ارسال به دیگران پرینت

در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

طرح سوال از شهردار حق قانونی شورای شهر است

رشت- رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه اعتماد باید بین شورا و شهرداری متقابل باشد، گفت: طرح سوال از شهردار حق قانونی شورای شهر است.

طرح سوال از شهردار حق قانونی شورای شهر است

 محمد حسین واثق کارگرنیا عصر یکشنبه در بیست و هفتمین جلسه شورای شهر رشت با اشاره به طرح سوال اعضای شورا از شهردار، اظهار کرد: طی نامه‌ای در ۱۱ بند با محوریت بی‌توجهی شهردار رشت تذکرات اعضای شورای شهر اعلام سوال شده است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه بی‌توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت ورودی‌های این شهر به عنوان یکی از سوالات مطرح شده در این نامه، بیان کرد: بارها از این بابت به شهردار رشت تذکر داده شد اما تا کنون هیچ اقدام مؤثری انجام نشده است.

وی به بکارگیری ۲۴ ساعته نیروهای نگهبان در سطح پارک‌های شهر رشت به عنوان یکی دیگر از سوالات مطرح شده اشاره کرد و افزود: انتخاب و انتصاب مدیران در شهرداری توسط شهردار رشت بدون در نظر گرفتن صرف و صلاح شهر و مجموعه شهرداری، فقدان دفتر ثبت املاک و اسناد شهرداری، عدم رفع نواقص و ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده، عدم ساماندهی مشاغل پر خطر در سطح رشت، عدم افتتاح حساب جداگانه کمیسیون ماده ۱۰۰ با هدف احداث پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر، عدم پرداخت عادلانه حقوق و مزایای نیروهای حجمی شهرداری رشت، بی‌توجهی شهردار رشت به ساماندهی دست فروشان، عدم اجرای طرح ممیزی املاک رشت با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت از جمله ۱۱ سوال مطرح شده توسط اعضای شورا از شهردار رشت است.

کارگر نیا با تاکید بر اینکه طرح سوال از شهردار حق قانونی اعضای شورا است، اضافه کرد: هدف از طرح سوالی که قانون گذار بر عهده شورا نهاده، این بوده تا شهردار نیز به سوالات پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه اعتماد باید بین شورا و شهرداری متقابل باشد، افزود: در طول هشت سال گذشته به عنوان شورا همیشه در انتصاب‌ها دخالت می‌کردند که خیانت بزرگی بود اعضای شورای شهر به دنبال اعتماد متقابل با شهردار بودند.

ایجاد شکاف بین شورا و مدیریت شهری رشت

«سید حسین رضویان» یکی از اعضای شورای شهر رشت در ادامه جلسه با بیان اینکه در ابتدای انتخاب شهردار اعضای شورا از توانمندی‌های مدیریتی «امیرحسین علوی» تمجید می‌کردند، گفت: حفظ ثبات مدیریت شهری بسیار مهم و حیاتی است و مجموعه شورای شهر رشت نیز نیز حق مشارکت و نظارت دارد.

وی با بیان اینکه بین نهاد ناظر شورا و مدیریت شهری رشت شکاف و تضاد ایجاد شده است، افزود: آینده مدیریتی شهر رشت در معرض خطر قرار گرفته است.

رضویان ادامه داد: ادامه چنین مسیری به نفع شهر رشت نیست و امیدوارم تصمیمی که گرفته می‌شود در آینده اتفاقات مثبتی برای رشت رغم بخورد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه