ارسال به دیگران پرینت

علی خالقی نژاد:

اهیمت دوره پیش از دبستان قبل از ورود به مدرسه

پژوهشگر آموزش و پرورش گفت: دوره پیش از دبستان تاثیر زیادی در عملکرد دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه دارد.

اهیمت دوره پیش از دبستان قبل از ورود به مدرسه

علی خالقی نژاد گفت: دوره پیش از دبستان از صفر تا ۷ سالگی آغاز می‌شود. بیش از ۱۰۰ سال است که دوره پیش از دبستان، به عنوان بخشی از زندگی و ساختار عمومی آموزش و پرورش کشور‌ها تعریف شده است. کشور‌هایی که اهمیت دوره پیش از دبستان را درک کرده اند، این دوره را یک سرمایه گذاری با دستاورد‌های بلند مدت در آینده، می‌دانند.

به گفته این پژوهشگر، از دید آموزشی اهمیت دوره پیش از دبستان قابل تامل است؛ به نحوی اگر کودکان دوره پیش از دبستان را تجربه کنند، بر پیشرفت و افت تحصیلی آن ها تاثیرگذار است و عملکرد بهتری در زمینه شکوفایی استعداد و رشد شناختی و کلامی دارند.

خالقی نژاد گفت: در ایران مناطق دو زبانه وجود دارند. کودکان دارای این شرایط، هنگام ورود به مدرسه دچار بحران عدم برقراری ارتباط با زبان فارسی می‌شوند که منجر به افت تحصیلی و تکرار پایه می‌شود.


اهیمت دوره پیش از دبستان قبل از ورود به مدرسه

مطالعات نشان می‌دهند اگر کودکان در دوره پیش از دبستان مطالعات با کیفیتی را تجربه کنند، ۷ الی ۸ نمره هوش آن‌ها را افزایش می‌دهد.

در دوره پیش از دبستان، در کنار عدالت کمی، عدالت کیفی هم باید مورد بررسی قرار بگیرد. در کشور‌های دیگر نزدیک به ۲ درصد از تولیدات به این دوره اختصاص داده می‌شوند.

 

منبع : افکارنیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه