ارسال به دیگران پرینت

درمان کبد چرب

آب فاتر چیست ؟ | درمان کبد چرب بدون هزینه و آسان

نوشیدن «آب فاتر» به‌صورت ناشتا می‌تواند کمک زیادی به درمان کبد چرب کند.

آب فاتر چیست ؟ | درمان کبد چرب بدون هزینه و آسان

نوشیدن «آب فاتر» به‌صورت ناشتا می‌تواند کمک زیادی به درمان کبد چرب کند.

آب فاتر، آب جوشیده‌ای است که به محض جوشیدن از روی آتش برداشته و ولرم شده باشد و آبی سبک با فواید بسیار است که نوشیدن آن برای پاکسازی بدن توصیه شده است. 
آب شهری کلر و فلوئور زیادی دارد و به دستگاه تنفسی آسیب می‌رساند، ولی وقتی جوشیده می‌شود مقدار زیادی از کلر آن از بین می‌رود و آب فاتر املاح کمتری نسبت به آب لوله کشی دارد و مصرف روزانه چهار تا پنج لیوان آب فاتر در مبتلایان به سنگ کلیه یا پروستات ضروری است.
بر اساس روایات آب فاتر در صورتی که ناشتا استفاده شود باعث پاک شدن معده و کبد، خوشبو شدن بدن و دهان، محکم شدن دندان ها، جلا دادن چشم و بینایی قوی، درمان بلغم، فرونشاندن گرمی معده و درمان میگرن می‌شود. 
خستگی، بی حالی، سنگ کلیه، یبوست و بواسیر از جمله عوارض کم‌آبی بدن به شمار می‌رود و افرادی که آب کافی نمی‌نوشند اغلب دچار غلبه سودا یا صفرا می‌شوند. 
همانطوری که نوشیدن این آب توصیه شده، نوشیدن آب یخ منع شده و بنا به گفته ابن سینا آب یخ اگر در جوانی فرد را بیمار نکند در کهنسالی وی را سخت بیمار می‌کند.
استفاده از آب یخ باعث مشکلات کبدی مانند سیروز کبدی یا آسیب جدی به حنجره می‌شود، علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های داغ همچون آب جوش یا چای داغ نیز به حنجره آسیب وارد می‌کند. 
مردم در قدیم آب جوش می‌خوردند، ولی الان چای می‌خورند که بسیار مضر است.
باید دقت شود که آب نباید زیاد بجوشد بلکه به محض به جوش آمدن و رسیدن به نقطه جوش بایستی از روی شعله برداشته شود وگرنه آب خاصیتش را از دست می‌دهد.
مصرف آب فاتر به همراه چند قطره آب لیموترش تازه بهترین نوشیدنی برای پاکسازی بدن است و منجر به سم‌زدایی کبد و معده می‌شود.
اشخاصی که دچار اضافه وزن هستند باید آب فاتر را به همراه چند قطره آب لیموترش تازه هر روز صبح مصرف کنند تا ماهانه ۲ تا سه کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند.
ترکیب آب فاتر به همراه تخم شربتی ریز یا اِسفرزه، چند قطره لیموترش تازه، آلو بخارا و عسل نقش بسزایی در رفع تشنگی دارد.

آب فاتر آب جوشیده‌ ولرم‌شده است (خوردن آب و غذای داغ به‌شدت نهی شده است). در صورتی که آب فاتر به‌صورت ناشتا یا موقع افطار استفاده شود، این فواید و خواص درمانی را به‌همراه دارد:

ـ کبد و معده را پاک می‌کند

 
 

ـ بدن و دهان را خوشبو می‌کند

ـ دندان‌ها را محکم می‌کند

 
 

ـ چشم را قوی می‌کند و بینایی را جلا می‌دهد

ـ رگ‌ها (ژن‌ها) را که هیجان کرده است فرو می‌نشاند

ـ مره (صفرا و سودا) و بلغم را درمان می‌کند (سه مزاج را تعدیل می‌کند که بهترین درمان است)

ـ گرمی معده را فرو می‌نشاند

ـ می‌تواند باعث کمک به درمان میگرن نیز شود.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه