ارسال به دیگران پرینت

سفیر روسیه در واشنگتن:

هیچ برنامه‌ای جهت حمله به اوکراین وجود ندارد

سفیر روسیه با بیان اینکه نیروهای روسی در قلمرو حاکمیتی روسیه مستقر هستند، افزود: ما کسی را تهدید نمی کنیم.

هیچ برنامه‌ای جهت حمله به اوکراین وجود ندارد

 «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا روز یکشنبه گفت که روسیه به دنبال بی ثبات کردن ایالات متحده یا اوکراین نیست.

آنتونوف افزود: «روسیه تهدیدی برای ایالات متحده نیست، اوکراین را تهدید نمی‌کند. ما به دنبال بی ثبات کردن واشنگتن یا کی یف نیستیم. آمریکایی‌ها و اوکراینی‌ها مخالفان ما نیستند.»

آنتونوف گفت که رسانه‌های آمریکایی اطلاعات نادرست در مورد ادعای تهاجم روسیه به اوکراین را تکرار می‌کنند و هیچ برنامه‌ای جهت تهاجم روسیه به اوکراین وجود ندارد و برنامه ریزی نشده است.

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: بیشتر رسانه‌های آمریکایی اطلاعات نادرست را تکرار می‌کنند و مدعی اند که روس‌ها در آستانه حمله به همسایه خود هستند، در حالی که ضرب الاجل ها دائماً به تعویق می‌افتد. همه این شایعات بخشی از اطلاعات نادرست است و در واقع ادعای وقوع احتمالی جنگ برای تحریف اوضاع و نمایش روسیه به شکلی بسیار منفی صورت می‌گیرد.

سفیر روسیه این را نیز مورد تاکید قرار داد که ارتش روسیه نیروهای خود را در خاک خود مستقر می‌کند و منافع آمریکا را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

آنتونوف گفت: استقرار نیروهای مسلح روسیه در خاک این کشور تأثیری بر منافع اساسی ایالات متحده ندارد و به شما یادآوری می‌کنم که نیروهای ما در خاک اوکراین حضور ندارند.

نماینده روسیه در آمریکا همچنین اظهار داشت که دونباس بخشی از اوکراین است و مسکو قصد تصرف سرزمین‌های خارجی را ندارد. این دیپلمات همچنین گفت که روسیه و آمریکا از نظر امنیتی حقوق مساوی دارند، اما ناتو پشت مرزهای روسیه آمده است.

آنتونوف در پایان گفت: دعوت از روسیه برای همکاری در زمینه کنترل تسلیحات و همزمان افزایش نامحدود پتانسیل نظامی ناتو در مرزهای ما غیرممکن است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه