ارسال به دیگران پرینت

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش برف و باران از جمعه تا یکشنبه آینده در نیمی از کشور آغاز می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه تا یکشنبه سامانه بارشی موجب بارش برف، باران، کاهش دما،احتمال وقوع تگرگ و مه آلودگی در نیمی از کشور و وزش باد نسبتا شدید در نواحی گرمسیری خواهد شد.

بارش برف و باران از جمعه تا یکشنبه آینده در نیمی از کشور آغاز می‌شود

«فریبا گودرزی» روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز جمعه خبر داد و افزود: منطقه اثر سامانه در روز جمعه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب اصفهان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین این سامانه در روز شنبه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، خوزستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

گودرزی گفت: برای روز یکشنبه نیز استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان درگیر این سامانه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه‌کرد: همزمان روز شنبه در نوار شرقی و مرکز کشور وزش باد به نسبت شدید رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: از امروز تا روز جمعه نیز در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

 
 

برف و باران | هواشناسی | بارش برف و باران | کاهش دما

برف و باران در جاده‌های ۸ استان

معاون عملیات پلیس راه کشور از بارش برف و باران در برخی از جاده‌های هشت استان کشور خبر داد.

برف و باران در جاده‌های ۸ استان
 

سرهنگ سیاوش محبی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد که در حال حاضر ترافیک در  آزادراه کرج – قزوین محدوده پایانه شهید کلانتری و آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس پرحجم و در مقاطعی نیمه سنگین است. در دیگر جاده‌های کشور نیز تردد به آرامی در جریان بوده و هیچ مشکل ترافیکی یا گره ترافیکی خاصی گزارش نشده است.

معاون عملیات پلیس راه کشور با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس در جاده‌ها با قوت در حال اجراست، گفت: مأموران پلیس در تمام جاده‌های کشور حضور داشته و در گردنه‌ها و جاده‌های برفگیر نیز به طور ویژه مستقر هستند و نسبت به روان‌سازی و مدیریت و همچنین رسیدگی به حوادث احتمالی اقدام می‌کنند. لازم است رانندگان و مسافران نیز با مأموران پلیس همراهی لازم را داشته باشند و به دستورات و توصیه های پلیس توجه کنند.

 

محبی درباره وضعیت جوی حاکم بر جاده‌های کشور نیز اظهارکرد: به نسبت روز گذشته از میزان بارندگی و برودت هوا در جاده‌ها کاسته شده، اما در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های گلستان، سمنان، خراسان رضوی و کرمان هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان های مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و یزد نیز بارش باران گزارش شده است.

 

معاون عملیات پلیس راه کشور افزود: لازم است رانندگان در هنگام تردد از محورهای دارای بارندگی و بارش برف حتما فاصله طولی مناسب را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که در آن امکان کنترل وسیله نقلیه وجود داشته باشد، رانندگی کنند. دقت و توجه به مسیر و رانندگی نیز از دیگر تاکیدات پلیس برای رانندگی در تمام ایام است که باید در زمان بارندگی افزایش بیشتری هم داشته باشد.

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمدجوادزاهدی ارسالی در

      سلام خانم فریبا گودرزی باران رحمت الهی جمعه ،
      ۱ شنبه . هوا خوب است ۲ روز باران رحمت الهی
      آفتاب رحمت الهی خیلی هوا بهتره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه