ارسال به دیگران پرینت

علی زینی‌‌وند

از شایعه تا واقعیت| توئیت منتسب به استاندار کرمان جعلی بود | حکم سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان ‌صادر می‌شود

مدیر روابط عمومی استانداری کرمان گفت: توییت منتسب به استاندار کرمان جعلی بوده و حکم سرپرست جدید این فرمانداری تا ساعاتی دیگر صادر می‌شود.

از شایعه تا واقعیت| توئیت منتسب به استاندار کرمان جعلی بود | حکم سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان ‌صادر می‌شود

به دنبال انتشار خبر عزل پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان در پی رفتار نامناسب سرپرست فرمانداری رفسنجان با یکی از خبرنگاران تصویر توییتی در فضای مجازی منتسب به علی زینی‌وند استاندار کرمان در حال دست به دست شدن است که عزل پورمحمدی را تکذیب کرده و بیان شده که و او تنها چند روز توبیخ و جریمه شده است!

عباس تقی‌زاده مدیر روابط عمومی استانداری کرمان در واکنش به انتشار این تصویر در فضای مجازی در گفت‌وگو با تسنیم تصویر توییت منتشر شده در فضای مجازی را تکذیب کرده و اظهار داشت: این حساب کاربری متعلق به استاندار کرمان نیست.

وی با بیان اینکه در پی برکناری سرپرست فرمانداری رفسنجان تا ساعاتی دیگر حکم سرپرست جدید این فرمانداری از سوی استاندار کرمان صادر می‌شود گفت: سرپرست جدید یکی از معاونان فعلی این فرمانداری است.

به گزارش تسنیم در توییت منتشر شده از استاندار کرمان اعلام شده که خبر برکناری فرماندار رفسنجان صحت نداشته و این توییت نشان می‌دهد خبر رسانه‌های رسمی و دولتی درباره عزل پورمحمدی، فرماندار رفسنجان، صحت نداشته و او تنها چند روز توبیخ و جریمه شده است!

لازم به ذکر است روز گذشته و با دستور وزیر کشور در پی رفتار نامناسب سرپرست فرمانداری رفسنجان با یکی از خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان، دستور عزل علی اکبر پورمحمدی را صادر کرد.

در اطلاعیه وزارت کشور آمده است: گفتمان دولت مردمی و عدالت محور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ایجاب می کند که مدیران آن ضمن داشتن روحیه مردمی و جهادی، نسبت به تعامل و تکریم آحاد افراد جامعه اهتمام داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود اصحاب رسانه بیش از پیش با رویکرد حرفه‌ای خود به ویژه در طرح پرسش، مسئولان را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور یاری دهند.

رحمان جلالی رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمان و معاون سیاسی استانداری کرمان نیز در پی اتفاقات اخیر در فضای رسانه‌ای استان با انتشار بیانیه، بر رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی در تعاملات رسانه‌ای تاکید کرد.

واکنش‌های مختلف به پاسخ اشتباه فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار؛ چرا باید توی دهن یک خبرنگار زد؟وعده مدیرکل مطبوعات داخلی برای پیگیری توهین فرماندار رفسنجان به یک خبرنگارسرپرست فرمانداری رفسنجان عزل شد/ نتیجه "توهین و تهدید" خبرنگارهرگونه توهین به خبرنگاران با گفتمان دولت سیزدهم تضاد دارد/ برکناری سرپرست فرمانداری اقدام انقلابی بود

متن بیانیه رحمان جلالی به شرح زیر است:

خبرنگاری در شیوه راستین و حرفه ای؛ مسئولیتی اجتماعی، وظیفه ای خطیر و رسالتی عظیم است و خبرنگار از این جهت، حرمتی مضاعف و جایگاهی مهم دارد.

نشست خبری سرپرست فرمانداری رفسنجان در حالیکه با هدف تعامل با رسانه ها، پاسخگویی و اطلاع رسانی جامع، صحیح و دقیق و یک هفته پس از نشست مشورتی سرپرست فرمانداری با اصحاب رسانه برگزار شد با اتفاقی تلخ و نامبارک همراه بود و شیوه پاسخ به یکی از سوالات، موجب توهین به خبرنگار سوال کننده و واکنش جامعه رسانه ای گردید.

در کنار بازخوردهای دغدغه مندانه خبرنگاران به این اتفاق، موضوع در سطوح مختلف بررسی و مستندات و دغدغه های اصحاب رسانه به استاندار کرمان، شورای اطلاع رسانی دولت، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور به طور مستمر ارسال گشت.

شورای اطلاع رسانی استان کرمان با تاکید بر رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی در تعاملات رسانه ای از همراهی های خبرنگاران محترم در رویدادهای مختلف در استان پهناور کرمان تقدیر می کند و حمایت از روند اطلاع رسانی صحیح را وظیفه ذاتی خود می داند.

این شورا با تقدیر از خدمات و تلاش های مدیران محترم در راه پیشرفت و توسعه استان، از آنها درخواست می کند با عنایت به سیاست های اطلاع رسانی دولت با نهایت سعه صدر، ضمن گسترش ارتباطات رسانه ای در فضای همدلانه، فعالیت رسانه ها و خبرنگاران را در عمل به وظایف خود بیش از پیش تسهیل کنند.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه