ارسال به دیگران پرینت

پنتاگون:

تعویق پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای آمریکا

پنتاگون اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا پرتاب یک موشک بالستیک را به تعویق انداخت.

تعویق پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای آمریکا

پنتاگون اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا پرتاب یک موشک بالستیک را به تعویق انداخت.

خبرگزاری اسپوتنیگ گزارش داد پنتاگون پرتاب آزمایشی موشک «مینوتمن ۳» را به تعویق انداخت تا اطمینان حاصل شود که این اقدامات در بحبوحه تشدید تنش‌ها در بحران روسیه و اوکراین سبب سوء تفاهم نمی‌شود.

سخنگوی پنتاگون گفت: ما آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما را این هفته به منظور اثبات این مسأله که ما یک قدرت هسته‌ای هستیم که مسئولانه عمل می‌کند، به تعویق انداختیم.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: روسیه باید شدت لحن خود در مورد بازدارندگی هسته‌ای را کاهش دهد. نیرو‌های روسی با مقاومت عظیم اوکراینی‌ها روبرو شده اند.

وی همچنین مدعی شد: ما قصد نداریم هیچ اقدامی که ممکن است در مورد آمادگی هسته‌ای سوء تفاهم شود را انجام دهیم. اقدامات تحریک آمیز روسیه بر سر زرادخانه هسته‌ای اش غیرقابل قبول است.

کربی گفت: ما در مورد موقعیت استراتژیک خود و توانایی مان برای دفاع از خود و متحدان مان مطمئن هستیم. روس‌ها در حال تغییر موقعیت هستند و تلاش می‌کنند تا تاخیر در عملیات نظامی خود علیه مقاومت اوکراین را مورد بازنگری قرار دهند.

وی در ادامه ادعا‌های خود تصریح کرد: نیرو‌های روسیه با موانع زیادی روبرو هستند. شهر خرسون (در جنوب اوکراین) هنوز با درگیری مواجه است و اوکراینی‌ها مقاومت می‌کنند.

گفتنی است درگیری میان روسیه و اوکراین از پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و این در حالی است که با مداخلات آمریکا و متحدانش به تنش بیشتری هم منجر شده است. این درگیری باعث اعمال تحریم علیه روسیه و در کنار آن، بلاروس شد و برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های مرتبط با خط لوله گاز «نورد استریم ۲» نیز فعالیت خود را متوقف کردند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه