 10 جلسه تخصصی کمیته مزد و چندین جلسه شورای عالی کار تشکیل شده، اما هنوز حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده مشخص نشده و به احتمال زیاد در جلسه شورای عالی کار طی دو هفته آینده تعیین تکلیف می‌‌شود.

وی افزود: در بحث دستمزد چند موضوع محوری بررسی می‌شود؛ اول واقعیت این است، به خاطر تورم‌های پیاپی که در سال‌های گذشته رخ داده و پایه آن در دولت‌های قبلی بوده، قدرت خرید کارگران کاهش پیدا کرده است و بنابراین مدیریت کردن تورم و قدرت خرید اقتصاد نیاز به زمان دارد که باید بحث‌های اقتصاد کلان حل شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار این را هم گفت: در سال‌های گذشته نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار زحمات زیادی برای رشد دستمزد کارگر کشیدند، اما عمده این افزایش تورم و کاهش قدرت خرید از بین رفت. دولت کنونی قصد دارد، با همکاری مجلس و سایر قوای کشور ریشه تورم را خشک کند تا سفره مردم و از جمله کارگران کوچک‌تر نشود.

به گفته آهنی‌ها، از طرفی کاهش قیمت دلار باعث می‌شود بسیاری از اجناس ارزانتر شوند، چون قیمت دلار در سال‌های قبل باعث افزایش هزینه تولید و مواد اولیه شده بود و ما به دلیل تحریم قدرت رقابت‌پذیری خود را با کشورهای همسایه و مشابه از دست داده بودیم و امیدواریم در دولت جدید با افزایش ارتباط تجاری با کشورهای همسایه کم کم بتوانیم قدرت رقابت و حضور در بازار را پیدا کنیم.

وی این نکته را هم گفت: نقش هزینه دستمزد در تولید کالا در صنایع بزرگ مانند پتروشیمی‌ها و کارخانه‌های فولادی و معدنی و کارخانه‌های نفت و گاز بسیار پایین است که عمده این کارخانه‌ها در دست دولت یا شبه دولت قرار دارد و در طی این سال‌ها نیز قیمت محصولات این کارخانه‌ها افزایش پیدا کرده است؛ اما در مورد کارگاه‌های کوچک و متوسط سهم دستمزد در هزینه تولید بالا است و کارفرمایان نمی‌توانند بیش از تورم موجود دستمزد کارگران را افزایش دهند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار ادامه داد: مشکل اصلی این است که در قانون حداقل مزد کلرگر برای همه صنایع یکجور دیده می‌شوند و صنایع بزرگ و کوچک برای حداقل دستمزد کارگران به یک گونه تصمیم‌گیری می‌شود و هنوز مزد منطقه‌ای مطرح نیست.

آهنی‌ها گفت: در صنایع کوچک سهم دستمزد بالای 30 تا 40 درصد است، اما در صنایع بزرگ سهم بزرگ کمتر از 12 درصد است. به عنوان مثال بسیاری از مغازه‌داران به خاطر هزینه‌های کارگری مجبور شدند یکی از شاگردان خود را اخراج کنند چون توان پرداخت دستمزد دو نفر را ندارند.

وی این نکته را هم گفت: بسیاری از بیکاری‌ها مربوط به افراد تحصیل کرده است که مدرک لیسانس دارند، اما مهارت انجام کار را پیدا نکرده است و به خاطر ضعف فرهنگ کار اکثر افراد می‌خواهند پشت‌میز نشین باشند. در حالی که باید با آموزش فنی و حرفه‌ای افراد تحصیل‌کرده در کارهای تخصصی به کار گرفته شوند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهار داشت: در بلندمدت باید ساختار نظام آموزشی کشور تغییر یابد و آموزش‌ها براساس تقاضامحور و نیاز بازار باشد، ما در کوتاه‌مدت با آموزش‌های مهارتی باید افراد مدرک‌دار را بتوانیم در کارهای تخصصی به کار بگیریم. در حال حاضر نرخ بیکاری در تحصیل‌کرده‌ها در برخی رشته‌ها بالای 25 درصد و به طور میانگین 12 درصد است.

آهنی‌ها ادامه داد: نرخ تورم یک ساله منتهی به پایان بهمن امسال 41.2 درصد بوده و سبد معیشتی که در کمیته دستمزد برای یک خانوار میانگین کارگری تعیین شده، ماهانه 8 میلیون 970 هزار تومان است، اما قرار نیست همه مخارج زندگی کارگر در مزد او پرداخت شود. برخی از این هزینه‌ها، هزینه اجتماعی و بیمه‌ای است که دولت باید تأمین کند و بین هزینه‌های اجتماعی و هزینه‌های فردی کارگر تفکیک قائل نشده‌اند، اما کارفرما حداکثر می‌تواند حول و حوش نرخ تورم به افزایش حداقل دستمزد کارگران رضایت دهد.

وی افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور و تأکید وزیر کار که باید زندگی مردم تأمین شود به ویژه در برخی کارگاه‌ها که در دوران کرونا دچار مشکل شدند، باید از کارگران حمایت کنیم، اما بیش از نرخ تورم به هیچ‌وجه امکان حمایت نیست.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: تاکنون هر هفته جلسات کمیته‌های تخصصی دستمزد برگزار شده و جلسات شورای عالی کار هم هر ماه برگزار می‌شود و بیش از 10 جلسه کمیته مزد زیرمجموعه شورای عالی کار برگزار شده و امیدواریم، حداقل دستمزد تا شنبه 21 اسفند مشخص شود.

آهنی‌ها در مورد اینکه حداقل دستمزد چه میزان از سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش می‌دهد، گفت: در طی سال‌های مختلف حداقل دستمزد به علاوه سایر مزایای کارگری 70 درصد سبد معیشت خانوار را پوشش می‌دهد، البته این موارد در کنار و علاوه بر اضافه‌کاری و شیفت‌‌های اضافه کارگران است.

وی همچنین در مورد اینکه گفته می‌شود حدود 30 درصد ظرفیت کارخانه‌ها خالی است، گفت: به طور متوسط 10 تا 50 درصد ظرفیت کارخانه‌ها خالی است، اما اینکه چگونه می‌توان آن را پر کرد بحث بازار صادراتی و مشکلات صادرات و نقل و انتقال پول، همچنین تکنولوژی خط تولید و مدیریت در واحدهای تولیدی است. در سال‌های گذشته تحریم به عنوان هزینه سر بار به خط تولید اضافه شده است. در زمینه انتقال پول هم با کشورها دچار مشکل بودیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکلات رفع شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در مورد مدیریت در بنگاه‌ها گفت: نیروی کار ما متأسفانه به فرهنگ کار سبک و پشت‌میزنشینی عادت کرده است. دستگاه‌های دولتی باید طبق سیاست اصل 44 کوچک شوند و فقط در امور که مردم نمی‌توانند وارد شوند. بدنه دولت باید تخصصی و کوچک شود. در حال حاضر کشور ما به اندازه چند کشور دیگر استخدام شده دارد و بهره‌وری نیروی کار به شدت پایین است.

آهنی‌ها در مورد اینکه مشکل مدیریت هم در بنگاه‌های تولید وجود دارد، عنوان کرد: یکی از شاخصه‌هایی که می‌تواند یک سازمان را حرکت دهد،‌بحث مدیریت حرفه‌ای است. البته در بخش خصوصی این مشکل کمتر است، اما در بخش‌های دولتی و شبه‌دولتی مشکل مدیریت فراوان است.

وی در مورد استفاده از نیروی کار اتباع افغان در مشاغلی مانند کارهای ساختمانی و حتی در مغازه‌ها گفت: هرچه کار سخت است، برخی نیروی ایرانی زیر بار نمی‌رود کارفرما مجبور از نیروی افغان استفاده کند فرهنگ کار سخت در کشور ما آسیب دیده از طرفی متأسفانه اتفاقاتی مانند بورس، سپس رمز ارز و یا خرید و فروش دلار و ماشین باعث شده برخی نیروی کار ایرانی تن به کار سخت ندهد، در نتیجه کارفرماها از نیروی افغان استفاده می‌کنند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار خاطرنشان کرد:‌ این همه انرژی که در کشور مصرف می‌شود باید تولید ثروت شود و بتوانیم تولید صنعتی و کشاورزی را رونق دهیم در آن صورت مشکل اشتغال حل می‌شود و تهیه مواد غذایی که در آینده دچار مشکل است را باید خودمان تأمین کنیم.

آهنی‌ها در مورد برگزاری جلسات شورای عالی کار بیان داشت: تاکنون بخش کارفرمایی تمام تلاش خود را کرده، اما واقعاً بیشتر از نرخ تورم نمی‌توان به افزایش حداقل حقوق اقدام کرد، چون به ریزش کارگران می‌انجامد. از طرفی دولت باید کمک کند تا برخی از هزینه‌های اجتماعی کارگران را تأمین کند و امیدواریم با هدف حفاظت از کارگاه و کارگر بتوانیم به نقطه مشترک مناسبی برسیم.

وی این را هم گفت: ما علاقه‌مندیم هم شرایط کارگر بهتر شود و هم مشاغل موجود حفظ شوند چو.ن حداقل دستمزد کارگران نقطه تعیین‌کننده برای مستمری بازنشستگی کارگران است و باید شرایط زندگی آنها هم بهتر شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهار داشت: عمده کارگاه‌های کشور که اشغال فراوانی دارند، کارگاه‌های کوچک و متوسط هستند که 85 درصد کارگاه‌ها را تشکیل می‌دهند و بیشتر اشتغال را از آن خود کرده‌اند، اما 15 درصد کارگاه‌ها از بنگاه‌های بزرگ تولیدی هستند که سهم دستمزد کارگر از تولید ناچیز است و برای آنها تفاوتی نمی‌کند.

آهنی‌ها گفت: در کنار حفظ شرایط زندگی کارگران باید به کارفرما هم کمک کنیم تا از پیچ تاریخی اقتصاد بگذرند و هم کارگاه تولیدی حفظ شود و هم از کارگر حمایت شود. واقعیت این است که یکطرفه نمی‌توان دستمزد کارگر را خیلی بالا ببریم چون باعث ریزش کارگر می‌شود که این هم به نفع کارگر نیست.

حجم ویدیو: 2.52M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34
منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رامین ارسالی در

      بس کنین بابا اینهمه فیلم بازی میکنین،هر سال اینهمه جلسه ونشست میذارین بکجا رسیدین،آخرش که چی؟؟؟

      • کار گر ارسالی در

        به قرآن فقط حرف مفت میزنن هموش دروغگو هستن چون ۹٠درصد حضرات سرمایه دار وصاحب شرکتهای بزرگ کشورند برای اوام فریبی هم شد یچیزی میکن بعد چندرغاز میزان رو حقوق وتمام تا سال بعد یی هوقه جدید بریزن

    • داود بهنیان ارسالی در

      ایشان نظر خودشان گفته اند و این حکم قطعی کمیته تعیین دستمزد نیست.

    • 1 ارسالی در

      بله مانند نرخ تورم البته برای سایر سطوح وبرای حداقل نیز دولت باید فکر کند

    • ناشناس ارسالی در

      بجای 2ماه حقوق ثابت(7-8میلیون تومان)، یک مبلغ 1/6میلیون تومان ناقابل پرداخت میکنند و خوذرا ارضاء میکنند که ریاست و مدیریت کردیم. یک آدم منصف در میانشان نیست بگوید، 30سال مزد و مزایای کارگری دادیم، موقع بازنشستگی فوری و خودسرانه کارمندشان میکنیم تا حقوقشان را پایمال کرده و بجای 7-8میلیون تومان، 1/6میلیون تومان واریز میکنیم. این مبلغ عیدی 2جفت کفش برای بچه نمیشه خرید چه برسد به خرج و هزینه های دیگر ایام عیدی، انشالله همیشه خجل و شرمتده درگاه الهی تا ابدیت بمانید. حالا هرمدیر و مسئولی با بوق وکرنا این تصمیم شاهکارانه را اعلام وبه خودش منتسب میداند و سروگردنش را بالا میگیرد و به این عمل ناجوانمردانه اش فخرفروشی میکنند و پیش رؤسایش، با چاپلوسی اعلام میکنند با این تصمیم بنده وامثال بنده چند میلیارد تومان درخزانه جمع آوری و پس انداز نگه داشتیم، تابرای خودمان پاداش برداشت کنیم و بسیار خوش به حالمان کنیم.
      درجلسات شورای عالی کار خیلی کار شاق و شق القمری انجام میدهند، فاصله دوجلسه از 7 اسفند تا21 اسفند، یعنی دو هفته، فقط برای وقت سوزی وکشتن وقت لازم، چیز دیگری را در بر ندارد. اجرای قوانین اینهمه تعلل لازم ندارد، مصوبات مربوطه و لازم را در گذشته بانجام رسانده اند که دیگر درهرسال اینهمه وقت وجلسات متعدد برای جمع بندی سالانه چندین مصوبه و هماهنگی با تورم وسبدمعیشت اعلامی از سوی نهادهای ذیربط، نیازبه چندین جلسه نداشته و ندارد،فقط کمی سلامت فکری و وجدان می خواهد و انشالله منبعد اینچنین خواهند بود. انشالله

      • ناشناس ارسالی در

        مرد مسخره خودتون کردید آخرش هم میگین با مزایا ۳۰‌درصد یا۴۰ درصد اضافه شده آخه حقوق ۷تا۸ میلیونی خودتون میتونید باهاش زندگی کنید ماهانه حقوق نجومی میگیرید باید با کارگر اینطور برخورد بشه

    • شهروند ارسالی در

      نه این دولت ونه دولتهای قبل از آن از قشر کارگر حمایت نکرده ونمیکنند فقط وفقط شعار حمایت از قشر کارگر رو برای جمع کردن آرا مردمه

      • ناشناس ارسالی در

        مردم رابه مسخره گرفته اند

    • ناشناس ارسالی در

      دقیقا، حرف آقای آهنی درسته، حقوق ودستمزد بالا باعث اخراج کارگر توسط کارفرما خواهد شد، البته اگر به امید خدا تورم کنترل شود وقیمت اجناس ثبات پیدا کند همین حقوق فعلی هم برای من کارگر اضافه خواهد آمد

      • قاسم ارسالی در

        واقعا خوش خیالی امسال حقوق ها رادرست بالا نبرند خیلی کارگرهایی مثل من میرم شغل آزاد دیگه با۶،۷میلیون نمیشه زندگی چرخوند کارگاهی که کارمیکنم خودش به مشکل میخوره این آقای آخنی میگه کارگاه اخراج میکند کارگاه به خاطرکم شدن مشتری مجبور به اخراج کارگر میشوند وگرنه حقوق کارگر روی قیمت هاوصول مشودوهیچ وقت کارفرمااعتراض نمیکنه دروغ گو

    • شادی ارسالی در

      اگر 41ونیم درصد اضافه شود من راضیم توکل به خدا

      • محسن ارسالی در

        خاک تو سرت

      • ناشناس ارسالی در

        چقدر خوش خیالین به خدا

    • کارگر ارسالی در

      آهنی ها خیلی شکر تناول فرمودن کاش واقعاً درد کارگر رو احساس میکردن ببینم او موقع چی میفرمان

    • ناشناس ارسالی در

      جلوی تورم بگیرید یک ملیون حقوق اضافه بشه ۱۰ ملیون تورم بدرد نمیخورت

    • محمد ارسالی در

      بخدا قسم، نه این دولت نه دولت های آینده، هیچ کس حق کارگر را نخواهد داد، اصلا حق دادنی نیست، گرفتنی هست، واگر با هم نیستیم پس حقمان بی عدالتی وزورگویی است، تا اتحادیه وتشکل کارگری نباشد تا بزرگترین صنف ایران یعنی کارگر ها نماینده ندارند، (نماینده واقعی وبه تعدادکافی) مشکل حل نخواهد شد،

    • کارگر ارسالی در

      خدالعنت کنه هرچی مسووله دروغگووبی درد رو،که کارگرزیرفشارتورم داره له میشه،اینابادوتاجلسه ماه رو،به اخرمیرسونن حقوق چندین میلیونیشون رومیگی ن،ومثلا برای کارگران قدمی برمیدارن

    • شهرام ارسالی در

      آخه مرتيکه بی همه چیز تو نماینده کارگر هستی یا جیره بگیر کارفرما؟ اصلا کدوم کارگر تو رو انتخاب کرده که شدی نماینده کارگر؟

    • ناشناس ارسالی در

      این آهنی رو بدید دست من از وسط جرش بدم

    • علی ارسالی در

      بله واقعا که حق گرفتنی است دست اینا باشه که اصلا بفکرما گارگرانیستن. ازحق ما کم میکنن واونوبه اسم یارانه با درصدکم بهمون برمیگردونن. خدا لعنتشون کنه.

    • یاسین ارسالی در

      به یاد روزی باشید که در ایران همگی سالم وشخص بیماری نباشد

    • ناشناس ارسالی در

      بدبخت کارگر ایران ، بیشترین و بزرگترین قشر جمعیتی کشور را خانواده کارگران و بازنشستگان کارگران تشکیل میدهند اما هیچ حق رای و نظری در کشور ندارند در حالیکه در کشورهای پیشرفته جهان اتحادیه و احزاب کارگری حرف اول و آخر را چه در سیاست و اقتصاد کشورشان میزنند بقیه اقشار جامعه زیر مجموعه اتحادیه‌های کارگری هستند اما در کشور ایران مسئولان کشور دوست ندارند و نمی خواهند قشر زحمتکش کارگران قدرت داشته باشند چون به نفعشان نیست و همیشه سعی میکند این قشر بزرگ را تعضیف کنند و در سطح پایین نگه دارند

    • ناشناس ارسالی در

      تعدیل نیروی کار،،،،چماقی که هر سال با آن کارگران رو میترسانند،،اخه نامردا شما تو این ۴۷سال کی تورم رو مهار کردین که امسال بخواهیم مهار کنین اونم. با این کارشناسی سطح یک اکابرتون

    • کارگر ارسالی در

      این چه مسخره بازیه
      اگر قانون مشخص کرده
      پس این همه جلسه
      و بگیر و ببند برای چیه؟؟؟؟
      مگه پرداختن حق به حقدار
      بحث و جلسه میخواد؟؟؟؟
      ادعای مسلمانی هم میکنیم،
      جمع کنید آقا
      همه چیز به تفع کارفرما بوده
      و به ضرر کارگر همیشه شرمنده خانوادش

    • مرتضی ارسالی در

      خلایق هرچه لایق زیادتونم هست

    • مرتضی ارسالی در

      اون دوستی که نوشته با ۷,۸میلیون میشه زندگی کرد،از مملکت بی خبره نصفه مستمری بگیرا۳۵۰۰میگیرن

    • محمد ارسالی در

      شما اگه میتونستین تورم را کاهش بدین وکم کنید که حقوق کارگر کفاف خرج هایه زندگیشا بده وجلو زنو بچش کوچک وسرافکنده نشه ما افزایش نمیخواستیم ولی وقتی قیمتا صد برابر میشه سه تا حقوق کفاف زندگیا نمیده همش چرتو پرت نگید بخدا

    • رضا ارسالی در

      واقعا شرم آور است براي این مدیریت محترم که‌ خیلی زحمت کشیده اند براي احقاق حقوق کارگران که همیشه منتظر معجزه‌ی می مانند تامشکلات کارگران حل شود ۰۰۰خسته نباشید شورای عالی کار ۰۰

    • ناشناس ارسالی در

      لطف کن اقای محترم بگو ماهی چقدر درامد داری که داری

    • ناشناس ارسالی در

      خداازتون نگزره

    • حسین ارسالی در

      بعد از بیست سال سابقه 3800 حقوقمه با اضافه کار 4300 خدای ظلم نیست

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا کارگاههای کوچک که حقوق وزارت کار رانمیدهند که به مشکل بخورند واحدهای بزرگ هم درسال حداقل سه بار افزایش نرخ دارند مانند لبنیات اگر فکر حداقل بگیر بازنشسته هستیدپیشنهاددهید حقوق بازنشسته را از شورای کار جدا کنند بشکل دیگری تعیین شود

    • ناشناس ارسالی در

      مسولان ی که میگن فنی حرفه ای مدرک داشته باشند فرض منی که چهار ساله از فنی حرفه مدرک دارم کدوم ارگان از من حمایت کرد،میگن برو خانه کارگر در خانه کارگر صحبت از بیمه میشه میگن سه ساله سهمیه بیمه ندادن یعنی مدرک بی فایده است فقط دولت میخواد کلا به بهانه مدرک جیب تو خالی کنه همش دروغ دروغ دروغ

    • ناشناس ارسالی در

      بادرود اقاای اهنیان هر دولتی راس کار امده اولین حرفش هم کنترول تورم بوده است ،حال شما که می فرمائید دولت و مجلس در صدد است تورم سال اینده را ریشه کن.کنه،. همه از خدا میخواهیم کمک کند تورم ریشه کن شود متاسفانه باید بعرض برسانم حتی یک هزارم درصد امید نیست دولت یا مجلس بتوانند چنین کار بزرگی بکنند چون رانت، دزدی، رشوه، دروغ ، ریا و هر چه که گفته شود ، دست خود بزرگواران است. اخر سال که میشود برای دو ریال افزایش اسمان و زمین بهم دوخته میشود از هر جائی صدا در میاد. بس لطفا مردم را با اینگونه سر کار نگدارید.

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی حقوق کارگر زیاد نشه تورم نداریم چرا مردم رو مسخره میکنین چرا حقوق کارمندا که خودتون باشین تاثیری رو تورم نداره اون وقت چند قاز حقوق کارگر میخاد اضاف بشه تاثیر میزاره رو تورم

    • ناشناس ارسالی در

      بدبخت شدیم کاش میکردیم جرعت اینکه بچهاتودعوت کنیم نداریم خدالعتتون کند

    • Reza ارسالی در

      عزیزان من،ما سه میلیون پونصد میگیریم امسال هی میگفتن چهار تومن میگیرن.من اینا رو کار ندارم فقط بهم بگید من کارگر باید هشت ساعت کار کنم یا نه چرا باید با حقوق های اضافه کاریم زندگیم بچرخه چرا باید بروم هر ماه پزشک تا معاینه بشم چرا نباید بروم تفریح کنم بقیه روزمو چرا باید همش کار کنم ساعت هشت شب بیام خونه تا ساعت ده شب پیش زن و بچم بعدش بخابم

      • ناشناس ارسالی در

        پناه برخدا اخوی

    • ناشناس ارسالی در

      ای پروردگار زلزله سونامی هرچی صلاح میدونید بفرس ریشه ظلم روبکن

    • حق گو ارسالی در

      به یاری خدا حق مظلوم اینا یکی یکی شون یک روز جواب بدی هاشون که این مصیبت ها بر سر جامعه مردم اوردند خدا ازشون میگیره ما نفت داریم کشورهای همسایه هامون نفت دارند اونا ثروتمندان جهانند ما هم توی زباله گردی چند سالی خدا را شکر رشد کردیم از مرحمت مسولیین دلسوز خدا ازشون نگذره امین

    • یاعلی ارسالی در

      السلام علیک یا ابا الحسن یا علی بن ابیطالب...
      فقط اون بزرگوار بود که عدالتش عدالت بود... مزد کارگر به گفته ایشان به حق و قبل از اینکه عرق کارگر خشک شود باید پرداخت بشه.

    • حسین ارسالی در

      عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باعث شده هرروز شرمنده خانواده خودشویم وباوعده های تبلیغاتی منتخبینی که سرکارمی آیند تاکنون گره ها کور وکورترشده وهمه گردن یکدیگرمیگزارندلااقل دیگه وعده های توخالی و تبلیغاتی ندهیدحضرت علی ع فرمود خدالعنت کندکسی راکه کاری را قبول کند که از عهده انجام آن برنمی آید به امید آنکه مسئولین ما در همه رده شغلی از همان ابتدای کارخدارا درنظر بگیرندوبفکرمعیشت مردم ایران باشند

    • ناشناس ارسالی در

      شعر نگین بابا شما فقط بفکر عوام فریبی هستید پس انقد از کارگرا مایه نذارید لطفا

    • مجتبی حاجی زاده ارسالی در

      با سلام و درود،ایام شعبانیه را به همه دوستداران اهل بیت تبریک عرض میکنم
      حدود 43سال از عمر انقلاب گذشته،اگر طی این سالها رجوع کنید به گذشته،دقیقا موقع تصویب حداقل حقوق کارگران هرساله این حرفهارا شنیده ایم،کار باید به کاردان سپرده شود،با وعده و وعید دیگر نمیتوانید حقوق قانونی کارگران را پایمال کنید
      کارگران آگاه و هوشیارند،خودتان را معطل نکنید،بعد از کلی جلسه آخرش این تمام تقصیرها را میندازه گردن آن و آن هم گردن دیگری،بعد میگنند مقصر را پیدا کردیم،گردوغبار بود،من فقط ای چیزی را متوجه نشدم،اینا کارگران و بازنشستگان را چی فرض کردنند

    • ناشناس ارسالی در

      امیدوارم فقط از حق کارگران دفاع کنید چیزی که کارگران منتظرش هستن .فقط عدالت هست .

    • صالحی ارسالی در

      سلام به خداوندی خدا خسته شدم با ۲۰ سال سابقه و ۳۰ روز ۱۲ ساعت کار کردن بدون هیچ تعطیلی با حقوق ۳۷۰۰ مستاجر و با دو تا بچه هر روز آرزوی مرگ میکنم به خدا شرمند زن و بچه شدم بدهکار همه از صابخانه تا سوپر مارکت سر کوچه یا خدا خودت به دادم برس خستم شدم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام فقط همین قدر میدونم بگم فقط ریس روعسا به فکر جیب خودشونن گارگر کلیوی چنده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه