ارسال به دیگران پرینت

مزایا و معایب دویدن در حین گوش دادن به موسیقی

خطر گوش دادن به موزیک حین دویدن

برخی از انسان ها هنگام دویدن برای گوش دادن به موسیقی از هدفون استفاده می کنند و از این کار لذت می برند، اما این کار ممکن خطراتی به همراه داشته باشد.


خطر گوش دادن به موزیک حین دویدن

برخی از انسان ها هنگام دویدن برای گوش دادن به موسیقی از هدفون استفاده می کنند و از این کار لذت می برند، اما این کار ممکن خطراتی به همراه داشته باشد.

فواید و خطرات گوش دادن به موزیک حین دویدن

برای بسیاری از افراد که به دنبال یک ورزش روزانه برای حفظ اندام هستند، دویدن بهترین فعالیت است. بسیاری از افراد برای انجام این ورزش از هدفون برای گوش دادن به موسیقی در حین دو استفاده می کنند، گرچه یک جفت هدفون مکمل مناسبی برای این فعالیت است و دویدن و گوش دادن به موسیقی باعث لذت بیشتر می شود، اما می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

 

دویدن یا آهسته دویدن یک تمرین بسیار سالم است البته تا زمانی که سلامت خود را به خطر نیندازیم. به برخی از مزایا و معایب دویدن در حین گوش دادن به موسیقی خواهیم پرداخت و به این ترتیب، می توانید تشخیص دهید که آیا گوش دادن به موسیقی در حین دویدن ایده خوبی برای شماست یا خیر.

فواید دویدن و گوش دادن به موسیقی

فواید دویدن و گوش دادن به موسیقی عبارتند از:

گوش دادن به موسیقی

افزایش استقامت

موسیقی به ما کمک می کند تا سرعت مورد نظر خود را حفظ کنیم فقط باید آهنگ های مناسبی را انتخاب تا قدم های ما به راحتی موسیقی را دنبال کند حتی می‌توانیم یک لیست پخش از آهنگ‌هایی که سرعت‌های متفاوتی دارند، آماده کنیم.

در واقع، بر اساس مطالعه‌ای که روی دوچرخه‌سواران انجام شد، ورزشکارانی که در طول 10 کیلومتر به موسیقی گوش می‌دادند، توانستند سرعت رکاب زدن بالاتری داشته باشند و حتی شواهد بیشتری وجود دارد که استقامت بدنی را با موسیقی مرتبط می کند. به عنوان مثال، مهارت های ادراکی و حرکتی بیان می کند افرادی که در طول تست استقامت به موسیقی گوش می دهند، این ظرفیت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

لذت بخش تر شدن دویدن

لذت بردن راهی تضمین شده برای ادامه ورزش و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت است.اکثر افرادی که ورزش را رها می کنند، آن را از روی تعهد انجام داده و از آن لذت نمی برند.

دویدن و گوش دادن به موسیقی می تواند سبب شود که شما از ورزش لذت ببرید. ورزش کردن در حال گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه می تواند شما را سرشار از انرژی یا حتی برای استراحت آماده کند.

کمک به کالری سوزی

اگر شما در حین انجام ورزش موسیقی گوش کنید، از تمرین های ورزشی لذت بیشتری برده و ترغیب خواهید شد، مدت زمان ورزش را افزایش دهید. با تمرین طولانی تر و افزایش شدت می توانید کالری بیشتری بسوزانید که این به دلیل تحریک بیشتر متابولیسم است که مسئولیت مصرف انرژی را دارد.

ورزش

مضرات و خطرات دویدن هنگام گوش دادن به موسیقی

اکنون که فواید موسیقی را در مورد ورزش بدنی می‌دانید، وقت آن است که معایب و خطرات احتمالی گوش دادن به موسیقی در حین دویدن را بسنجید.

افزایش خطر و کاهش ایمنی

دویدن و گوش دادن به موسیقی می تواند یک خطر بزرگ باشد زیرا توانایی شنیدن آنچه را که در اطرافمان می گذرد از دست می دهیم.

این امر هنگام دویدن در یک منطقه شهری، به خصوص در شب خطرناک‌تر است.یک جایگزین خوب این است که صدا را کاهش دهید یا فقط از یک هدفون استفاده کنید زیرا اول از همه، همیشه باید ایمنی را در اولویت قرار دهیم.

آسیب جسمی

هنگام گوش دادن به موسیقی، نه تنها امکان شنیدن آنچه در محیط می گذرد را از دست می دهیم بلکه توجه خود را نیز کاهش می دهیم زیرا موسیقی ما را به راحتی به موقعیت های گذشته و خاطرات می برد.

وقتی می دویم (چه در شهر و چه در وسط طبیعت) باید مراقب همه چیزهایی که در اطرافمان می گذرد، باشیم در غیر این صورت، ممکن است نتوانیم از موانع اجتناب کنیم و حتی آسیب ببینیم.

بی توجهی به علائم حیاتی

هنگام دویدن و گوش دادن به موسیقی، توجه ما به آهنگ ها معطوف شده و آگاهی از بدن دشوارتر می شود و این به خودی خود خطرناک است زیرا هنگام انجام هر نوع تمرین بدنی مخصوصاً اگر شدید باشد باید به مسائل ضروری مانند تنفس، وضعیت و حرکات و... توجه کنیم تا بتوانیم به موقع از آسیب ها جلوگیری نماییم. همچنین ریتم موسیقی می تواند تأثیر منفی بر نحوه تنفس ما داشته باشد.

گرم کردن بدن

سخن آخر

به طور خلاصه، ایده خوبی است که مزایا و معایب دویدن و گوش دادن به موسیقی را ارزیابی کنید تا تصمیم بگیرید در هر لحظه چه چیزی برای شما مناسب تر است. اگر خیلی به آن عادت دارید نباید به طور ناگهانی آن را از روتین خود کناربگذارید. شما می توانید به لذت بردن از این عادت سالم ادامه دهید اما در عین حال مراقبت های لازم را برای جلوگیری از حوادث و صدمات انجام دهید.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه