ارسال به دیگران پرینت

نجات جان ۱۷ خدمه شناور پانامایی توسط شناورهای ایرانی

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزییات سانحه آتش‌سوزی شناور پانامایی در ٣٠ مایلی جنوب بندر دیر را تشریح کرد و از نجات جان ١٧ خدمه این شناور توسط شناورهای جستجو و نجات و شناورهای آتشخوار دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

نجات جان ۱۷ خدمه شناور پانامایی توسط شناورهای ایرانی

«نادر پسنده» گفت: کشتی تانکر گلدن تری (Golden Tree) تحت پرچم کشور پاناما و مالکیت کشور چین، بعد از ظهر ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ در ۳۰ مایلی جنوب بندر دیر دچار آتش‌سوزی در موتورخانه شد و ضمن اعلام اضطرار از نزدیک‌ترین مرکز هماهنگی نجات دریایی، درخواست کمک کرد.  

وی ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار و با وجود وضعیت نامناسب دریا و وجود امواج بزرگ، واحدهای جستجو و نجات دریایی و شناورهای آتشخوار با نیروهای متخصص عازم منطقه شدند و ۱۷ نفر از خدمه شناور دچار سانحه با ملیت‌های مختلف از خطر احتمالی سرایت حریق به محموله خطرناک کشتی، نجات داده شده و به بندر دیر منتقل شدند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فرمانده و دو نفر از خدمه نیز جهت مشارکت در عملیات اطفا حریق موتورخانه کشتی در شناور مضطر باقی ماندند، خاطرنشان کرد: هم اکنون شناورهای جستجو و نجات و شناورهای آتشخوار دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه حاضر هستند و طبق گزارشات دریافت شده از فرمانده شناور مضطر، حریق به صورت کامل اطفا و کنترل شده است.  

پسنده ادامه داد: علاوه بر این، خدمه شناور مضطر پس از دریافت مراقبت‌ها و خدمات لازم، در حال بازگشت به شناور خود هستند تا شناور پس از تعمیرات لازم بتواند به سفر خود ادامه دهند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه