ارسال به دیگران پرینت

روسیه | اوکراین | قیمت نفت |بورس

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس ایران

با خبر حمله روسیه به اوکراین حالا بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. در گفت‌وگو با کاویان عبداللهی کارشناس بازار سرمایه به بررسی تاثیر این جنگ بر بورس ایران پرداخته‌ایم.

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس ایران

بعد از صف آرایی ارتش روسیه در مرزهای اوکراین سرانجام سربازان روس تعارفات را کنار گذاشتند و از مرزهای اوکراین علیرغم همه تهدیدات عبور کردند.

خبرهای بسیاری از جنگ روسیه و اوکراین در رسانه‌ها منتشر شد و همین مسئله موجب شد تا بازارهای مالی دنیا و نرخ کامودیتی‌ها از جمله نفت به شدت تحت تاثیر این حمله قرار گیرند. نفت نرخ ۱۰۰ دلار را هم سرانجام به خود دید و حالا سهامداران منتظر روز شنبه و بازگشایی معاملات در بورس ایران هستند.

کاویان عبداللهی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: جنگ اوکراین و روسیه در ابتدای امر می‌تواند موجبات ناامن کردن منطقه و جهان فراهم کند. این امر می‌تواند تاثیرات منفی بر بورس ایران داشته باشد. اما از سوی دیگر ما شاهد افزایش نرخ کامودیتی‌ها به خصوص نفت، مس و روی هستیم که متاثر از این جنگ شاهد رشد قیمتی بالایی داشتند.

وی افزود: قاعدتا تولیدکنندگان این کامودیتی‌ها و پالایشگاهی هایی که نفت را مصرف می‌کنند به دلیل تخفیف و کرک اسپردی که می‌گیرند می‌توانند رشدی داشته باشند.

عبداللهی گفت: ممکن است این جنگ با توجه به ناامن شدن منطقه بر روی نرخ دلار و افزایش آن هم تاثیرگذار باشد که این امر نیز می‌تواند به نوعی بر روی بورس تاثیرگذار باشد.

 

منبع : اقتصاد 24
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه