خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

رئیس پلیس لندن به خاطر انتقاد شهردار استعفا داد

دوره ریاست رئیس پلیس لندن دو سال دیگر پایان می‌یافت و کناره‌گیری پیش از موعد او در پی ابراز عدم رضایت صادق خان، شهردار از عملکرد پلیس و فقدان اصلاحات کافی در آن اعلام شده است. کرسیدا دیک گفته است که از ترک این پست ناراحت است، اما افزوده که بدون حمایت و اعتماد کامل شهردار نمی‌توانست به کار خود ادامه دهد.

رئیس پلیس لندن به خاطر انتقاد شهردار استعفا داد

کرسیدا دیک، رئیس پلیس لندن از سمت خود استعفا کرده است.

دوره ریاست رئیس پلیس لندن دو سال دیگر پایان می‌یافت و کناره‌گیری پیش از موعد او در پی ابراز عدم رضایت صادق خان، شهردار از عملکرد پلیس و فقدان اصلاحات کافی در آن اعلام شده است.

پس از انتشار گزارش‌هایی حاکی از موارد تبعیض جنسیتی و قومی در برخی از مراکز پلیس لندن، شهردار گفته بود که این نیرو نیاز به اصلاحات داشته است.

کرسیدا دیک اولین زنی است که به مقام رئیس پلیس لندن رسید. نیروی پلیس پایتخت بریتانیا بزرگترین نیروی پلیس این کشور است و رئیس آن بالارتبه‌ترین افسر پلیس در بریتانیاست.

انتصاب او توسط وزیر کشور صورت می‌گیرد اما انتظار می‌رود او با شهرداری لندن از نزدیک همکاری کرده و سیاست‌های شهردار را دنبال کند.

براساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده بود، در نیروی پلیس لندن موارد "زن‌ستیزی و تبعیض جنسیتی، رفتار نژادپرستانه، یهودی ستیزی و تحقیر همجنسگرایان" مشاهده شده بود.

کرسیدا دیک گفته است که از ترک این پست ناراحت است اما افزوده که بدون حمایت و اعتماد کامل شهردار نمی‌توانست به کار خود ادامه دهد.

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه