ارسال به دیگران پرینت

پیشگیری از هک شدن

لطفا هرگز از این رمزهای عبور وحشتناک استفاده نکنید!

طبق بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد برخی از کاربران واقعا مسئله‌ی مهم رمزهای عبور را جدی نمی‌گیرند و سعی می‌کنند از کلمات، اعداد و عبارات بسیار ساده برای آن استفاده کنند.

لطفا هرگز از این رمزهای عبور وحشتناک استفاده نکنید!

طبق بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد برخی از کاربران واقعا مسئله‌ی مهم رمزهای عبور را جدی نمی‌گیرند و سعی می‌کنند از کلمات، اعداد و عبارات بسیار ساده برای آن استفاده کنند.

انتخاب کردن رمز عبور کار واقعا دشواری است. به خصوص در شرایطی که سرقت اطلاعات واقعا به کار ساده‌ای تبدیل شده و هکرها پیوسته در کمین هستند تا داده‌های مهم را سرقت کنند. هک کردن رمزهای عبور هم برای هکرهای حرفه‌ای به هیچ عنوان کار سختی نیست. اما با این حال باز هم می‌بینیم بسیاری از افراد برای خود از رمزهای عبور ساده استفاده می‌کنند که به‌سادگی توسط هکرها تشخیص داده شده و هک می‌شود.

معمولا توصیه می‌شود که از اپلیکیشن‌های قدرتمندی نظیر ۱Password یا LastPass استفاده کنید تا بتوانید رمزهای عبور مختلف خود را بدون نگرانی از بابت لو رفتن آن‌ها مدیریت کنید. اما معمولا بسیاری از افراد سعی می‌کنند از یک رمز عبور برای تمام حساب‌های خود استفاده کنند که این کار هم خطرناک است و هم غیرمنطقی.

طی یک مطالعه‌ی جامع که توسط شرکت Dojo و روی ۱۰۰٫۰۰۰ رمز عبور لو رفته از سازمان امنیت سایبری ملی انگلستان برای یافت وجه اشتراک آن‌ها صورت گرفت، مشخص شد بسیاری از کاربران از شکل‌های مختلف یک نوع رمز عبور استفاده می‌کنند. حال شاید با اعدادی مختلف، کرکترهای متنوع‌تر و مواردی از این دست. اما الگوی یکسانی را دنبال می‌کنند. البته هدف اصلی این مطالعه کمک به مردم برای ایجاد یک رمز عبور بسیار پیچیده‌تر است اما اطلاعات جالبی هم در نتیجه‌ی آن بدست آمد.

معروف‌ترین رمزهای عبور

به عنوان بخشی از این مطالعه، Dojo تصمیم گرفت به دنبال اطلاعات جالبی بگردد و خوشبختانه جزئیات خوبی هم از آن‌ها بدست آورد. در میان معروف‌ترین رمزهای عبوری که کاربران برای حساب‌های کاربری خود در نظر گرفتند، اسم حیوانات خانگی و کلمات عاشقانه جز معروف‌ترین‌ها بود. مثلا love ،Baby یا angel و … (به معنای عزیزم، عشق، فرشته و …). به طور کلی این اسم‌ها به ترتیب از افراد مختلف، حیوانات، کلمات احساسی و غذاها دسته‌بندی می‌شوند.

بین این دسته‌ها، Dojo معروف‌ترین آن‌ها را هم انتخاب کرد که برای مثال در دسته‌ی اسم‌ها، Sam ،Anna و Alex و برای حیوانات هم dog و cat محبوب‌ترین بودند. نام برندها نظیر apple، یا LinkedIn و Google هم توسط عده‌ی زیادی از کاربران مورد استفاده قرار گرفت که طبق لیست، نام شرکت‌ها در رده‌ی ۱۲ لیست محبوب‌ترین‌ها قرار گرفت. نام برند خودروسازی هم بسیار مورد توجه کاربران قرار داشت و تعداد زیادی از آن‌ها از نام شرکت‌هایی نظیر Ford یا Honda و Audi استفاده کرده بودند.

طبق گفته‌های سازمان امنیت سایبری ملی انگلستان، معروف‌ترین رمزهای عبور که بیشترین بسامد استفاده را هم داشتند شامل ۱۲۳۴۵۶ (۲۳٫۲ میلیون نفر)، ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ (۷٫۷ میلیون نفر)، Qwerty (حالت صفحه کلید گوشی‌ها، ۳٫۸ میلیون نفر)، Password (3٫۶ میلیون نفر) و ۱۱۱۱۱۱۱ (۳٫۱ میلیون نفر) می‌شدند.

بنابراین لطفا تلاش کنید از این رمزهای عبور هیچوقت استفاده نکنید چرا که هکرها به‌سادگی می‌توانند آن‌ها را شناسایی کرده و شما را هک کنند. سعی کنید وقتی به مرحله‌ی انتخاب رمز می‌رسید، از اعداد، حروف بزرگ و کوچک، نشانه‌ها و … استفاده کنید و اگر هم مشکل حفظ کردن آن‌ها را دارید از اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

منبع : دیجی مگ
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه