ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس:

۲۹۶ بیماری ناشی از واردات لوزام آرایشی قاچاق

تنها ۴۰ درصد مربوط به تولیدات داخلی بوده و ۶۰ درصد مابقی لوازم آرایشی وارداتی می باشد؛ در حالی که ما واردات لوازم آرایشی و بهداشتی را ممنوع کرده و این ها از طریق قاچاق وارد کشور می شود.

۲۹۶ بیماری ناشی از واردات لوزام آرایشی قاچاق

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ساماندهی واردات لوازم بهداشتی و آرایشی به کشور، تاکید کرد: با ۲۹۶ بیماری به دنبال قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد به کشور مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، در طرح پیشنهادی، بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو گردش مالی حاصل از فروش لوازم آرایشی در سال گذشته بیش از ۲.۱ میلیارد دلار بوده است. از این آمار تنها ۴۰ درصد مربوط به تولیدات داخلی بوده و ۶۰ درصد مابقی لوازم آرایشی وارداتی می باشد؛ در حالی که ما واردات لوازم آرایشی و بهداشتی را ممنوع کرده و این ها از طریق قاچاق وارد کشور می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس آمار ما با ۲۹۶ مریضی ناشی از واردات لوزام آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق مواجه هستیم. بیماری های لب و دها، بیماری های پوستی از جمله این موارد است. واردات لوازم آرایشی باید سامان یابد. میزان مصرف این لوازم آرایشی در کشور بسیار بالا بوده و قاچاق لوازم غیر استاندارد به داخل به سلامتی مردم آسیب زده است. پیشنهاد بنده آزادسازی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی و اخذ عوارض ۳۰درصد از این بخش است.

در ادامه نایب رئیس مجلس وشورای اسلامی این پیشنهاد را خلاف قانون موجود تلقی کرد و تشخیص داد که برای تصویب به رای دو سوم نمایندگان نیاز دارد. نماینده پیشنهاد دهند نیز پیشنهاد خود را پس گرفت.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه