ارسال به دیگران پرینت

توافق هسته ای | تحریم های اقتصادی | نفت

چین نفت بیشتری از ایران خریداری می کند

داده های ردیابی نفتکش های چینی نشان می دهد خرید نفت این کشور از ایران در ماه های اخیر به رکورد جدیدی نسبت به سال ۲۰۱۷ و اوج تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران رسیده و افزایش داشته است.

چین نفت بیشتری از ایران خریداری می کند

خرید نفت ایران توسط بزرگترین وارد کننده نفت جهان درحالی افزایش یافته که مذاکرات میان ایران و قدرت های جهانی در وین برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ و لغو تحریم های اقتصادی توسط آمریکا در جریان است. 

این درحالی  است که با حمله روسیه به اوکراین  قیمت نفت خام به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده است، بنابراین بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، تامین و عرضه  جهانی آنرا سهل می کند.

برپایه این گزارش واردات نفت چین از ایران  به ۷۰۰ هزار بشکه در روز در ماه ژانویه رسید که در مقایسه با ۶۲۳ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ و پیش از اعمال تحریم ها علیه ایران  توسط «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۸ نیز افزایش داشته است. 

داده ها و اطلاعات  ردیابی نفتکش های چینی تخمین می زند واردات نفت از ایران به طور میانگین در بازه زمانی نوامبر و دسامبر به ۷۸۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید، تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا این است که در خلال مذاکرات احیای برجام، علیه شرکت و یا شخص چینی برای خرید نفت از ایران تحریمی وضع نکند و سخنگوی دولت آمریکا نیز اعلام کرده که واشنگتن در جریان خریداری نفت چین از ایران می باشد .

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه