ارسال به دیگران پرینت

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کی‌یف:

ماکرون: مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف امکان‌پذیر است

رئیس جمهور فرانسه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای اوکراینی خود در کی‌یف اعلام کرد: مذاکرات صلح میان روسیه و و اوکراین امکان‌پذیر است.

ماکرون: مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف امکان‌پذیر است

 «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه در پایان سفر خود به اوکراین بر امکان پذیر بودن پیشبرد مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین در کی‌یف گفت: بر این باروم که اکنون امکان پیشبرد مذاکرات برای برقراری صلح میان روسیه و اوکراین وجود دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: روسیه متعهد است که به توافقنامه مینسک احترام بگذارد؛ از سوی دیگر اوکراین نیز بر تمایل خود برای احترام به توافقنامه مذکور تاکید کرده است!

«امانوئل ماکرون» که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد به تازگی مدعی تلاش هایی برای میانجی‌گری در راستای کاستن از اختلافات روسیه و غرب بر سر مسائل امنیتی شده است!

به گزارش تلویزیون فرانس ۲۴، «ولادیمیر زلنسکی» نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: انتظار دارم به زودی نشستی میان سران کشورهای روسیه، فرانسه و آلمان برای بررسی بحران موجود میان برگزار شود.

وی در این باره افزود: ما انتظار داریم بتوانیم به زودی مذاکراتی میان سران کشورها با ساختار نرماندی داشته باشیم.

گفتگوهای موسوم به نرماندی به مذاکراتی میان رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان اشاره دارد که پیش‌تر برای پیشبرد فرایند صلح در شرق اوکراین برگزار شده بود.

این در حالیست که ماکرون دیروز در مسکو با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرده بود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه