ارسال به دیگران پرینت

مالیات

جریمه مالیاتی ۳۰ درصدی برای این واحدهای صنفی

رئیس مرکز تنظیم مقرارت سازمان امور مالیاتی گفت: آن دسته از واحد هایی که اظهار نامه مالیاتی را به طور شفاف ارائه نمی دهند و در ازای خدمات و فروش مبادرت به عملیات کارت به کارت می نمایند، جریمه ۳۰ درصدی بدون بخشش پرداخت خواهند کرد.

جریمه مالیاتی ۳۰ درصدی برای این واحدهای صنفی

محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقرارت سازمان امور مالیاتی گفت: برخی از صاحبان مشاغل دستگاه های کارت خوان را به پرونده های مالیاتی خود متصل نمی کنند که همین امر موجب بروز شائبه هایی می شود که پرداخت ها در محل دیگری انجام می شود که در این صورت سازمان جریمه های سختی برای این عده از افراد در نظر می گیرد.

وی ادامه داد: مالیات های مشاغل و اصناف از محل سود حاصل از مبادلات اخذ خواهد شد و فراتر از این قاعده هیچ مالیاتی اعم از خرید و فروش خانه و سایر حساب های بانکی عادی ارتباطی به این نوع مالیات نخواهد شد.

محمد برزگری ادامه داد: قانون پایانه فروشگاهی یک قانون مترقی است که بصورت گام به گام اجرا خواهد شد. ماده 11 این قانون اتصال دستگاه های پوز به پرونده های مالیاتی است که مهلت یکساله برای اجرای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: در ماده 10 این قانون حساب های تجاری و غیر تجاری از هم منفک شده و خود اظهاری صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی شرط این تفکیک محسوب می شود.

وی از امتیازات خاص در نظر گرفته شده برای حساب های تجاری خبر داد و افزود: به منظور تشویق در شفاف سازی این حساب ها امتیازات بانکی و مالیاتی محاسبه خواهد شد و در مقابل با اعمال الگوریتم های راستی آزمایی، در صورت پنهان کاری افراد نسبت به شفاف سازی حساب های تجاری و شک به فرار مالیاتی و پولشویی شامل جریمه خواهند شد.

برزگری تاکید کرد آن دسته از واحد هایی که اظهار نامه مالیاتی را به طور شفاف ارائه نمی دهند و در ازای خدمات و فروش مبادرت به عملیات کارت به کارت می نمایند، جریمه 30 درصدی بدون بخشش پرداخت خواهند کرد.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد ارسالی در

      از روزی که بنای مالیات راه اندازی کردید اگر تبحر واقتصاد دادن موفق
      هستی حتما متوجه آشفتگی در سیستم بانک‌ها می شدید بیشتر پوزهاخاموش شده وبیشتر بانک‌ها
      عملا مشتریهای خود را از دست دادن یعنی از هر 3پز 2عدد آنها خاموش وحساب آن نزد بانک بسته شده بازار پول نقد طلب می کند مردم در بدر دنبال پول می گردن چندین هزار شغل که روزی خانواده ای را نان می دهد تعطیل شده پزشکان و لا فروشان وووو هزار وپول دستی می خواهند اگردنبال مالیات هستید بنظر شما بابت 10میلیون تومان تاخیر وام در روز چند تومان
      جریمه می کنن حتما روزی 3هزار تومان پول یک مشتری که با پوز کار می کند در ماه حداقل 100میلیون در بانک همیشه راکد دارد در مقابل
      آن چه می گیرد هیچ بفرما سود بانک‌ها بدهند نصف آن مالیات بگیر اینجا عدالت اجرا می شود
      شما همه را باهم قاطی کردی هندوانه فروش باشرکت سایپا ذوب آهن مبارکه با بساطی که این
      فشار مضاعف بر دوش هموطن عادی افتاده و تابان آن را باگرانی
      که شما با مالیات بوجود آوردید مهر تاید زده شد کمی تامل کنید هنوز
      از تحریم آمریکا خارج نشدیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه