ارسال به دیگران پرینت

حمایت آنجلینا جولی از قانون جدید خشونت خانگی

آنجلینا جولی پیشتر "برد پیت" همسر سابقش را به ضرب و شتم عمدی "مدوکس" پسرش متهم کرده بود.

حمایت آنجلینا جولی از قانون جدید خشونت خانگی

روز گذشته گروهی از نمایندگان سنای آمریکا در باره قانون خشونت خانگی بحث کرده و بر سر مفادِ نسخه‌ی جدید از این قوانین به توافق رسیدند.

"آنجلینا جولی" بازیگر سرشناس هالیوود و آمریکا برای حمایت از این قانون در کاخ کنگره آمریکا حاضر شد. "آنجلینا جولی" ستاره سینمای آمریکا در کاخ کنگره از قانون گذاران این کشور خواست که فورا اقداماتی برای مبارزه با خشونت خانگی انجام  دهند و قوانین جدید را تصویب کنند.

جولی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ کنگره آمریکا از تجدید و ارتقا قوانین در حمایت از قربانیان خشونت خانگی حمایت کرد.

در قوانین جدید ارائه کمک‌های پزشکی و قانونی به قربانیان خشونت خانگی و کودکانِ در معرض خشونت در نظر گرفته شد است.این فیلمساز، بازیگر و برنده جایزه اسکار گفت: "حقیقت زشت این است که خشونت خانگی در کشور ما عادی شده است".

جولی وقتی از کنگره خواست تا بررسی دوباره قانون خشونت علیه زنان را در اولویت قرار دهد، اشک ریخت و گفت: "می‌خواهم به لحظه وحشت کودکان و رنج آنها اشاره کنم".

این ستاره سینما پیشتر "برد پیت" همسر سابقش را به ضرب و شتم عمدی "مدوکس" پسرشان متهم کرده بود. مدوکس در آن زمان 15 سال داشت.  پیت از این اتهامات تبرئه شده است.

"جو بایدن" رئیس جمهور کنونی آمریکا در زمان سناتوری خود نسخه اصلی قانون خشونت خانگی (VAWA) را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. نسخه های بعدی خشونت علیه زنان با حمایت قوی دموکرات ها و جمهوری خواهان تصویب شد.

نسخه جدید و تکمیلی از قانون "مقابله با خشونت خانگی" که به تصویب مجلس نمایندگان رسیده بود در سال 2019 در سنای آمریکا متوقف شد. سنا که در اختیار جمهوری خواهان بود مانع رسیدن این قانون به مرحله نهایی و رای گیری شد.

1341022_165

قانون جدید و معرفی شده‌ی روز گذشته، حمایت دو حزب بزرگ آمریکا را نیز در پی دارد.

 بایدن کنار هم قرار گرفتن گروهی از قانونگذاران و نمایندگان پارلمان برای معرفی و تبیین مفاد قانون جدیدِ مقابله با خشونت خانگی را تشویق کرد.

بایدن گفت: مبارزه با خشونت خانگی، آزار جنسی، سوء استفاده، خشونت و تهدید در قرار آشنایی یا پایان رابطه و اشکال دیگر تهدید و آزار نباید موضوع حزبی دموکرات یا جمهوری خواه باشد. این مسئله عدالت و شفقت است".

بایدن افزود که بی صبرانه در انتظار رسیدن این قانون روی میزش است.

"جونی ارنست" سناتور جمهوری خواهان که از شخصا از خشونت جنسی و خانگی جان سالم به در برده بود، از توافق برای ارتقا و تصویب قانون مقابله با خشونت خانگی خوشحال است.

او گفت: "تقریبا می‌توانیم نفس راحتی بکشیم".

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه