ارسال به دیگران پرینت

آغاز رفع تصرف رودخانه‌های تهران

استاندار تهران گفت: در هر نقطه از کنار و حریم رودخانه‌ها اگر تصرفی وجود داشته باشد، رفع تصرف می‌شود.

آغاز رفع تصرف رودخانه‌های تهران

محسن منصوری گفت: در هر نقطه از کنار و حریم رودخانه‌ها اگر تصرفی وجود داشته باشد، رفع تصرف می‌شود. این کار شروع شده و در حال انجام است. درباره این موضوع جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه داشتیم و دستور دادند تا هرگونه تصرفی که دستگاه‌های دولتی انجام داده اند را رفع تصرف کنیم.

رئیس جمهور در ۱۷ بهمن اعلام کرد که هریک از دستگاه‌های اجرایی که در بخشی از حریم رودخانه یا دریا اقدام به احداث بنا کرده است، شایسته است برای رفع این تجاوز خود پیش‌قدم شود. وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها هم‌زمان با پیگیری آزادسازی حریم دریا و رودخانه‌ها، برنامه و آئین‌نامه جامع و دقیقی برای نحوه مدیریت و بهره‌برداری از مناطق آزادشده تهیه کنند تا با تأمین امنیت و فضای مناسب فرهنگی و اجتماعی این امکانات به بهترین نحو مورد استفاده مردم قرار گیرند.

بستر قانونی رودخانه‌ها جزو منابع و اموال «ملی» محسوب می‌شود و کسی نمی‌تواند تملک قانونی بر آن داشته باشد اما حریم کمّی رودخانه، پهنه‌ای با عرض دو تا ۲۰ متر در دو طرف بستر قانونی رودخانه است که برای دسترسی و انتفاع کامل از بستر رودخانه در نظر گرفته شده است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسن موسوی ارسالی در

      با سلام؛ انصافا" این کار دولت رئیسی را باید به دیده احترام نگریست. دست مریزاد امید که این کار مهم رفع دخل و تصرف در سواحل دریا و رفع دخل و تصرف در حریم رودخانه ها در کل ایران عمومیت پیدا کند و دست غارتگران حقوق ملت از طبیعت و به یغما بران زیبایی طبیعت از این تصرفات غیر قانونی کنده شود و امید که سایر شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور محترم نیز هر چه زودترجامه عمل پوشانده شود با حمایت رهبری و مردم .

    • محمد سبزواری - رهجو . ارسالی در

      سلام صبح بخیر ، حیرت من اینست که : علیرغم شکوائیه ام به دیوان عدالت اداری ، بمنظور رفع تصرف عدوانی از فضای سبز در محله ای از تهران که توسط شهرداری صورت گرفته ، ولی دیوان از من سند مالکیت بر فضای سبز عمومی خواسته است . حیرت ندارد ؟؟؟ !!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه