ارسال به دیگران پرینت

تماس کره‌ای‌ها برای خرید نفت ایران

پس از اینکه فرانسه و ایران گفتند طرف‌هاِ گفتگوهای هسته‌ای، به توافقی برای نجات توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران با قدرت‌های جهانی {برجام} نزدیک‌تر شده‌اند، بهای نفت در معاملات آسیایی ۲ درصد کاهش یافت و تنش‌ها در بازار انرژی بر سر تمرکز نیروهای روسی در مرز اوکراین را خنثی کرد.

تماس کره‌ای‌ها برای خرید نفت ایران

روزنامه اینترنتی فراز: پس از اینکه فرانسه و ایران گفتند طرف‌هاِ گفتگوهای هسته‌ای، به توافقی برای نجات توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران با قدرت‌های جهانی {برجام} نزدیک‌تر شده‌اند، بهای نفت در معاملات آسیایی ۲ درصد کاهش یافت و تنش‌ها در بازار انرژی بر سر تمرکز نیروهای روسی در مرز اوکراین را خنثی کرد.

به گزارش رویترز، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از افزایش ۱/۷ درصدی در روز گذشته، در در آخرین معاملات به قیمت ۹۱/۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد. نفت برنت هم با قیمت ۹۲/۸۸ دلار معامله شد.

کلودیو گالیمبرتی، معاون ارشد شرکت مشاوره ریستاد انرژی در همین پیوند گفت: «اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا، تسکین بسیار مورد نیاز قیمت‌های جهانی نفت را فراهم می‌کند، زیرا احتمال عرضه جدید نفت خام، کسری موجود میان عرضه و تقاضا را کاهش می‌دهد.»

فرانسه روز چهارشنبه گفت که تا اتخاذ تصمیم برای نجات توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران با قدرت‌های جهانی تنها چند روز دیگر باقی مانده است و اکنون این انتخاب سیاسی به عهده تهران است. این در حالی است که تهران از قدرت‌های غربی می‌خواهد که «واقع‌بین» باشند.

با توجه به توافق جدید، کره جنوبی که قبلا یکی از مشتریان اصلی نفت تهران در آسیا بود، روز چهارشنبه گفت که مذاکراتی را در سطح کاری برای ازسرگیری واردات نفت خام ایران و لغو مسدود کردن منابع مالی ایران انجام داده است. به باور تحلیل‌‌گران، در صورت توافق، ایران می‌تواند با افزایش عرضه، با سرعتی بیش‌تر از زمانی که پس از توافق اولیه برجام در سال ۲۰۱۵ به بازار نفت بازگشت، وارد بازار شود.

بنیاد پژوهشی اوراسیا در تحلیلی در همین پیوند می‌گوید: «این بار، توافق تدریجی {موقت} می‌تواند ۱ تا ۲ ماه طول بکشد، اما ایران احتمالاً فوراً صادرات نفت را به صورت قانونی و غیرقانونی افزایش خواهد داد. اکنون مستراین عمده نفت ایران، بازارهای آسیایی و نفت ذخیره شده در مخازن پیوندی در چین هستند.

بازارهای نفت در هفته‌های اخیر زیر تاثیر موضع تهدیدآمیز روسیه در قبال اوکراین قرار گرفته‌اند و این نگرانی‌ وجود دارد که اختلالات عرضه از سوی این تولیدکننده بزرگ در بازار جهانی، می‌تواند قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

 

ایران و کره جنوبی | دارایی‌های بلوکه شده

مذاکرات مقامات ایران و کره جنوبی درباره دارایی‌های بلوکه شده

وزارت خارجه کره جنوبی از انجام مذاکرات بین مقامات تهران و سئول به منظور دستیابی به راه حلی برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران خبر داد.

مذاکرات مقامات ایران و کره جنوبی درباره دارایی‌های بلوکه شده
 

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد در رایزنی‌های انجام شده بین سئول و تهران به بررسی راه‌کاری برای حل اختلافات چند ساله در خصوص آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران، پرداخته شد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد در حالی که مذاکرات چندجانبه برای «لغو تحریم» در وین ادامه دارد، مقامات ایرانی در وزارت نفت با مقامات دولتی کره جنوبی دیدار کردند تا درباره مسائل اقتصادی گفت‌وگو کنند.

 

در این دیدار دو روزه که از روز سه‌شنبه آغاز شده، دو طرف درباره گزینه‌های پرداخت دقیق و امکان از سرگیری تجارت نفت، به منظور آماده‌سازی برای کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بحث کردند.

 

چندی پیش، رسانه‌های کره جنوبی خبر داده بودند که «چوی جونگ کان» معاون وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرده که طبق توافقی که ماه پیش با «علی باقری» همتای ایرانی خود داشته است در حال بررسی برگزاری نشستی هستند تا در خصوص پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی با طرف ایرانی گفت‌وگو کنند.

 

پس از خروج یکجانبه آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران، واشنگتن ضمن بازگرداندن تحریم های قبلی، تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان اعمال کرد که در این راستا کره‌ جنوبی نیز از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه همین تحریم‌ها تاکنون ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که مربوط به فروش نفت می‌شود را در دو بانک بلوکه کرده است. تهران بار‌ها از مقامات کره‌ای خواسته بود این مبالغ را آزاد کنند، اما سئول به بهانه اعمال تحریم های تنبیهی آمریکا علیه خودش، از این کار سر باز زده بود.

 

پیشتر، کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه ایران به سازمان ملل متحد پرداخت کرد.

 

 

ایران، جایگاه چهارم را در ذخایر نفت جهان دارد و تامین کننده اصلی نفت کره جنوبی نیز بوده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بهرام درویشی ارسالی در

      ایران به علت بد عهدی کره جنوبی نسبت به پرداخت بدهی به ایران و بلوکه کردن طلب ایران این بهانه را دارد که یا اصلا نفتی به کره جنوبی نفروشد ویا اول پول نفت فروخته شده را دریافت و بعد اقدام به ارسال نفت کند تا دوباره گرفتار چنین موضوعی مثل بلوکه کردن پول نفت نشویم و پول آن را قبل از ارسال دریافت نماییم در غیر اینصورت ایران نباید قطره ای نفت به کره جنوبی ارسال کند

    • ناشناس ارسالی در

      نفت گران شده این پفیوزها می‌خوان نفت ببرند پولش را مثل قبل بلوکه کنند ( یعنی نفت مجانی ) احمق باشه کسی به اینها نفت بفروشه ...

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه