ارسال به دیگران پرینت

تتو در کره جنوبی | انتخابات ریاست جمهوری | جهان | پزشک

تغییر تابوی تتو در کره جنوبی با انتخابات ریاست جمهوری

یکی از نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری کره جنوبی ابروهای خود را تتو کرده تا در کمپین‌های انتخاباتی زیباتر به نظر برسد/ کره جنوبی یکی از اصلی‌ترین مراکز تتوی زیبایی در جهان است.

تغییر تابوی تتو در کره جنوبی با انتخابات ریاست جمهوری

تتو  (تاتو) زیبایی در کره جنوبی تنها در مراکز پزشکی انجام می‌شود و بسیاری از فعالان این حرفه به صورت غیرقانونی به در این حوزه  کار می‌کنند. آنها با خطر جریمه و زندان روبه رو هستند.

به گزارش عصرایران، اینک برخی نامزدهای ریاست جمهوری کره جنوبی وعده داده اند تا این حرفه را به صورت قانونیدر این کشور فعال کنند و از اقتصاد بزرگ آن بهره ببرند. آنها با این روش رای کارکنان و جوانان طرفدار تتو را به خود جلب خواهند کرد. 

رویترز در این باره نوشت: "دوی" یکی از مشهورترین هنرمندان خالکوبی کره جنوبی است و بر روی بدن افرادی مانند "برد پیت" هنرپیشه معروف آمریکا خالکوبی کرده است. او می‌خواهد هنر خود را بدون نگرانی از زندان رفتن یا جریمه‌های سنگین به مشتریان ارائه دهد.

کره جنوبی تنها کشور توسعه یافته جهان است که تتو در آن تنها در کلینیک‌های پزشکی و زیر نظر متخصصان کادر درمان به صورت قانونی انجام می‌گیرد.

این قانون باعث شده تا  فعالیت حدود 50 هزار فعال غیر پزشک در رشته تتو، غیرقانونی محسوب شود و آنها در معرض حملات پلیس، تعقیب، جریمه‌ 50 میلیون وون در کنار مجازات زندان قرار گیرند.

"دوی" مانند بسیاری از همکارانش در یک سالن بدون علائم و تابلو کار می‌کند.

"کیم دو- یون"  در سالن بی تابلو و علامت خود در سئول کره جنوبی کار می‌کند/ عکس: رویترز

تغییر تابوی تتو در کره جنوبی با انتخابات ریاست جمهوری

دوی 12 ماه پس از وایرال شدن ویدئویی که او در حال خالکوبی روی بدن یک هنرپیشه زن کره جنوبی نشان می‌داد، 5 میلیون وون (4 هزار 180 دلار آمریکا) جریمه شد. این مرد 43 ساله به حکم دادگاه اعتراض کرده است.

نظرسنجی اتحادیه تتوکاران نشان می‌دهد که حدود 6 نفر از فعالان این حوزه از ماه آوریل (فروردین) تا کنون حدود 2 سال به زندان محکوم شده اند.

این اتحادیه حدود 650 عضو تتو کار دارد که زیر نظر دوی اداره می شود.

با این حال احتمال تغییر در زمینه فعالیت تتوکاران در کره جنوبی وجود دارد.

در 10 سال گذشته تتو بین جوانان کره‌ جنوبی به مسئله معمول و استانداردی تبدیل شده است.

"کیم دو یون" تتوکار معروف کره جنوبی در حال تتو روی بدن یک مشتری در پایتخت کره جنوبی/ عکس: رویترز

تغییر تابوی تتو در کره جنوبی با انتخابات ریاست جمهوری

"جونگ کوک" یکی از اعضای گروه موسیقی معروف "بی تی اس" به طور مشخص چندین تتو دارد و و خالکوبی‌ها معمولا در تلویزیون به نمایش درمی‌آیند. سلبریتی ها نیز از نمایش این خالکوبی‌ها در رسانه های اجتماعی کوتاهی نکرده اند.

در همین زمان کمپین "اوکی- تتوز" در میان شهروندان کره جنوبی و در خارج از این کشور مورد استقبال بسیار قرار گرفته است. در این روند طراحی های برجسته و ظریف، عناصر پیچیده و استفاده جسورانه از رنگ در تتو افزایش یافته است.

"لی جائه میونگ" نامزد انتخابات ریاست جمهوری در باره این حرفه وعده هایی داده که تتوکاران را امیدوار کرده است.

او که برای انتخابات 18 اسفند در کره جنوبی با کاندیداهای دیگر رقابت می‌کند در ماه گذشته اعلام کرد که غیرقانونی بودن این کسب و کار بی معنی است. ارزش این حرفه در کره جنوبی حدود یک میلیارد دلار برآورد شده است.

بسیاری این وعده ها را راهی برای جذب رای جوانان خوانده اند.

این کاندیدای ریاست جمهوری قول داد راهکار، بودجه و تصمیمات لازم برای قانونی کردن تتوی غیر پزشکی در کره جنوبی را بررسی و عملیاتی کند.

 "کیم دو یون" تتو کار کره جنوبی در سالن کارش در سئول در برابر دوربین ژست گرفته است/ عکس: رویترز

تغییر تابوی تتو در کره جنوبی با انتخابات ریاست جمهوری

دوی که اسم و رسم واقعی او "کیم دویون" است در باره اظهار نظر کاندیدای ریاست جمهوری گفت: "من از این سخنان و تعهد خوشحال و سپاس‌گزارم".

"یون سوک یول" نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری که در رقابت شانه به شانه با "لی جائه میونگ" قرار دارد، هنوز رویکرد خود نسبت به تتو را مشخص نکرده است. او اعلام کرده به قانونی شدن و تقویت تتوهای زیبایی کمک می‌کند. کره جنوبی یکی از مراکز اصلی تتوهای نیمه دائمی برای زیبا کردن ابرو،  خط چشم و خطوط رویش مو در جهان محسوب می‌شود.

"آن چئول سو" که براساس نظرسنجی ها با محبوبیت 11 درصدی مواجه شده و تا کنون شانس سوم این انتخابات محسوب می‌شود، ابروهای خود را تتو کرده تا در کمپین‌های انتخاباتی زیباتر به نظر برسد. او نیز مواضع خود نسبت به خالکوبی و تتو را اعلام نکرده است.

به نظرمی‌رسد کمک‌های عمومی برای قانونی کرده این تجارت افزایش یافته است.

براساس نظر سنجی موسسه تحقیقاتی- آماری گالوپ حدود 81 درصد از افراد  20 تا 30 ساله و 60 درصد از افراد بین 30 تا 40 سال کره جنوبی موافق قانونی شدن این حرفه و تجارت برای هنرمندان غیر پزشک هستند.

"کیم دو- یون" در حال خالکوبی و بررسی طرح تتوی مشتری در سئول کره جنوبی/ عکس: رویترز

تغییر تابوی تتو در کره جنوبی با انتخابات ریاست جمهوری

براساس باور عمومی در کره جنوبی، خالکوبی در میان گروه های تبه‌کار و منفور رایج است. این روند در تضاد کامل با نظریات "کنفوسیوس" فیلسوف معروف شرقی است. این فیلسوف می گوید که تغییر بدن انسان حداقل به معنای بی احترامی به پدر و مادر است.

گروه های پزشکی کره جنوبی که خالکوبی و تتو را یک فرایند تهاجمی با استفاده از سوزن می‌داند، با قانونی‌سازی تتو در مراکز غیر پزشکی مخالف اند و این شیوه را برای متقاضیان خطرناک می‌خواند.

"هوانگ جی هوان" متخصص پوست و مشاور انجمن پزشکی کره در این باره گفت: به نظر من به جز مواردی مانند محافظت از جای زخم در تتو که یک روند کاملا پزشکی است، سوزن کاری روی بدن آسیب به خود است نه بیان آزادی.

او گفت: ما سعی می کنیم از رفاه و سلامت مردم حفاظت کنیم.

دوی گفت به دلیل ممنوعیت حرفه در کره بسیاری برای کار به خارج از این کشور رفته اند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه