ارسال به دیگران پرینت

نقاشی که پس از ۷۱ سال به صاحب اصلی اش رسید

موزه سطنتی هنرهای زیبا بلژیک تابلو نقاشی را که در جریان جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها غارت شده بود، پس از ۷۱ سال به وارثان این خانواده یهودی بازگرداندند.

نقاشی که پس از ۷۱ سال به صاحب اصلی اش رسید

یک موزه بلژیکی تابلو نقاشی را پس از ۷۱ سال به وارثان یهودی آن بازمی‌گرداند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،  موزه سطنتی هنرهای زیبا بلژیک تابلو نقاشی را که در جریان جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها غارت شده بود، پس از ۷۱ سال به وارثان این خانواده یهودی بازگرداندند.

روز پنجشنبه، این تابلو نقاشی در جریان یک مراسم مختصر از دیوار موزه سلطنتی هنرهای زیبا بلژیک پایین آورده شد و به وارثان بازگردانده شد.

به گفته وکیل این خانواده، تابلو نقاشی که از این موزه بازگردانده شده است تنها یکی از ۳۰ اثر هنری است که این خانواده به دنبال بازگرفتن آن‌ها هستند. اصالت این نقاشی کاملا تایید شده است اما از سایر تابلوهای نقاشی گمشده تصویری در دست نیست.

هیچ یک از ۹ وارث این خانواده که در خارج از بلژیک زندگی می‌کنند در مراسم استراداد روز پنجشنبه حاضر نبودند.

این تابلو نقاشی گل‌های صورتی را به تصویر می‌کشد که در یک گلدان آبی‌ رنگ قرار دارند و توسط «لوویس کورنیس» هنرمند آلمانی خلق شده است. این تابلو نقاشی در ابتدا به «گوستاو» و «اما میر» تعلق داشت که در سال ۱۹۳۸ از فرانکفورت به بروکسل و سپس به بریتانیا گریختند.

آن‌ها حین فرار از آلمان نتوانستند دارایی‌هایشان از جمله ۳۰ تابلو نقاشی را که توسط نازی‌ها غارت شدند با خود حمل کنند.  این تابلو نقاشی اکسپرسیونیست «گل‌ها» که در سال ۱۹۱۳ توسط «کورنیس» خلق شده است یکی از متعلقات این خانواده بود که در آلمان جا ماند.

پس از جنگ، مقام‌های بلژیک نتوانستند مالک این نقاشی را پیدا کنند و آن را در سال ۱۹۵۱ به موزه سطنتی هنرهای زیبا سپردند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه