ارسال به دیگران پرینت

بررسی ۱۶ روایت از تفکرات رایج غرب در قبال روسیه؛

همه ماجرا پوتین نیست؛ روسیه برای غرب برنامه‌ها دارد

روسیه، در آینده قابل پیش‌بینی، به پایمال کردن اصول رفتاری پذیرفته‌شده بین‌المللی و ارتکاب تجاوزات بیشتر بدون ممانعت، با استفاده از برخی از افسانه‌ها به عنوان توجیه ادامه خواهد داد.

همه ماجرا پوتین نیست؛ روسیه برای غرب برنامه‌ها دارد

گزارش زیر، خلاصه ای از تحقیق انجام شده توسط مجموعه ای از پژوهشگران و تحلیل گران متخصص روسیه است که از سوی برنامه روسیه و اوراسیای موسسه تحقیقاتی چتم‌هاوس در ۱۱۳ صفحه به انتشار رسیده و خبرآنلاین آن را به فارسی برگردانده است. این گزارش با عنوان «افسانه ها و تصورات غلط در بحث درباره روسیه: چگونه بر سیاست های غرب اثر گذاشته و چه می توان کرد؟» بازتاب دستکم یک نگرش در حال شکل گیری در غرب پیرامون سیاست خارجی روسیه و  انگیزه های آن است که می تواند به هدف آگاه سازی نسبت به آنچه در غرب درباره روسیه مورد بحث و بررسی واقع می شود و اثراتی بر سیاست های آینده در برابر روسیه خواهد داشت، مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه چکیده این گزارش را می خوانید.

این گزارش ۱۶ مورد از رایج‌ترین افسانه‌هایی را که تفکر معاصر غرب در مورد روسیه را شکل می‌دهند، تحلیل می‌کند و تأثیر مخرب آن‌ها بر طراحی و اجرای سیاست‌ها را توضیح می‌دهد. سیاست های غرب در قبال روسیه در دستیابی به هدف اصلی خود یعنی برقراری یک رابطه پایدار و قابل مدیریت با مسکو شکست خورده است، زیرا تفکر پشت آن اغلب غیرواقعی یا صرفاً ناقص بوده است. این مطالعه دولت‌ها و نهادهای غربی را تشویق می‌کند تا مفروضات خود را در مورد روسیه مورد ارزیابی مجدد قرار دهند تا پاسخ‌های مؤثرتری به چالش‌های فزاینده‌ای که این کشور ارائه می‌دهد، ایجاد کنند. «موثر» در این متن به‌ویژه به معنای بازدارندگی از تجاوز روسیه در خارج از کشور و در نهایت ایجاد یک رابطه خصمانه کمتر با روسیه بدون به خطر انداختن اصول حاکمیت و امنیت و ارزش‌هایی است که بر اساس آنها استوار است.

برای این منظور، این گزارش ۱۶ مورد از رایج‌ترین «افسانه‌ها» را ارائه می‌کند که بحث سیاست غرب در مورد روسیه را تحریف می‌کنند. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه تصورات نادرست خاص در محافل سیاست‌گذاری در «غرب» (که در اینجا عمدتاً به عنوان اروپای غربی و آمریکای شمالی شناخته می‌شوند) رواج ناموجهی پیدا کرده‌اند. تأثیر این تصورات غلط بر سیاست غرب در قبال روسیه را توصیف می‌کند و در هر مورد نشان می‌دهد که سیاست آگاهانه‌تر چگونه خواهد بود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه