ارسال به دیگران پرینت

فضای مجازی

خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی | تمامی اعضای این باند دستگیر شدند

مأموران پلیس فتای تهران با رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی فهمیدند صفحاتی در فضای مجازی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت هستند.

 خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی | تمامی اعضای این باند  دستگیر شدند

مأموران پلیس فتای تهران با رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی فهمیدند صفحاتی در فضای مجازی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت هستند.

با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اقدامات تخصصی درباره این پرونده آغاز و با پیگیری‌های فنی مشخص شد این صفحات توسط یک گروه اداره می‌شود که با وعده فروش نوزاد، اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی کرده‌اند.

 

با تحقیقات گسترده متخصصان پلیس فتا تمامی اعضای این باند که متشکل از دو زن و دو مرد بودند مورد شناسایی قرار گرفتند و بعد از هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

 

مأموران در این عملیات، یک نوزاد ۱۵روزه را نیز در محل اختفای این افراد پیدا کردند. بعد از انتقال متهمان به مقر پلیس مشخص شد این افراد شیاد در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده بودند. همچنین معلوم شد آنها برای فروش هر نوزاد ۱۲۰ میلیون تومان طلب می‌کردند و پس از اینکه افراد متقاضی وجه مورد نظر را واریز می‌کردند دیگر پاسخ‌گوی آنها نبودند.

 

مأموران در جریان تحقیقات پی بردند یکی از اعضای این باند در یکی از موارد در پوشش پرستار بچه به یک منزل مراجعه کرده و پس از جداکردن نوزاد از والدین قصد داشت با همدستی سایر اعضای گروه او را بفروشد که همگی قبل از این کار توسط مأموران پلیس فتای پایتخت دستگیر شدند.

 

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ضمن تأکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است، به شهروندان توصیه کرد به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه