ارسال به دیگران پرینت

استاندار کرمانشاه:

افزایش نظارت‌ها بر بازار شب عید کرمانشاه|دست دلالان کوتاه شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نظارت‌ها باید به گونه‌ای اعمال شود که به نفع مردم باشد، گفت: نظارت‌ها بر بازار شب عید کرمانشاه به شکل محسوسی باید افزایش پیدا کند.

افزایش نظارت‌ها بر بازار شب عید کرمانشاه|دست دلالان کوتاه شود

 بهمن امیری مقدم شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نوسان قیمت‌های اخیر در بازار، طی جلسات گذشته برای تنظیم بازار مقرر شده بود که مسئولین مربوطه بر قیمت‌ها نظارت داشته و برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اقدامات لازم را داشته باشند.

وی افزود: بارها مطرح شده که نظارت و توزیع‌ها باید به گونه‌ای اعمال شود که به نفع تمام مردم باشد و مکانیزم‌های نظارتی و توزیع باید در مسیری حرکت کند که حق مردم پایمال نشود و تمام برنامه‌هایی که از سوی مسئولین ارائه می‌شود به مرحله اجرایی برسد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نابسامانی و نوسانات حاکم در بازار نشان دهنده دخالت‌های دلالان در قیمت‌ها بوده و این نشان می‌دهد که آنها بیشتر از مسئولین بازار را در دست گرفته‌اند که باید هرچه سریع‌تر قیمت‌ها به گونه‌ای کنترل شود که تأثیر آن در بازار مشاهده شود چرا که تا زمانی که دست دلالان در بازار وجود داشته باشد قیمت‌ها با افزایش روبه برو هستند.

امیری مقدم بیان کرد: بعد از بررسی تخلفات و شناسایی متخلفین مسئولین مربوطه باید دلیل و راهکار لازم را نیز برای حل موضوع ارائه دهند تا بتوان از افزایش قیمت‌ها و نابسامانی‌های موجود جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: امروز این تاکید به مدیران و مسئولین می‌شود که چنانچه در زیر مجموعه هر کدام از اصناف بیشتر از پنج بار تخلفی صورت گرفت به گونه‌ای که نسبت به جریمه‌ها بی توجه داشتند عدم صلاحیت مسئول صنفی را می‌رساند چرا که عدم توانایی در کنترل زیر مجموعه صنفی خود را نداشته و باید این مسئولیت از وی سلب شود.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: از تمام مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی درخواست می‌شود که در بحث تخلفات رفاقتی برخورد نکنند و به یکدیگر در امر برخورد با متخلفین سفارش و توصیه‌ای نداشته باشند و بگذارند برخورد با متخلفین به صورت جدی دنبال شود.

وی تاکید کرد: اگر امروز می‌بینیم که در یک حوزه فردی چندین بار تخلف خود را با توجه به اعمال جریمه‌ها تکرار می‌کند به دلیل عدم رفتار و برخورد درست با آن فرد است که باید بدون هیچ ملاحظه‌ای تخلفات زیر مجموعه‌های صنفی و مسئول صنف به صورت محرمانه و مکتوب به مسئول مربوطه گزارش شود تا برای حل آن تخصصی‌تر و به گونه‌ای که بازتاب داشته باشد برخورد شود.

امیری مقدم افزود: آمار و قیمت‌ها در زمان تحویل کالاها به بازار باید به مردم اعلام شده و کار توزیع آن با نظارت صورت گیرد تا از قیمت‌های نامتعارف در بازار جلوگیری شود.

استاندار بیان کرد: در خصوص قیمت میوه‌های عرضه شده در بازار برای شب عید باید به گونه‌ای بررسی شود که هم توان مالی مردم در نظر گرفته شود و هم با قیمت موجود در بازار اختلاف نداشته باشد.

امیری مقدم با اشاره به اینکه کالاهای اساسی مردم در آستانه سال جدید نیاز به نظارت و تنظیم قیمت دارند، عنوان کرد: تا کنون ۱۱۵ هزار بازرسی در استان صورت گرفته که عملاً تأثیر در جامعه نداشته و رویکرد و تغییری در قیمت‌های بازار مشاهده نشده و باید این نکته را توجه داشت که بازدیدی که اثر نداشته باشد بی فایده بوده و باید در راستای کاهش تخلفات حرکت کند.

وی تاکید کرد: نهادهای نظارتی باید نسبت گرانفروشی‌های نزدیک به شب عید حساسیت لازم را به خرج داده و نظارت‌های خود را از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین سختگیرانه آغاز کنند و همچنین برای درج قیمت بر روی تمام کالاها به منظور شفافیت قیمت‌ها برای مصرف کنندگان هر چه سریع‌تر اقدام شود.

 

منبع : مهر
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه