ارسال به دیگران پرینت

مراقبت از هایلایت مو

جلوگیری از زرد شدن مو بعد دکلره و هایلایت

هایلایت کردن باعث زیباتر شدن موها می شود اما بعد از دکلره مو به رنگ زرد تغییر میکند. روش های جلوگیری از زردی مو به شما برای داشتن رنگ موی زیبا کمک میکند.

جلوگیری از زرد شدن مو بعد دکلره و هایلایت

هایلایت کردن باعث زیباتر شدن موها می شود اما بعد از دکلره مو به رنگ زرد تغییر میکند. روش های جلوگیری از زردی مو به شما برای داشتن رنگ موی زیبا کمک میکند.

جلوگیری از زرد شدن مو بعد دکلره و هایلایت

هایلایت ها همیشه جذابیت دارند. فرقی ندارد که می خواهید موهایتان را کمی روشن کنید یا خیر، در هر صورت انجام هایلایت می‌ تواند صورت شما را زیباتر نشان دهد یا حتی می توانید با انجام بالیاژ هم بافت مو را زیباتر کنید و تناژهای مختلف زیبا به وجود بیاورید.

 

رنگ های روشن‌تر باعث ایجاد حجم بیشتری در موهایتان می شود و جذابیت آن را بالا می‌ برد. می توانید از هایلایت های مختلف استفاده کنید و آن را روی کوتاهی های مختلف مو به انجام برسانید و با رنگ‌ های کاراملی یا طلایی باعث روشن شدن ترکیب مو بشوید و صورت جوان تری داشته باشید.

این روزها درخواست برای انجام هایلایت در سالن‌ های آرایشی بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است. علت این است که پروسه انجام هایلایت ساده است و با صورت اکثر افراد متناسب جلوه می‌ کند، به شرطی که با شرایط درست، آن را انجام دهید. اگر موهای تان نازک هست یا در معرض نازک شدن و ضعیف شدن هستند، می‌ توانید با هایلایت کردن حجم موهای‌تان را بیشتر نشان دهید که باعث می شود تا تار موهایتان ضخیم‌تر به نظر برسد.

دلایل زیادی برای هایلایت کردن وجود دارد اما ممکن است که بعضی از هایلایت ها باعث آسیب به مو شود و آن ها را به مرور زمان خشک و شکننده کند. مراقبت از هایلایت اهمیت بسیار زیادی دارد. از طرفی بعضی از هایلایت ها ممکن است بعد از مرور زمان رنگش تغییر کند و شبیه به رنگ زرد یا نارنجی شود. خوشبختانه راه های زیادی برای مراقبت از هایلایت وجود دارد که باعث می شود در طولانی‌مدت رنگ موهای تان زیباتر باشد و سالم تر به نظر برسد

رنگ موی روشن

بهترین راهکارها برای جلوگیری از زرد شدن موی دکلره شده

زمانی که موهایتان را هایلایت می کنید و از سالن آرایش خارج می‌‌ شوید، شگفت انگیز جلوه می کند اما ممکن است به مرور زمان متوجه رنگ زرد، نارنجی یا حتی تناژ قرمز لابه‌لای موهایتان بشوید که به خاطر قرار گرفتن مو در معرض نور آفتاب، برخورد با آب یا استفاده کردن از محصولات نامناسب به وجود می آید.

از پودر دکلره مناسب استفاده کنید

استفاده از پودر دکلره نامناسب و نامعتبر برای دکلره کردن مو‌ها سبب می شود که رنگ مو‌های شما بعد از دکلره و معمولاً بعد از چند بار شستشو متمایل به زرد و نارنجی شود پس باید از پودر دکلره مناسب استفاده کنید.

موهایتان را زود نشویید

شستشوی زودهنگام مو‌ها بعد از دکلره می‌تواند رنگ مو‌های شما را از بلوند به زردی متمایل کند پس حتماً موهایتان را زمان مناسبی بشویید.

در شستشوی موها دقت کنید

معمولاً استفاده از آب شهری به خاطر وجود کلر، آهن یا آلودگی‌ های مختلف به موها آسیب وارد می‌ کند و رنگ آن را تغییر می‌ دهد. آبی که از دوش حمام پایین می آید، ممکن است در رنگ موهایتان نفوذ کند و تغییراتی را در آنها ایجاد کند و همین باعث می شود که رنگ موهای تان به مرور زمان تغییر کند.

پیشنهاد ما این است که اگر قرار است زیر دوش حمام بایستید، حتماً دوش باید فیلتر داشته باشد و آب تصفیه شود یا اینکه از آب فاقد مواد معدنی استفاده کنید؛ همچنین بعد از شستشوی سر با آب؛ حتماً از شامپوی باکیفیت استفاده کنید تا تناژ زرد موهایتان خنثی شود و دوباره هایلایت زیبای قبل به موهای تان برگردد.

حمام کردن

از ماسک مو کمک بگیرید

همچنین می‌ توانید هر هفته از ماسک مخصوص مو استفاده کنید. ماسک های مختلفی برای موهای رنگ شده و هایلایت در بازار وجود دارد که باعث خنثی شدن مواد شیمیایی مضر در آن ها می‌ شود و از زرد شدن موها جلوگیری خواهد کرد. همچنین هیالورونیک اسید موجود در این ماسک موها باعث آبرسانی به مو می شود.‌ تونر ها هم ایده خوبی هستند که می‌ توانند در مدت زمان طولانی به حفظ زیبایی ظاهری موهای تان کمک کنند که می‌ توانید آن ها را با شامپو و نرم‌کننده مناسب همراه کنید.

بهترین روش‌های از بین بردن زردی مو

برای از بین بردن زردی مو روش‌های زیر را می توانید امتحان کنید.

موهایتان را دوباره دکلره کنید

دکلره مجدد موها سبب از بین بردن زردی مو بعد از دکلره کردن می شود اما توجه داشته باشید برای از بین بردن زردی مو حداقل یک هفته بعد از انجام دکلره اول موهایتان را مجدداً دکلره نکنید زیرا این روش ممکن است به مو‌های شما آسیب وارد کند.

موهای خود را تیره کنید

برای از بین بردن زردی مو‌ها، می توانید موهایتان را به رنگ تیره درآورید البته اگر دوست دارید موهایتان روشن نباشد، می توانید از این راهکار استفاده کنید. با تیره کردن کامل موهایتان با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد.

رنگ موی قهوه ای

از واریاسیون ضد زردی مو استفاده کنید

برای از بین بردن زردی مو‌ها از واریاسیون ضد زردی موها استفاده نمایید، بدین شیوه که با مقدار کمتر از یک بند انگشت واریاسیون موهایتان را رنگساژ نمایید و زردی مو بعد از دکلره را از بین ببرید. واریاسیون ضد زردی مو در فروشگاه‌های معتبر موجود می باشد.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه