ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا

پیش بینی بازارها در پی اتفاقات اخیر

بازارها در حقیقت با دنبال کردن داده های تورم ایالات متحده، به دنبال سرنخی نسبت به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

 پیش بینی بازارها  در پی اتفاقات اخیر

بازارها در حقیقت با دنبال کردن داده های تورم ایالات متحده، به دنبال سرنخی نسبت به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

قیمت طلا در معاملات اولین روز هفته در بازارهای جهانی نزدیک به یک درصد افزایش داشت. با حساب این پیشروی قیمت هر اونس طلا به بالای مرز 1820 دلار رسیده است.

 

 
 

 

در حالی طلا به بالاترین قیمت خود در یک هفته اخیر رسید که همچنان نگرانی از تورم فزاینده و همچنین ریسک های ژئوپلیتیک عامل پیشران قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی است. از سوی دیگر در حال حاضر تمرکز بازار بیشتر بر داده های تورم آمریکا است.

بازارها در حقیقت با دنبال کردن داده های تورم ایالات متحده، به دنبال سرنخی نسبت به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند. هر چه آمارها حکایت از افزایش تورم داشته باشد، فشار بر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره نیز بیشتر می شود.

 
 

این در حالی است که بر خلاف آنچه سابقه داشته است، به طور موازی نرخ بهره اوراق 10 ساله آمریکا نیز افزایش داشته است و به بالاترین حد خود از ماه دسامبر 2019 رسیده است. نرخ سود اوراق با قیمت طلا رابطه ای معکوس دارند زیرا افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده مانند طلا را افزایش می دهند.

در حالی که داده های تورمی آمریکا روز پنج شنبه منتشر خواهد شد، بازارها به احتمال یک سوم پیش بینی می کنند نرخ بهره ایالات متحده در ماه مارس نیم درصد افزایش پیدا کند.

البته فشارهای تورمی تنها عامل افزایش قیمت طلا نبود و تنش های اوکراین نیز عامل غیرمنتظره ای بوده که در هفته های اخیر به کمک پناه گاه های امن سرمایه آمده است. 

کاخ سفید روز یک شنبه اعلام کرد با اینکه روسیه می تواند طی چند روز یا چند هفته آینده به اوکراین حمله کند، اما همچنان ممکن است که راه دیپلماتیک را انتخاب کند. با این وجود بسیاری از کارشناسان آینده بلند مدت طلا را بیش از همه چیز به مقدار تهاجمی بودن سیاست های فدرال رزرو وابسته می دانند.  

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ج+م ارسالی در

      سلام :جهان در صلح آرامش برای فرزندان آینده جهان باطبیعتی سالم شاید بهتر 🙏 🌎 ☀️

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه