ارسال به دیگران پرینت

بایدن و پوتین | اوکراین | روسیه

فرانسه: بایدن و پوتین با برگزاری نشست مشترک درباره اوکراین موافقت کرده اند | این دیدار فقط به شرطی برگزار می‌شود که روسیه به اوکراین حمله نکند

ریاست جمهوری فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد، جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، با "اصل" برگزاری نشست سران درباره بحران اوکراین موافق هستند. الیزه تاکید کرد این دیدار فقط به شرطی برگزار می‌شود که روسیه به اوکراین حمله نکند. در این بیانیه آمده که مکرون در تدوین موضوعاتی که در مذاکرات مورد بحث قرار خواهد گرفت کمک خواهد کرد.

فرانسه: بایدن و پوتین با برگزاری نشست مشترک درباره اوکراین موافقت کرده اند | این دیدار فقط به شرطی برگزار می‌شود که روسیه به اوکراین حمله نکند

 ریاست جمهوری فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد، جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، با "اصل" برگزاری نشست سران درباره بحران اوکراین موافق هستند.

به گزارش عربی ۲۱، کاخ الیزه در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، اعلام کرد: آنچه در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت باید توسط وزیران امور خارجه ایالات متحده و روسیه در دیدار روز پنجشنبه ۲۴ فوریه فراهم شود.

الیزه تاکید کرد، این دیدار فقط به شرطی برگزار می‌شود که روسیه به اوکراین حمله نکند.

در این بیانیه آمده که ماکرون در تدوین موضوعاتی که در مذاکرات مورد بحث قرار خواهد گرفت کمک خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد؛ ماکرون پیشنهاد برگزاری نشستی درباره اوکراین با حضور همه طرف‌های ذی‌ربط را مطرح کرده است.

بایدن و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه یکشنبه شب در تماسی تلفنی درباره تقویت نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین، درباره «دیپلماسی مداوم و تلاش‌های بازدارنده» گفتگو کردند.

ماکرون پیش از این با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین جداگانه صحبت کرده بود.

کاخ الیزه درباره تماس تلفنی ماکرون و پوتین اعلام کرد که روسای جمهور دو کشور بر لزوم اولویت دادن به راه‌حل دیپلماتیک برای بحران کنونی و انجام هر کاری که ممکن است به توافق طرف‌ها کمک کند، تاکید کردند."

در این بیانیه آمده که رئیس جمهور روسیه به همتای فرانسوی خود تعهد داده که نیروهای روسی پس از پایان تمرینات نظامی مشترک در بلاروس از بلاروس خارج خواهند شد.

الیزه همچنین اعلام کرد که ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در روزهای آینده با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حل بحران دیدار خواهد کرد.

در همین راستا، کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن موافقتش با اصل برگزاری نشست با همتای روس خود در مورد بحران اوکراین، پس از دیدار وزرای خارجه دو کشور و در صورت عدم تهاجم به اوکراین را اعلام کرده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «در حال حاضر، به نظر می‌رسد روسیه به آماده‌سازی زمینه برای حمله گسترده به اوکراین به زودی ادامه می‌دهد».

کاخ سفید یکشنبه هم اعلام کرد که رئیس جمهور ایالات متحده به خاطر تنش‌ها در مرز اوکراین، سفر خود به "دلاور" را لغو کرد و پس از نشست دو ساعته شورای امنیت ملی ایالات متحده در واشنگتن خواهد ماند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه در یک نشست مجازی با رهبران گروه هفت برای گفتگو درباره بحران اوکراین شرکت خواهد کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه