ارسال به دیگران پرینت

بایدن تاکید کرد که پوتین «هزینه اعمال استبدادی خود را خواهد پرداخت»

بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در نخستین سخنرانی خود تحت عنوان «سخنرانی وضعیت کشور» به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر حمله به اوکرایین هشدارداد. اوهمچنین با یک ژست نمادین برهمبستگی امریکا با اوکرایین تأکید کرد.

بایدن تاکید کرد که پوتین «هزینه اعمال استبدادی خود را خواهد پرداخت»

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در این سخنرانی خود پس از جنگ تهاجمی روسیه در اوکرایین به صراحت به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیام داد. بایدن در آغاز این سخنرانی مهم سالیانه‌اش در جلسه مشترک مجلس سنا و مجلس نمایندگان این کشور گفت که «آزادی همواره بر استبداد پیروز خواهد شد». بایدن از آمادگی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکرایین و مردمش برای دفاع از این کشور ستایش کرد و از حمایت کامل امریکا به این کشور اطمینان داد.

«پوتین منزوی شده است»

در عین حال رئیس جمهور بایدن از تحریم‌های سخت علیه روسیه دفاع کرد و بار دیگر تاکید کرد که فشار بر این کشور حتی بیشتر خواهد شد. بایدن افزود که ولادیمیر پوتین اکنون بیش از هر زمان دیگری در جهان منزوی شده است. به گفته بایدن در حال حاضر به دلیل اقدامات تنبیهی اتخاذ شده توسط امریکا، اتحادیه اروپا و دیگر متحدین، اقتصاد روسیه به طور سرسام آوری با مشکل مواجه شده است.

بایدن گفت: «ما این درس را از تاریخ آموخته ایم که وقتی دیکتاتورها به کشوری حمله می‌کنند، باید هزینه آن را بپردازند.» او گفت که به همین دلیل ناتو پس از جنگ جهانی دوم برای تضمین «صلح و امنیت در اروپا» تأسیس شد.

۱

ویرانی‌های حمله نظامی روسیه به اوکرایین به روایت تصویر

خانه‌ها هدف قرار گرفتند

یک زن مسن بعد از اینکه یک راکت به یک منطقه مسکونی اصابت کرد، روز جمعه ۲۵ فبروری در میان ویرانی‌های یک ساختمان در  کییف پایتخت اوکرایین نشسته است.

در عین حال رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بر وحدت کشورهای غربی در برابر مسکو تأکید کرد و گفت که رئیس جمهور روسیه فکر می‌کرد می‌تواند غرب را منشعب سازد و ناتو واکنشی نشان نخواهد داد. بایدن گفت که اما محاسبه پوتین به شدت غلط بود و «ما آماده بودیم».

بایدن گفت: «جنگ پوتین عمدی و بدون دلیل بود.» به گفته او، پوتین تصمیم گرفته بود که مساعی و تلاش دیپلوماتیک را رد کند. در عین حال رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بار دیگر تکرار کرد که امریکا به اوکرایین نیروی نظامی نخواهد فرستاد.

حریم هوایی امریکا برای هواپیماهای روسی مسدود می‌شود

بایدن به عنوان یکی دیگر از اقدامات تنبیهی در پاسخ به حمله روسیه به اوکرایین، از مسدود شدن حریم هوایی امریکا برای هواپیماهای روسی خبر داد. به این ترتیب حکومت امریکا نیز به اتحادیه اروپا و کانادا پیوست که پروازهای هوایپماهای روسی را از حریم هوایی خود ممنوع کرده اند. 

۲

جیل بایدن بانوی اول ایالات متحده و اوکسانا مارکارووا سفیر اوکرایین در ایالات متحده امریکا حین شنیدن سخنرانی بایدن

در سخنرانی «وضعیت ملت» به عنوان یک حرکت نمادین همچنان از اوکسانا مارکارووا سفیر اوکرایین در ایالات متحده امریکا نیز دعوت گردیده بود. سفیر اوکرایین در این همایش مهمان جیل بایدن بانوی اول امریکا بود.

بایدن در این سخنرانی در قبال مسایل سیاست‌های داخلی، مبارزه با نرخ بالای تورم ۷٫۵ درصدی را «اولویت‌ بالای» کاری خود توصیف کرد. او همچنین خواستار تشدید قوانین اسلحه شد. رئیس جمهور بایدن در رابطه به پاندمی کرونا گفت که وضعیت مهار شده و روبه بهبود است.

در ماه دسمبر۲۰۲۱ موج جهش یافته اومیکرون به سرعت ایالات متحده را متأثر نمود. اما اکنون رقم مبتلایان به اومیکرون به گونه چشمگیری کاهش یافته است.

بایدن در این سخنرانی سالیانه که یکی از مهمترین سخنرانی‌های رؤسای جمهور ایالات متحده محسوب می‌شود، به مسایل افغانستان و خروج نیروهای این کشور در ماه اگست سال گذشته اشاره‌ای نداشت.

منبع : فارس
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه