ارسال به دیگران پرینت

پروژه Neuralink

ایلان ماسک ۱۵ میمون را کشت!

یکی از مسئولان کمیته PCRM از مرگ ۱۵ میمون در آزمایش پروژه Neuralink در دانشگاه کالیفرنیا دیویس خبر داد.

 ایلان ماسک ۱۵ میمون را کشت!

 ایلان ماسک برای پیوند مغز انسان با رایانه پروژه Neuralink را آغاز کرد؛ اما در مراحل اولیه آزمایش‌های نور الینک ۱۵ میمون از ۲۳ نمونه مردند.

هدف ماسک در این طرح، قرار دادن تراشه‌ برای کنترل فعالیت‌ها در مغز انسان است. این پروژه در دانشگاه کالیفرنیا دیویس با حضور ۲۳ میمون و در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به شکل آزمایشی اجرا شد. کمیته پزشکان بیش از ۷۰۰ صفحه سند، پرونده‌های دامپزشکی و گزارش‌های کالبد شکافی را بررسی کرد. به گفته جرمی بکام، مدیر تحقیقات PCRM شرایط جسمانی تمام میمون‌های دارای ایمپلنت مساعد نبود. دانشمندان با سوراخ کردن جمجمه میمون‌ها، تراشه‌های Neuralink را در مغز آن‌ها کاشتند.

طبق گزارش‌ها یکی از حیوانات پس از ورود تراشه به مغزش به عفونت پوستی خون آلود مبتلا شده و باید کشته شود. یکی از میمون‌ها هم بر اثر خودزنی، انگشتان دست و پایش را از دست داده است. گزارش‌های کالبد شکافی نیز حکایت از خونریزی مغزی یکی دیگر از میمون‌ها دارد. کمیته پزشکی PCRM در شکایتش به وزارت کشاورزی آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا دیویس و ایلان ماسک را به نقض قانون رفاه حیوانات متهم کرده است. برنامه Neuralink در سال ۲۰۱۶ با هدف کمک به افراد آسیب دیده از صدمات مغزی و نخاعی مطرح شد. بر اساس گزارش‌ها آزمایشات انسانی این پروژه اواخر امسال آغاز می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ایلان ماسک یه جنایتکاره و برای اهداف بلند پروازانه ای که داره به هیچ چیز و هیچ کسی رحم نمیکنه

    • رستمی ارسالی در

      کاش تراشه را روی مغز ایلان ماسک آزمایش می‌کردند بیشرف

    • یا امام عصر عج ارسالی در

      اینها به فکر حیوانات خودشون هستند ولی به فکر مردمی که توسط داعش که داعش و امثال آن را توسط خودشون بوجود آوردند و میلیون ها انسان توسط همین کشور امریکا کشته می شوند
      اینه را چه می خوانید ؟ خواهشا این نوع اخبار که خودشون رو محترم می شمارند رو انتشار ندهید که حامی حقوق حتی حیوانات هستند

    • علیرضا ارسالی در

      با سلام بنظرم کامپیوتر هیچ برتری نسبت به انسان نداره که به کسی پیوند زده بشه کلا هدف ازاین کار کنترل افراد است تا بتونه مثل ربات انها را کنترل کنه.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه