ارسال به دیگران پرینت

وزیر نفت خبر داد؛

بهره برداری از پالایشگاه نفت بوشهر در سال آینده

وزیر نفت گفت: سال آینده پالایشگاه نفت بوشهر با ظرفیت تبدیل ۶۸ هزار بشکه در روز به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از پالایشگاه نفت بوشهر در سال آینده

 جواد اوجی وزیر نفت در مصاحبه با رادیو گفت: سرمایه گذاری و توسعه در صنعت نفت با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌آید.

وی افزود: در ماههای آینده سقف تولید نفت و گاز افزایش چشمگیری می‌یابد اما برای جلوگیری از خام فروشی برای احداث واحدهای پتروپالایشگاهی برنامه ریزی های خوبی شده است.

وزیر نفت اظهارداشت: تا سه سال آینده پالایشگاه‌ها هم از لحاظ کمی و هم کیفی رشد قابل توجهی خواهد داشت و این اقدامات علاوه بر کاهش خام فروشی نفت و افزایش تولید محصولات پتروشیمی به افزایش اشتغال زایی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که وابستگی بودجه کشور را به نفت کاهش دهیم و نفت خام را در پالایشگاه‌ها به فراورده‌های نفتی تبدیل کنیم که ارزش افزوده چندین برابری برای کشور خواهد داشت.

اوجی به اقدامات و برنامه‌های مهم وزارت نفت برای تأمین نیاز داخلی به انرژی و سوخت اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمستان امسال با وجود سرمای شدید نیاز داخلی مردم و صنایع به سوخت و انرژی تأمین شد.

وی افزود: توجه به مناطق کم برخوردار با توسعه پالایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های وزارت نفت به شمار می‌آید.

وزیر نفت گفت: یک ماه پیش اولین پالایشگاه نفت فوق سنگین با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید و سال آینده نیز پالایشگاه نفت بوشهر با ظرفیت تبدیل ۶۸ هزار بشکه در روز به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طی ۴ سال آینده ظرفیت تولید پالایشگاه‌های کشور به بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که تحول بزرگی را در صنعت نفت کشور ایجاد خواهد کرد.

اوجی اظهارداشت: توجه ویژه به تبدیل نفت خام به فراورده‌های پتروشیمی، اجرای طرح‌های کیفی سازی پالایشگاه‌ها با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی برای حفظ محیط زیست، استاندارد سازی محصولات پتروشیمی و برنامه ریزی برای ارتقا کیفی همه پالایشگاه‌ای کشور در حد استانداردهای بین المللی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های وزارت نفت در ماه‌ها و سالهای آینده به شمار می‌آید.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه