ارسال به دیگران پرینت

پیشکسوت فوتبال ایران

برای جام‌جهانی لیگ تعطیل شود

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید پیش از جام‌جهانی تمرکز فدراسیون فوتبال باید روی ایجاد آمادگی برای تیم ملی باشد.

برای جام‌جهانی لیگ تعطیل شود

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید پیش از جام‌جهانی تمرکز فدراسیون فوتبال باید روی ایجاد آمادگی برای تیم ملی باشد.

علی پروین درباره حضور میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال اظهار کرد: میرشاد ماجدی بازیکن فوتبال بوده و از جنس فوتبال است. او چندین سال است که در فدراسیون فوتبال کار می‌کند و تمام فوت و فن فوتبال را آموخته است. ماجدی علاوه بر تجارب فوتبالی فردی تحصیل‌کرده است و با توجه به شناخت کافی از فضای فوتبال می‌تواند به خوبی فدراسیون فوتبال را اداره کند. 

وی به حضور تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و گفت: فدراسیون فوتبال از همین الان باید به فکر برگزاری حداقل ۱۰ بازی تدارکاتی بسیار خوب برای تیم ملی باشد تا تیم با آمادگی هرچه بیشتر به این مسابقات برود. نباید فقط دلمان خوش باشد که به جام‌جهانی صعود کرده‌ایم. زمان ما فقط یک تیم از آسیا به جام‌جهانی می‌رفت که ما صعود کردیم و در آن دوره از مسابقات در گروهمان چهارم شدیم، بعد از آن هم هر بار رفتیم به غیر از این دوره اخیر چهارم شدیم. الان باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تیم از گروهش در جام‌جهانی صعود کند. اگر تیم ملی از گروهش در جام‌جهانی صعود کند، می‌توانیم بگوییم فوتبال ما ترقی کرده است. 

پروین ادامه داد: به اعتقاد من برای جام‌جهانی اصلا لیگ را تعطیل کنند و همه تمرکز فدراسیون چند هفته پیش از برگزاری جام‌جهانی فقط به تیم ملی متمرکز باشد چون تیم ملی واجب‌تر از هر چیزی است. همانطور که گفتم باید برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی برنامه‌ریزی شود و اینگونه نباشد صرفا با تیم‌های معمولی بازی کنیم. باید با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم که پیش از جام‌جهانی به تیم ملی فشار بیاورد و اینطور نباشد که صرفا در بازی‌های دوستانه ۴ یا ۸ گل بزنیم. باید گل بخورند تا ضعف‌ تیم مشخص و برای جام‌جهانی ترمیم شود.

او درباره در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات فدراسیون فوتبال باز هم باید اهالی فوتبال نامزد شوند گفت: بله! افرادی چون علی کریمی، محمد دادگان و همین میرشاد ماجدی که فوتبالی هستند باید بیایند و کاندیدا شوند. این‌ها از جنس فوتبال هستند.

پروین درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس در بورس هم گفت: همانطور که آقای قاضی‌زاده هاشمی گفتند، این دو باشگاه شفاف نیستند که واگذارشان کنند. 

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درباره شرایط پرسپولیس در لیگ بیستم گفت: پرسپولیس شرایط خیلی خوبی در لیگ دارد و همراه استقلال از سایر تیم‌ها جدا شده‌اند. وقتی حال این دو تیم خوب باشد، هم تیم‌ملی خوبی خواهیم داشت و هم فوتبال جذاب‌تر است. البته نباید فراموش کنیم که سپاهان، گل‌گهر و مس رفسنجان هم خیلی خوب هستند اما با این بازی که چند روز پیش از پرسپولیس‌ برابر آلومینیوم دیدم، این تیم می‌تواند قهرمان شود.

او در پایان درباره عملکرد رضا درویش در پرسپولیس هم گفت: درویش از وقتی آمده توانسته حواشی را به خوبی مدیریت کند. او با تامین منابع مالی بخشی از مشکلات مالی باشگاه را حل کرد و حالا پرسپولیس با آرامش بیشتری پیش می‌رود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه