ارسال به دیگران پرینت

سید حسن نصرالله:

روح و اندیشه شهید سید عباس الموسوی همچنان در میان ما زنده است

گفتگوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با شبکه «المنار» آغاز شد.

روح و اندیشه شهید سید عباس الموسوی همچنان در میان ما زنده است

 گفتگوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با شبکه «المنار» آغاز شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این مصاحبه گفت: جسم سید عباس الموسوی در میان ما نیست اما روح، اندیشه، فرهنگ، برادری، رفافت، شاگردان و خانواده وی با ما هستند.

سید حسن نصرالله افزود: من از دسامبر سال ۱۹۷۶ میلادی در نجف اشرف با سید عباس الموسوی آشنا شدم. شهید شیخ علی کریم که با او آشنایی داشتم من را با سید عباس الموسوی در نجف اشرف آشنا نمود. هنگامی که به نجف رسیدم ۱۶ سال داشتم و نخستین باری بود که به خارج از لبنان سفر می کردم. به همراه سید عباس الموسوی به منزل سید محمدباقر صدر رفتیم و با وی دیدار کردیم.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: سید محمدباقر صدر سوال هایی را از من درباره لبنان و تحصیلم پرسید و از سید عباس الموسوی خواست امورات من همچون مسکن، معیشت و تحصیلم را رتق و فتق نماید و مبلغی هم به من پول داد. سید عباس بسیار باهوش بود و در کار و تحصیل جدیت داشت. وی طلبه ای بسیار جدی بود و وقتی برای هدر دادن نداشت. در نخستین سفر به نجف برخلاف عادت دیگر طلبه ها سه سال کامل آنجا باقی ماند.

سید حسن نصرالله اخیراً نیز با شبکه العالم گفتگوی اختصاصی داشت و پیش از آن نیز در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت به سخنرانی پرداخته بود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه