ارسال به دیگران پرینت

کیش

اتفاق عجیب در ماراتن جزیره کیش! | ویدئویی که همه دنیا را می‌خنداند!

در حالی‌که اولین دونده‌ها از خط استارت مسیر را مستقیم رفته‌اند، چند نفر بعدی به شکل عجیبی مسیر سمت چپ را انتخاب می‌کنند!

اتفاق عجیب در ماراتن جزیره کیش! | ویدئویی که همه دنیا را می‌خنداند!

در سال‌های اخیر چند باری عنوان مسابقه ماراتن کیش به گوشمان خورده و در نگاه اول شاید از نظر همه این یک رقابت زیر نظر فدراسیون دوومیدانی باشد، اما بعد از بررسی ماجرا به این نکته پی می‌بریم که فدراسیون از یک ماه قبل برای برگزار نشدن این رویداد نامه‌نگاری کرده است.

حالا یک روز بعد از برگزاری ماراتن کیش، تصاویری در فضای مجازی وایرال شده که اتفاقات عجیبی را در همان خط استارت مسابقه نشان می‌دهد. در این ویدیو دوندگان بدون اینکه مسیر مسابقه را بدانند در سه جهت مختلف حرکت می‌کنند و مسئولان برگزاری سعی می‌کنند آن‌ها را در مسیر مسابقه قرار دهند؛ اتفاقی که خنده تماشاگران و حاضران در خط استارت را به‌همراه دارد.

به همین بهانه ماجرا را پیگیری کردیم و به اتفاقات عجیب‌تری از جمله اخذ ورودی 590 و 490 هزار تومانی از شرکت کنندگان پی بردیم. این موضوع باعث شد تا با پیام دیباج، مسئول برگزاری ماراتن کیش همکلام شویم.

اشتباه رفتن مسیر یک شیطنت بود

مدیر برگزاری ماراتن کیش با اعلام حضور 500 ورزشکار مرد و زن در این رویداد به "ورزش سه" گفت: برگزاری مسابقات خوب بود، اما همیشه صددرصد آن چیزی که ما می‌خواهیم رخ نمی‌دهد. برخی ورزشکاران در مسیر 42 کیلومتری شرکت کردند که 590 هزار تومان ورودی دادند و برخی هم در مسیر 15 کیلومتری شرکت داشتند که 490 هزار تومان ورودی پرداخت کردند. ما در قبال دریافت این ورودی‌ها خدمات زیادی به شرکت کنندگان از جمله چند پک از تنقلات تا تی شرت و بقیه موارد اهدا کردیم. شاید جالب باشد بدانید فقط 1200 لیتر آب و 400 کیلو موز در طول مسابقه به شرکت کنندگان تحویل داده شد!

در خصوص اینکه از فدراسیون دوومیدانی مجوز داشتند یا خیر، عنوان کرد: ماراتن ما یک مسابقه همگانی است و نیازی به مجوز از فدراسیون ندارد، فدراسیون مسئول برگزاری مسابقات در رده قهرمانی است.

دیباج در خصوص فیلم منتشر شده و گم شدن دونده‌ها در ابتدای مسیر گفت: این اتفاق شاید 10 ثانیه هم طول نکشید و به نظرم یک شیطنت عمدی بود. یکی از نفرات در حالی که باید مسیر را به‌صورت مستقیم طی می‌کرد، به یک‌باره به سمت ساحل پیچید و چند نفر را هم دنبال خودش کشاند. تصویربرداری این اتفاق از چند زاویه و پخش شدن آن در فضای مجازی نشان می‌دهد که کار او از پیش برنامه ریزی شده بوده است. در طول مسیرِ 42 کیلومتری مسابقه یک نفر هم گم نشد و آن اشتباه در خط استارت هم از نظر من یک شیطنت بود که بقیه را به هم اشتباه کشاند. 

وی در پایان در خصوص جوایز مسابقه گفت: نفر اول در هر بخش 3 میلیون تومان، نفر دوم 2 میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان جایزه گرفتند.

فدراسیون: کسی به حرف ما گوش نداد!

علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی در واکنش به برگزاری این ماراتن به "ورزش سه" گفت: بارها و بارها در یک ماه اخیر نامه زدیم و با نهادهای مختلف از جمله وزارت ورزش، هیئت‌های سراسر کشور و دیگر ارگان‌ها مکاتبه کردیم. به حراست وزارت ورزش رفتیم و درباره این ماراتن توضیح دادیم، اما فایده‌ای نداشت. به ما گفتند جزیره کیش یک منطقه آزاد و مستقل است و ما نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی ادامه داد: واقعا خودمان هم اذیت شدیم و متاسفانه به نتیجه نرسیدیم. الان هم هر اتفاقی که افتاده، منطقه آزاد کیش باید پاسخگوی آن باشد. البته ما به‌عنوان متولی این رشته شکایت کردیم، اما به نظرم این عزم برای برگزاری نشان می‌داد که عده‌ای پشت ماجرا هستند. چند وقت قبل هم مورد مشابهی در تهران بود که ما جلوی آن را گرفتیم.

 یک خطا هم زیاد است 

نفس برگزاری مسابقات ماراتن در کیش که البته سابقه خوبی هم در این زمینه داشته قابل نقد نیست و اگرچه نکاتی درباره درآمد برگزارکننده و تفاوت آمار بین جوایز و جمع ورودی‌ها وجود دارد اما بی‌شک این ویدئو، که قطعا در تمام دنیا وایرال خواهد شد ، ضربه‌ای به این رویداد ورزشی است. مسابقه‌ای که به قول برگزارکننده لحظاتی از آن دچار مشکل شد اما در دنیایی که دوربین‌های موبایل آماده ضبط هر خطایی هستند باید دقت بیشتری در برگزاری می‌شد تا این چند ثانیه مضحک که مثل انیمیشن‌ تام وجری در همه جای جهان دیده شده است، همه چیز را تحت تاثیر خود قرار ندهد.

n3jadmhw

در حالی‌که اولین دونده‌ها از خط استارت مسیر را مستقیم رفته‌اند، چند نفر بعدی به شکل عجیبی مسیر سمت چپ را انتخاب می‌کنند!

بعد از بازگشت نفرات جلویی و انتخاب مسیر سمت چپ، برخی شرکت کنندگان به شکل عجیبی به سمت راست می‌چرخند!

دوندگانی که به سمت چپ حرکت کردند، به اشتباه خود پی برده و برمی‌گردند تا در مسیر اصلی قرار بگیرند‌

بعد از چند ثانیه عجیب و باورنکردنی، بالاخره تمامی دونده‌ها از سه جهت به سمت مسیر اصلی هدایت می‌شوند

حجم ویدیو: 2.70M | مدت زمان ویدیو: 00:00:41
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه