ارسال به دیگران پرینت

نماینده مخالف صیانت:

نمی‌شود که برای تصمیم ۲۰ نفر، تمام ۲۹۰ نماینده مجلس پاسخگو باشند

اگر ۵۰ نماینده این درخواست را به صورت کتبی امضا کنند، طرح صیانت از فضای مجازی از کمیسیون به صحن مجلس برمی‌گردد و این‌ بار تمام نمایندگان برای آن تصمیم می‌گیرند.

نمی‌شود که برای تصمیم ۲۰ نفر، تمام ۲۹۰ نماینده مجلس پاسخگو باشند

اگر ۵۰ نماینده این درخواست را به صورت کتبی امضا کنند، طرح صیانت از فضای مجازی از کمیسیون به صحن مجلس برمی‌گردد و این‌ بار تمام نمایندگان برای آن تصمیم می‌گیرند.

یک نماینده مجلس گفت: در حال حاضر تنها ۲۰ نماینده برای طرح صیانت از فضای مجازی تصمیم گرفتند اما تمامی ۲۹۰ نماینده باید پاسخگوی آن تصمیمات باشد که من این شیوه را صحیح نمی‌دانم‌.

احسان‌ ارکانی در رابطه با تصویب طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: این مصوبه مجلس نبوده است که توسط نمایندگان مجلس تصویب شود و فقط در کمیسیون مربوطه که اعضاء آن حدود ۲۰ نفر از نمایندگان بودند، رای‌گیری شد. بنابراین این موضوع چون مصوبه مجلس نبوده است، تمام نمایندگان به آن رای نداده‌اند و تنها توسط ۱۸ نفر به تصویب رسید.
وی ضمن ابراز مخالفت با شیوه تصویب این طرح بیان کرد: من اساسا از زمانی که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی مطرح شد و قرار بر این شد که این طرح به‌ جای  بررسی توسط تمام نمایندگان ملت، در اختیار یک کمیسیون محدود ۲۰ نفره قرار گیرد، مخالف بوده‌ام.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر تصمیمی در خصوص فضای مجازی و سایر مسائل، باید در صحن علنی و توسط ۲۹۰ نفر نمایندگان مردم به رای‌گیری و تحقیق و بررسی گذاشته شود تا همه چیز شفاف باشد و هم نماینده مخالف و هم نماینده موافق و هر کس دیگری که پیشنهادی دارد، دلیل خود را در معرض قضاوت افکار عمومی بیان کند و پخش شود و دیگر نمایندگان نیز بتوانند پاسخگوی رای و تصمیم خود باشند.

ارکانی اضافه کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ نماینده برای این طرح تصمیم گرفتند اما تمامی ۲۹۰ نماینده باید پاسخگوی آن تصمیمات باشد که من این شیوه را صحیح نمی‌دانم‌.

نماینده مردم نیشابور بیان کرد: درخواست برگشت طرح صیانت از فضای مجازی به صحن علنی مجلس براساس تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آیین‌نامه داخلی صورت گرفته است که اگر ۵۰ نماینده این درخواست را به صورت کتبی امضا کنند، طرح صیانت از فضای مجازی از کمیسیون به صحن مجلس برمی‌گردد و این‌ بار تمام نمایندگان برای آن تصمیم می‌گیرند. این درخواست را آقای رشیدی به جریان انداخت و من نیز موافق آن هستم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار ما شفافیت بوده است، از تمام نمایندگان می‌خواهم نظر خود را در این خصوص اعلام کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه