ارسال به دیگران پرینت

سود سهامداران

سهامداران بورس مطلع شوند

به گفته رئیس سازمان بورس، در شش ماهه دوم سال جاری، پرداخت سود نقدی سهامداران نسبت به ۶ ماهه نخست سال سرعت و شتاب بیشتری داشته و بیش از نیمی از شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام اقدام به پرداخت سود به سهامداران خود کرده‌اند.

سهامداران بورس مطلع شوند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی، سود سهامداران به صورت متمرکز و گروهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تغییرات سریع در بازار سرمایه طی ۲-۳ سال اخیر اظهار کرد: افزایش ذینفعان بازار سرمایه به حدود ۶۰ میلیون نفر، از جمله این تغییرات مهم بوده است. از این رو، زیرساخت‌های فعلی برای ارائه خدمات به این جامعه بزرگ سهامداری باید خیلی متفاوت با قبل شود؛ بنابراین، بازنگری در زیرساخت‌ها بیش از پیش ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت سود نقدی یکی از موضوعات مهم است، تصریح کرد: در لایحه بودجه امسال، یک بند آمده است که پس از تصویب در صحن مجلس، پرداخت سود نقدی سهامداران از طریق سامانه سجام و به صورت متمرکز انجام می‌شود؛ بنابراین کل سود نقدی از سال آینده از طریق سجام پرداخت می‌شود.

 
 

 

به گفته رئیس سازمان بورس، در شش ماهه دوم سال جاری، پرداخت سود نقدی سهامداران نسبت به ۶ ماهه نخست سال سرعت و شتاب بیشتری داشته و بیش از نیمی از شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام اقدام به پرداخت سود به سهامداران خود کرده‌اند.

وی افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را از دیگر دغدغه‌های بازار سرمایه برشمرد و ابراز کرد: از طریق پروژه‌هایی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تعریف شده است، امید می‌رود شاهد پرداخت گروهی و همچنین دریافت از جمعیت بالا باشیم.

 
 

عشقی با اشاره به اینکه حفظ حقوق سهامداران یکی از مأموریت‌های سازمان بورس است، خاطرنشان کرد: گاهی سود سهامداران به دلیل روش‌های عجیب و غریب پرداخت سود، در حساب خود شرکت‌ها رسوب می‌کند، پرداخت سود از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی سبب می‌شود این موضوع رخ ندهد و افراد زیادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن سود خود را دریافت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امید می‌رود با توسعه زیرساخت‌ها، از سال آینده مشکلی برای پرداخت سود سهامداران پیش نیاید و فرآیند به گونه‌ای تعریف شده که هیچ منابعی در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) یا شرکت‌ها رسوب نکند. به بیانی دیگر، پس از استخراج لیست سهامداران، منابع بلافاصله به حساب آنها واریز شود.

 

سهام عدالت | سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت تا ۱۱ روز دیگر | سود همه افراد یکسان نیست

سود سهام عدالت تنها به کسانی تعلق می گیرد که در تاریخ برگزاری مجامع صاحب سهم بوده باشند. حسین قربان زاد رئیس سازمان خصوصی سازی ۱۸ بهمن در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفت: مجموع سود توزیعی سال گذشته در حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال مجموع این سود به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید. در نهایت فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می‌شود.

واریز سود سهام عدالت تا ۱۱ روز دیگر | سود همه افراد یکسان نیست
 

سود سهام عدالت تنها به کسانی تعلق می گیرد که در تاریخ برگزاری مجامع صاحب سهم بوده باشند.

۱۳ بهمن احسان خاندوزی پس از جلسه شورای عالی بورس مطرح کرد عمده شرکت‌های بورسی، مجامع خود را در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برگزار کردند، اما سود دارندگان سهام عدالت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت تاکنون پرداخت نشده چرا که قرار است با تعامل شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت برای پرداخت سود سهام عدالت تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ اقدام شود.

 

واریز سود سهام عدالت از اول اسفند

 

حسین قربان زاد رئیس سازمان خصوصی سازی ۱۸ بهمن در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفت: مجموع سود توزیعی سال گذشته در حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال مجموع این سود به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید. در نهایت فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می‌شود.

 

محمد باغستانی در جلسه هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم است تا شرایط برای پرداخت سود سهامداران عدالت تا پایان امسال از طریق سجام فراهم شود.

 

سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

عسکر توکلی رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: سهام عدالت بر اساس انتخاب افراد به دو دسته مستقیم و روش غیر مستقیم دسته بندی می‌شود.

 

سود پرداختی که قرار است اسفند واریز شود سود عملکردی سال ۹۹ است. در سال ۹۹ برخی از افراد بخشی از سهام خود (۳۰ درصد) را به فروش رسانده اند تعدادی نیز پس از عید غدیر بعد از اعلام آزادی سازی ۳۰ درصد دیگر درمجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش رسانده است. این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته اند بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

در کل سود نقدی به کسانی تعلق می‌گیره که در تاریخ مجمع سهامدار شرکت‌ها باشند.

 

از آن جایی که تاریخ مجامع شرکت‌های سرمایه گذای استانی مشخص نیست بر اساس بخشنامه شورای عالی بورس تصویب شد که ۱ اسفند را به عنوان تاریخ مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در نظر گیرند.

به گفته توکلی؛ بنابر این افرادی که تا یک اسفند این سهام را دارند می‌تواند سود خود را دریافت کنند و اگر قبل از این تاریخ سهم خود را به فروش برسانند سودی دریافت نخواهند کرد.

 

قرار است سود سهام عدالت مانند سال گذشته از طریق سجام پرداخت شود.

 
 

 

 
منبع: انتخاب

 

منبع : اقتصاد نیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اگر بورس خوب است خوب خیلی متعادل به کار خودش ادامه میدهد دیگه چرا اینقدر روی بورس ذوم کردید ومردم یعنی دیگه هیچ راهی برای کار وتلاش ندارند اگر قرار باشه همه بشینن توس خونه وهی نگاه کنند به گوشی وبا خرید وفروش یک سری سود کنند ویکسری ضرر این خودش شبیه قمار نیست اگر سودش حلال هست خوب بانک هم داشت همین کار رو میکرد به سپرده ها سود میداد بدون اضطراب واین پول در بخش های مختلف اقتصادی واجتماعی استفاده میشد در بورس باید گروهی کمتر سود کنند که عده ای دیگه بیشتر منفعت ببرند حتی بفرض خوب بودن چند میلیون نفر با خیال راحت فقط بیکار با گوشیشان خرید وفروش می کنندمثل نفت که همیشه بهش تکیه کردیم وبعدش فهمیدیم نفت همه چیز نیست برای درامد دولت بورس هم تا چند سال اینده برای مردم همینگونه خواهد شد

      • ناشناس ارسالی در

        ۲۰بهمن حقوق و عیدی و افزایش یارانه و سود سهام‌عدالت معلولان یجا ۲۰بهمن۱۴۰۰واریز کنید دم عیده یجا به دردشون بخوره تگه تگه واریز نکنید این ماه داغون میشه ممنون‌
        سود سهام امسال..
        امروز فردا ندارد واریزش کنید دم عیدی حساب مردم خب هر لحظه یه خبر یعنی چی؟ خب هرکسی سهمش چقدره واریز کنید لازمش دارند همه والله خب
        در ضمن 👇
        #سلام_مسئولان_دولت_سیزدهم_به_گفته_خودتان_مسئولان_انقلابی_اومدید_کار_دورست_کنید_دورست_که_نه_خرابترشم_گردید_واقعا
        لطفا پول فروش از سال ۹۹ واریز کنید فروختیم ولی خبری نیست یک سال گذشت مسئولان هنوز خواب بیدار نشدند فروشش از سال ۹۹ آزادسازی که کردیم به فرموده مقام معظم رهبری کسی فروخت پولش واریز کنند حسابش.حرف رهبری نادیده گرفتند عجب مسعولانی داریم پست های من چرا اشتراك نمیذارید؟

      • ناشناس ارسالی در

        مال مردم خوردن داره!!??

      • ۰۰۵۸ سنچ ارسالی در

        رییس بورس عشقی گفت ۶۰ میلیون نفردر بورس بدانند سود نگرفته ۶ماه اول با سود ۶ماه دوم که وعده تو خالیست فرق دارد شرکتها قول دادند که سود سال اینده میدهند اگر اضافه از حقوقهای نجومی و دزدی وغیره....بماند که مطمن نمیماند بلکه کاهش ارزش سهام در سال بعد حتما داریم این بستگی به زیر ساخت شما ملت دارد که اگر زیر ۶۰ ملیون نفر مالباخته وگشاد شده را شر کتها درست میکنند

      • سهامدار ارسالی در

        توازن دلار چرند و پرند

      • A.kambakhsh ارسالی در

        بانک به سپرده سود میده ولی کارش تولید نیست ،بورس اوراق بهادار یا بازار سهام عبارت است از شرکتهای تولیدی در عرصه های مختلف ،یکنفر که نمیتونه بره خودش مستقیم شرکت پالایشی یا امثالهم بخره ،بورس اوراق بهادار این امکان رو فراهم میکنه که اشخاص با پایینترین سرمایه در بزرگترین شرکتها توان سرمایه گزاری داشته باشن ....حالا این وسط دولت کلاش کلاه مردم بدبخت برمیداره یعنی بکرس حرامه ؟طرف زورش به خر نمیرسه پالانشو میکوبه

    • ناشناس ارسالی در

      زندگیمون رو نابود کردید

      • ناشناس ارسالی در

        خدا همتون رو نابود کنه

    • ناشناس ارسالی در

      عشقی بیدار شو دیگه سهامی برامون گذاشتی که سود داشته باشه

    • ناشناس ارسالی در

      باید گردن عشقی را با اره برید.

    • ناشناس ارسالی در

      فاتحه بورس خواندی آقای عشقی باعث نفرت سهامداران به بورس شدی

    • ناشناس ارسالی در

      نیم درصد سود داده - 80 درصد در ضرر هستیم

    • مالباخته ایرانی ارسالی در

      سازمان بورس رییسی بیسوادتراز آقای عشقی تابه حال درخودش ندیده بود.خداراشکردراین مورد رکوردزد

    • توکل کوهی ارسالی در

      سهامداران گندکاری های تصمیم گیران
      گیران منفعت طلب را مطلع شوند؟

    • بیچاره شده بورس ارسالی در

      آقای عشقی توحرف از"حفظ حقوق سهامداران"نزن دیگه،شماهاپول مونو خوردید۱۸ماهه پس نمیدید

    • ناشناس ارسالی در

      گفتیم چی میخواد بگه رییس بورس ؟

    • Nnnn ارسالی در

      خیلی مزخرف

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت به باعث و بانیش

    • ناشناس ارسالی در

      تف به شرفتون چقدشماوقیح و پستین اوازبورستون که پول مردم کشیدن بالا خوبم ماس مالی کردین دمتتون گرم توروبه هرچی میپرستین باحیثیت مردم بازی نکنین

    • من ارسالی در

      بروجدانتان لعنت
      که خوب مردم را گول زدین مگر ما که یه کارگرساده هستیم ودرامدمون درمقابل این
      گرانیها هیچ هیچ میباشد تمام سرمایه مان راجمع کردیم دادیم بورس وشما هم براحتی کلاه سرمون گذاشتین وپولمون راخوردین خدا از باعث وبانی این بورس نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      خاک تو اون سرت کنم اتم کشف کردی.

    • ورشکسته کرده بورس ارسالی در

      خجالت بکشید
      حقوقی خون خوار

    • ناشناس ارسالی در

      شماهاجیب ملت بیچاره نزنین خبر خوشتون سرتونه بخوره

    • امید ارسالی در

      لعنت به شما

    • ناشناس ارسالی در

      حالت خوب نیست. سهام داران رو نابود کردین الان از سود حرف میزنی.‌ شرکتها چندین برابر تا حالا سود کردن و از پول سهامدارنم خوب بهره بردن. برو خودتو درمان کن

    • ناشناس ارسالی در

      کل زندگیم رفت عیبی‌نداره انشالله بچت و با دستای خودت خاک کنی حروم لقمه ها بلاخره ظلم به پایان میرسه شما بورسی گذاشتی دزدای کثیف تمام سهم ها شدن 80درصد ضرر

    • مستمری بگیر ارسالی در

      خدالعنتتون کنه بعد از ۳ سال امروز با ۷۰ درصد ضرر فروختم

    • یعقوب ارسالی در

      ما خدایی داریم آقای عشقی شب اول قبری هست آخرتی هست خدایی است تا میتوانی بتاز انشالله آخرت تا ببینی پایمال کردن حق مردم چه سزایی دارد

    • محمد ارسالی در

      این صورت مالی شرکت ها که ارائه می دهند مثلاً همین پتروشیمی ها فروشی که داشته اند سر به فلک میزند هیچ کس هم که سهام اینها نخره همین سهام دار هایی که هستند سود اینها نباید این قدر باشه این چندر قاز چطور میشه این سود شرکت ها خدا میدونه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا تو کشور چه خبر هست تلوزیون یه چیزی میگه ولی واقعیت چیز دیگه ای مردم گناه دارن ما یک دفه زنده هستیم به سر همه حرومش کردن

    • ناشناس ارسالی در

      اگه اون دنیایی باشه گرچه فک نمیکنم دنیای دیگری وجود داشته باشه چون اگه بود به این راحتی ازمردم دزدی نمیکردید.

    • ناشناس ارسالی در

      مردمو نابودکردی اگه حرف نزنی بهتره اگه مردی باطن بورسو درست کن خدا نابودتون کنه

    • فرود ارسالی در

      دروغگو...بیشرف...دزد...سرمایه مردم نابود کدی

    • ناشناس ارسالی در

      اعتماد به این راحتی بر نمیگرده بورس هم جان نمیگیرد یه پالایش یکم مدیریت کن بسه

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت بر شیر مادرتون حروم زاده ها

    • بهزاد ارسالی در

      توکجای دنیاسودی که به سهامدارمیدن روازجیب خودش میدن، پس سودشرکتهامیره کجاوبه جیب کی، چندرغازبه سهامدارمیدن بعدمیان ازقیمت سهم کم، جالب وخنده داره

    • ناشناس ارسالی در

      چرا دولت سود سهام پالایشی را نمی دهد آن موقع که دولت خیانت کار روحانی با وعده و وعید مردم را به بورس کشاند نفت ۴۵ دلار بود حالا نفت شده ۸۵ دلار سهام پالایشی آمده ۷۰۰۰تومان

    • ناشناس ارسالی در

      با این سیاست غلط که تا حالا در بورس انجام شده به غیر از این که سرمایه ملی مملکت را ذلیل کردن کار دیگری انجام نشده

    • ناشناس ارسالی در

      بورس یعنی دزدی مال مردم بیچاره

    • ناشناس ارسالی در

      همه سرمایمان رو بردین دیگه نمک به زخممان نپاشین عشقیییی عشقی

    • ققنوس ارسالی در

      جناب آقای عشقی شما ادعا میکنید که وظیفه دفاع از حقوق سهامداران را دارید اما در عمل از شفاف سازی در مورد بسیاری از مسائل ، خودداری میکنید شما بهتر از هرکسی میدانید که سود سهامی که بین سهامداران سهام عدالت توزیع می‌شود حتی به اندازه سود ۴ شرکت مشمول سهام عدالت هم نمی‌شود چه برسد به لیست طویل نمادهایی که مشمول سهام عدالت می‌باشند مثلاً نمادهایی مثل شبریز و شبدر و نوری و بوعلی در سال ۹۹ سر جمع بالاتر از ۱۰۰۰ تومان سود پرداخت کرده اند اما قرار است به هریک از سهامداران عدالت ۶۰۰ تومان سود پرداخت شود سئوال اینست که بقیه سود سهام عدالت در کجا مصرف می‌شود؟ یا سود سهام صندوقهای پالایش یکم و دارایکم به نفع چه کسی یا کسانی مورد استفاده قرار می‌گیردچرا از آن در جهت حمایت از این صندوقها استفاده نمی‌شود؟ شما که ادعای وظیفه دفاع از حقوق سهامداران را داريد چرا در اینگونه مسائل دنبال شفاف سازی نیستید ؟ در مملکتی که همه تسبیح بدست و سر به مهر و پیشانی پینه بسته از خدا و رسول و ائمه علیهم السلام حرف میزنند چرا وقتی حقوق مردم در میان باشد همه آنها را فراموش می‌کنند تا خدای نکرده از صندلی خود جدایشان نکنند ! بدانید و آگاه باشید میز و صندلی و پست و مقام ماندنی نیست و مثل لنگ حمام است که از کمر یکی باز و به کمر دیگری بسته می‌شود پس ارزش آن را ندارد که برای حفظ موقت آن مدیون مردم باشید !

    • ناشناس ارسالی در

      این گرگ سالهاست که با گله آشناست
      عزیزانتون جلو چشمتون پر پر بشن آمين

    • ناشناس ارسالی در

      چرا هرچی مینویسم و ارسال میکنم درج نمیشه

    • ناشناس ارسالی در

      عامل ضرر وزیان بورس را پیدا کنید،

    • ناشناس ارسالی در

      چه کسی ضرر وزیان ما را جبران خواهد کرد باید منتظر پاسخ قوه قضائیه باشیم

    • محمد ارسالی در

      نمیدانم تا کی به دروغ گفتن میخواهد ادامه دهد فقط حرف حرف حرف حرف حرف حرف، کی عمل میکنید
      متاسفانه رسانه ها انتقادات و اعتراضات ما را سانسور میکنند و اصلا پخش نمیکنند تا مسئولین بشنوند
      چرا در بورس شفافیت وجود ندارد ، من به خاک سیاه نشستم و از خدا میخواهم هر کس با ما اینکار را کرد بخاک سیاه لنشیند

    • سلیمان ارسالی در

      عشقی بازم حدف زدی که داخلش دو ریال فایده برای سهامدار نداشت ول کن بابا راجع کلاهبرداری قرن صجبت کن که چوه جوری صندوق پشگل یکم را به قشر مستضعف انداختید و چه جوری میخواهید جبران کنید لطفا راجع اینها صحبت کن

    • ایرانی جانم فدای وطنم ارسالی در

      بزی به فکر جونه خودش هستش و قصاب بی همه چیز دنبال چربی میگرده . مرگ تان باد با این همه مال مردم خوری .

    • یوسف ارسالی در

      خفه شو

    • ناشناس ارسالی در

      تمام دست اندرکارای مملکت نابود شدن

    • ناشناس ارسالی در

      بی همه چیزهای عوضی

    • ناشناس ارسالی در

      امیدوارم روزی برسه که کسانی که باعث و بانی از بین رفتن سرمایه ی ما شدن با دستهای خودم تیکه تیکه شون کنم.خدا ازتون نگذره زندگیم بر باد رفت.

    • ناشناس ارسالی در

      خدایا کمک.یاغیاث المستغیثین

    • محمد رضا ارسالی در

      عشقی واقعا عشقی حرف میزنی.تو هم تقصیر نداری روحانی رید حالا به تو گفتند گند کاریهاشو جمع کنی.من خودم و ملت احمق با دست خود خودمان رو زنده به گور کردیم تا نظام شما پابرجا بمونه و سرمایه هامون و مال و پسندانداز و همه چیزمون رو تو بورس گذاشتیم تا در این سالهای تحریم شما قدرتمند تر بشید و به ریش ملت احمق بخندید و حال کنید .لعنتتان نمیکنم چون اخرتی نیست اگر بود که شماها اینطوری نمیکردید

    • ناشناس ارسالی در

      بی شرف های دزد

    • من ارسالی در

      خدااا لعنتتون کنه عرضه اولیه خریدیم الان پنجاه درصد تو ضرریم خدا ریشتون بکنه یک سال و نیم پولمون بلوکه اگه پشکل گوسفند خریده بودیم سه برابر شده بود اصل پولمونم رفت

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه