ارسال به دیگران پرینت

سفیر اوکراین | اوکراین | جنگ | ناتو | لندن

سفیر اوکراین حرفش را پس گرفت: سوءتفاهم بود؛ نگفتم به شرط عدم وقوع جنگ، حاضریم از عضویت در ناتو صرف‌نظر کنیم

وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در انگلیس که پیشتر گفته بود که شاید کشورش برای دور کردن سایه جنگ، از خواسته‌اش برای عضویت در ناتو دست بردارد، از سخنانش عقب‌نشینی کرد. سفیر اوکراین گفت که گفت‌وگوی قبلی او با بی‌بی‌سی، حاصل یک سوءتفاهم بوده است. پریستایکو گفت: ما در حال حاضر عضو ناتو نیستیم و برای جلوگیری از وقوع جنگ برای سازش‌های زیادی آمادگی داریم و این کاری است که می‌خواهیم در مذاکرات با روس‌ها انجام دهیم. این ربطی به پیوستن به ناتو که در قانون اساسی ما آمده است، ندارد.

سفیر اوکراین حرفش را پس گرفت: سوءتفاهم بود؛ نگفتم به شرط عدم وقوع جنگ، حاضریم از عضویت در ناتو صرف‌نظر کنیم

سفیر اوکراین در انگلیس که پیشتر گفته بود که شاید کشورش برای دور کردن سایه جنگ، از خواسته‌اش برای عضویت در ناتو دست بردارد، از سخنانش عقب‌نشینی کرد.

به گزارش رویترز، وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در انگلیس امروز دوشنبه در رابطه با سخنان پیشین خود مبنی بر کنار گذاشتن درخواست عضویت در ائتلاف ناتو، گفت اوکراین در تلاش برای پیوستن به این ائتلاف نظامی تجدیدنظر نخواهد کرد.

پریستایکو در گفت‌وگویی دوباره با بی‌بی‌سی در موضع خود شفاف‌سازی کرد و در پاسخ به اینکه آیا ممکن است اوکراین در جاه‌طلبی برای پیوستن به ناتو تغییر عقیده دهد، گفت: خیر اینطور نیست و خوشحالم که فرصتی برای شفاف‌سازی موضع خودم یافتم.

سفیر اوکراین گفت که گفت‌وگوی قبلی او با بی‌بی‌سی، حاصل یک سوءتفاهم بوده است.

پریستایکو گفت: ما در حال حاضر عضو ناتو نیستیم و برای جلوگیری از وقوع جنگ برای سازش‌های زیادی آمادگی داریم و این کاری است که می‌خواهیم در مذاکرات با روس‌ها انجام دهیم. این ربطی به پیوستن به ناتو که در قانون اساسی ما آمده است، ندارد.

سفیر اوکراین در انگلیس افزود: این به تاخیر انداختن بلندپروازی‌های ما در پیوستن به ناتو نیست؛ حرف ما این است که ما اکنون عضو این خانواده نیستیم و بنابراین به دنبال چیزی مثل توافق‌های دوجانبه با انگلیس و آمریکا هستیم. پس به غیر از ناتو، ما به دنبال تدابیر دیگری هستیم که به ما اجازه می‌دهد که در این امتحان سخت حال حاضر زنده بمانیم.

او بار دیگر در پاسخ به اینکه آیا اوکراین می‌خواهد از تلاش برای عضویت در ناتو دست بردارد، گفت: خیر!

سفیر اوکراین در لندن پیشتر در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که ممکن است کشورش بخواهد از مطالبه پیوستن به ناتو به منظور دور کردن سایه جنگ، دست بکشد. او گفت، اوکراین ممکن است "انعطاف‌پذیر" عمل کند.

این دیپلمات اوکراینی در پاسخ به اینکه آیا کی‌یف قصد دارد برنامه‌هایش برای عضویت در ناتو را کنار بگذارد، با وجود اینکه این مساله در قانون اساسی اوکراین آمده است، گفته بود: ممکن است... خصوصا در شرایطی که این چنین تهدید شویم، با آن از ما باج‌گیری شود و به سمت جنگ سوق داده شویم.

 

 

اوکراین:

در صورت حمله روسیه، خونریزی زیادی خواهد بود

سفیر اوکراین در سازمان ملل همزمان با افزایش تنش ها بر سر کشورش میان آمریکا و روسیه اذعان کرد به صورت روزانه با آمریکایی ها هماهنگ هستیم و با آنها همکاری می کنیم و به آنها اعتماد کامل داریم.

در صورت حمله روسیه، خونریزی زیادی خواهد بود
 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده است که پوتین می تواند در هر زمانی فرمان حمله به اوکراین را صادر کند. دولت آمریکا همچنین ادعا کرده است که روسیه در حال ایجاد یک ویدئوی جعلی برای ایجاد بهانه جهت حمله به اوکراین است.

اما روسیه این ادعاها را رد کرده و می گوید قصد حمله به اوکراین را ندارد. مسکو همچنین اعلام کرده است آمریکا و ناتو با عدم پذیرش خواسته‌های روسیه در مورد ضمانت‌های امنیتی، به دنبال افزایش تنش‌ها هستند.

 

"سرگئی کیسلیتسیا" سفیر اوکراین در سازمان ملل روز پنج شنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز ادعا کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مصمم است اوکراین را به‌عنوان سرزمینی طرفدار روسیه پس بگیرد و برای این کار اگر لازم باشد از زور استفاده خواهد کرد.

 

سفیر اوکراین همچنین اعلام کرد که کشورش با آمریکا هماهنگ است.

 

وی در خصوص پاسخ آمریکا به خواسته های ضمانت امنیتی روسیه گفت: ما نمونه اولیه پاسخ آمریکا به روسیه را قبل از اینکه نامه به روسیه ارسال شود مشاهده کردیم. ما به صورت روزانه با آمریکایی ها هماهنگ هستیم و با آنها همکاری می کنیم و به اقدامات واشنگتن کاملا اعتماد داریم.

 

سفیر اوکراین در سازمان ملل با بیان اینکه بدون شک مردم اوکراین آماده اند از استقلال کشور خود دفاع کنند، ادعا کرد در صورت حمله احتمالی، خونریزی زیادی خواهد بود.

این مقام اوکراینی تصریح کرد اوکراین می خواهد به ناتو بپیوندد. اکثر مردم اوکراین خواهان به عضویت درآمدن کشورشان در ناتو هستند.

 

سرگئی کیسلیتسیا بار دیگر مدعی شد پوتین می خواهد امپراتوری روسیه را با هر نامی از جمله اتحاد جدید جماهیر شوروی، امپراتوری روسیه، فدراسیون جدید احیا کند. او می خواهد در کتاب تاریخ به عنوان رهبری شناخته شود که امپراتوری را احیا کرده است، مهم نیست نام این امپراتوری چه باشد.

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نگار ارسالی در

      سریع ترسید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه