ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | عیدی | واریز عیدی | عیدی بازنشستگان

بازنشستگان بخوانند | بازنشسته‌هایی که عیدی نگرفتند، چه کنند؟

هرچند قرار بود بازنشستگان تا امروز عیدی خود را دریافت کنند، اما هنوز عیدی برای بسیاری از بازنشستگان واریز نشده است؛ حال تکلیف این افراد چیست و برای پیگیری عیدی چه کنند؟

بازنشستگان بخوانند |  بازنشسته‌هایی که عیدی نگرفتند، چه کنند؟

55 آنلاین به نقل از خبر آنلاین، هرچند قرار بود بازنشستگان تا امروز عیدی خود را دریافت کنند، اما هنوز عیدی برای بسیاری از بازنشستگان واریز نشده است؛ حال تکلیف این افراد چیست و برای پیگیری عیدی چه کنند؟

از روزی که مبلغ عیدی بازنشسته‌ها مشخص شد، بازنشستگان منتظرند تا عیدیشان واریز شود؛ از اواخر بهمن که قرار بود عیدی‌ها واریز شود تا به امروز که به نیمه اول اسفند ماه نزدیک می‌شویم، نیز این انتظار ادامه داشت است؛ هرچند بسیاری از بازنشستگان امروز عیدی خود را دریافت کردند، اما هنوز عیدی برخی از بازنشسته‌ها واریز نشده است و مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: عیدی بیش از ۵۰ درصد از بازنشستگان طی دو روز گذشته به حسابشان واریز شد. بنابراین هنوز نیمی از بازنشستگان عیدی خود را دریافت نکردند.

 حال تکلیف این افراد چیست و افرادی که عیدی خود را دریافت نکرده‌اند، باید چه کنند؟ مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در پاسخ به این سوال گفت: بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که به هر علتی تا پایان هفته جاری عیدی دریافت نکردند، با تلفن ۱۴۲۰ یا با مراجعه به واحد مستمری بگیران شعب نسبت به عدم واریزی عیدی خود اقدام کنند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا عیدی بازنشستگان امسال بدین شکل واریز شده است؟ بیش از 15روز، حتی زمان پرداخت عیدی مشخص نبود و بازنشستگان در انتظار واریز عیدی بودند؛ این در حالیست که سال‌های گذشته عیدی در همان اواخر بهمن و یا اوایل اسفند ماه واریز می‌شد.

امسال نه تنها زمان واریز مشخص نبود، بلکه عیدی هم دیر واریز شد و هم برای بسیاری از بازنشستگان واریز نشد؛ مسئولان نیز در این رابطه پاسخگو نبودند. کمترین کاری که در این شرایط می‌شد انجام داد، پاسخگویی بود که آن هم انجام نشد.

 

سایر اخبار مرتبط:

بازنشستگان

واریز عیدی بازنشستگان تا پایان هفته جاری!

در حالی که روز گذشته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت عیدی به حساب بازنشستگان تا امروز خبر داده بود، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ از عدم واریز ۵۰ درصد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تهران خبر داد.

 

واریز عیدی بازنشستگان تا پایان هفته جاری!

در حالی که روز گذشته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت عیدی به حساب بازنشستگان تا امروز خبر داده بود، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ از عدم واریز ۵۰ درصد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تهران خبر داد.

 

میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی روز شنبه با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در قالب اوراق اعلام کرده بود: منابع حاصل از پرداخت این بدهی دولت به تأمین اجتماعی آماده شده است و ان‌شاءالله عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی از این محل تأمین شده و پرداخت خواهد شد؛ فرایند کار آغاز شده است و ان‌شاءالله تا ( یکشنبه) عیدی بازنشستگان به حساب آنها واریز خواهد شد.

 

در حالی بنابر اعلام مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی عیدی بازنشستگان قرار بود تا امروز به حساب آنها واریز شود که سعید حسینی، مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: بیش از 50 درصد از بازنشستگان طی 2 روز گذشته عیدی به حسابشان واریز شد؛ بنا داریم تا پیش از عید مبعث و در نهایت تا پایان این هفته عیدی این عزیزان پرداخت شود.

 

حسینی با اشاره به جمعیت بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی گفت: بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و ازکارافتادگان تحت پوشش حمایت‌های تأمین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد بیش از 760 هزار نفر در استان تهران هستند که 298 هزار نفر از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و ازکارافتادگان تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ هستند.

وی درباره کسانی که به هر علتی عیدی به حسابشان واریز نشده است، توضیح داد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران که تا پایان هفته جاری عیدی دریافت نکردند، با تلفن 1420 یا با مراجعه به واحد مستمری‌بگیران شعب نسبت به عدم واریزی عیدی خود اقدام کنند.

 

حسینی در خصوص تأخیر در پرداخت عیدی سال جاری گفت: در خصوص پرداخت عیدی تأخیری صورت نگرفته است و پس از دستور رئیس جمهوری و به محض تعیین سقف عیدی و ابلاغ آن از سوی هیئت دولت در کمتر از یک هفته نسبت به کارسازی بودجه و واریز آن به حساب یکایک بازنشستگان اقدام شد که جا دارد از تلاش موسوی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و دیگر مسئولان و کارکنان تشکر کنم.

 

مدیر‌کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ تصریح کرد: عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر مبنای 1 میلیون و 600 هزار تومان و متاهلان حداقل 2 میلیون تومان است و اگر فرزندی داشته است نیز به ازای هر یک از فرزندان 150 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

 

وی درباره تعیین مبلغ عیدی تأکید کرد: مبلغ عیدی از سوی دولت و مانند عیدی کارکنان دولت اعلام شد و ارقام عیدی یک دهه گذشته نشان می‌دهد هر بازنشسته تأمین اجتماعی با سابقه 20 سال پرداخت حق بیمه از سال 1390 تا سال 1399 مجموعا 7 میلیون و 798 هزار تومان عیدی دریافت کرده‌اند.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام‌وقتی‌مسولین‌‌حقوقهای‌انچنانی‌میگیرند‌پولی‌نمیمونه‌برای‌بازنشسته‌بی‌چاره

    • محمد ارسالی در

      بازنشستگان هنوز بسیاری از مطالبات خود را نگرفته اند .فکر می کردن تا پایان سال جاری دولت تسویه حساب میکنه. اما شرایط پر ابهامی حاکم‌شده. مثلن بازنشستگان وزارت بهداشت از تیر ماه سال جاری بابت پانزده درصد افزایش طلبکارند. اما با بهانه نبود بودجه همچنان در انتظار تلخی قرار گرفته اند..
      انگار دولت توان مدیریت مسایل عادی مملکت را نداره.مجلس که چه عرض کنیم دو‌سال از عمر آن میگذره تا بحال نه برنامه ای داشتن و‌نه کار مفیدی به مردم انجام دادن..دغدغه های انها با دغدغه های مردم صد و هشتاد در جه فرق داره..اینا برای چه نماینده شدن خودشان هم نمی دانن!!!

    • ناشناس ارسالی در

      یک ملیون تومان به من دادند من چه کارش کنم همین هم نمی‌دادند زحمت کشیدن از خدا می گیریم

    • ازاد ارسالی در

      بزنندو برقصند

    • هنر ارسالی در

      چرا. بازنشستگان. کشوری. عیدی. واریز. نشده

    • ناشناس ارسالی در

      خوب مردمو دست انداختید با عیدیتون اینو بدونید تا معلم آموزش و پرورش نبودند هیچکدام از شماها هم به این پست ومقامها نمیرسیدید متاسفانه بدبخت ترین انسانهای این مملکت فلکزده فرهنگیاندوبس

    • محمد ارسالی در

      امسال ازلطف مسئولین نه حقوقمان به موقع ریخته شد نه عیدیمان چرا با بازنشستگان کشوری این رفتار رامیکنند

    • ناشناس ارسالی در

      این بی شرفا بفکر مردم بدبختو بیچاره نیستن که همش بفکر خودشانو جیبشان هستن ای لعنت خدا برشرفو پدرو مادرتان باد از خدا همیشه میخواهیم که اه این مظلومینه ستمدیده را از مسعولینه بی شرفو حرامزاده بگیره هرچه زودتر

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام ، عیدی بدهند یا ندهند ان رقم ناچیز تاثیری نداره ! با این تورن و گرانی غیر منطقی و ظالمانه !!

    • علی‌اکبر ارسالی در

      گدابه‌گدااینهم‌دریافتی‌مستمری‌بگیر

    • م ارسالی در

      سلام عیدی که برای من بریزند من که نمیتونم کاری باهاش بکنم میدم به یکی یک دست لباس برای بچش بگیره من که ندارم بزار کلا نداشته باشم خودمو مسخره کنم برم یک تیکه بگیرم بقیه رو ندارم بگیرم به همه از الان. الکی گفتم. میریم مسافرت که کسی نیاد خجالت بکشیم بچهام حصرت بخورند که نتونستم لباس براشون بگیرم. واقعا دیگه خسته شدم واقعا مسخره است کسی که نداره عیدی چه معنا داره چند روز بچه داره میگه لباس بریم بخریم همه دارن میرن خرید ازخجالت بغض میکنم الکی مادرم که چند سال فوت کرده میگم مادربزرگ فوت شده مازشته لباس بگیریم عیدی بگیریم مردم میخندن اینم از زندگی یک ایرانی خواهش میکنم ازاین سایت اسم عید و نیارن چون فقط بغض برای ماداره من یکی که بریدم بریدم بریدم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه