ارسال به دیگران پرینت

شیوا حقی‌زاده

ناخواسته ابداً! تو فرزند خواسته‌ی ملت بودی!

چهل‌وسه‌ سال انقلاب چهل‌وسه سال تلاش چهل‌وسه سال امید به ساخت چهل‌وسه سال ثابت‌‌قدم ماندن کم نیست ماندن بر‌ این عهدها جاودانه مانی و رستگار انقلاب!

ناخواسته ابداً! تو فرزند خواسته‌ی ملت بودی!

ناخواسته‌ ابدا، تو فرزند خواسته ملت بودی!

۴۳سال از نام‌گذاری برج آزادی گذشته؛ برجی که یادآور میعادگاه مردم است در بهمن ۵۷

شیوا‌ حقی‌زاده

نویسنده ‌و‌ کنشگر‌ اجتماعی

آنگاه که نطفه‌ات در دل‌ها کاشته‌شد، تلاش‌ها کردند، خون‌ها ریخته‌شد که مبادا مادرت ایران، زیر فشار‌ها و دردها تو را ناخواسته سقط‌ کند! قسم‌ها خوردند تا تو را رشد دهند... تا به‌سلامت متولد شوی!

در آن دوران که هیچگونه خبری از فضای مجازی و تکنولوژی نبود، آوازه‌ی تولدت به‌عنوان بزرگ‌ترین و شگرف‌ترین اتفاق آن‌ زمان به‌گوش جهانیان رسید. حال از زمان تولدت، ۴۳سال می‌گذرد و هنوز هم بزرگ‌ترین اتفاق جهانی.

با متولدشدنت، نور امید بود که در دل‌ها جوانه زد. مهر، روانه قلب‌ها شد، در اوج زمستان متولد‌ شدی ولی در همان سرمای سوزناک، گرما را بر تن‌ خسته مبارزانت نشاندی و داغ مادران‌ و پدرانِ فرزند‌ازدست‌داده را اندکی فرونشاندی. بهار ۵۸، تنها بهاری بود که زودتر از موعدش از راه رسید، آنهم به یُمن حضور تو.

حالا به میانسالی رسیده‌ای، چهل‌وسه‌سالی که توام شد با تلاش برای ثابت‌قدم ماندنت، پیشرفت و به‌ثمر رسیدنت. چهل‌وسه سال پر از تشویق خانواده و سرکوب دشمنانت، روزهایی را باخستگی و ناامیدی گذراندی، ولی هیچگاه تنها نماندی. حال تو خانواده‌ای ۸۰میلیونی داری که هنوز هم چشم‌ امیدشان به پدر ۴۳ساله‌شان است. که آرام‌ کند دل پدران‌ و مادرانش را، که امید بخشد جوانانش را، که آینده‌ای زیبا به‌تصویر بکشد برای کودکانش.

نمادی به‌ یمن تولدت‌، در همان محلی که تجمع و قرارهای مکرر عاشقانت در آنجا بوده و هنوز هم هست، در بین این‌همه برج سربه‌فلک کشیده شهر خودنمایی می‌کند و ۴۳سال‌است که یادآور خجسته‌بودن زادروز توست.

۸۰میلیون اعضای خانواده‌ات باافتخار به‌پایت ایستاده‌ایم و هرساله سالروزت را درکنار برج آزادی‌، همان نماد پرافتخار تو جشن می‌گیریم.

چهل‌وسه‌ سال انقلاب

چهل‌وسه سال تلاش

چهل‌وسه سال امید به ساخت

چهل‌وسه سال ثابت‌‌قدم ماندن

کم نیست ماندن بر‌ این عهدها

جاودانه مانی و رستگار انقلاب!

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه