ارسال به دیگران پرینت

باستان‌شناسی | کرانه‌های خلیج فارس

کشف شی‌ ناشناخته در آب‌های خلیج‌فارس با علامت‌های مذهبی

یک باستان‌شناسِ زیر آب از کشف اتفاقی یک شی‌ء نویافته و ناشناخته در کرانه‌های خلیج فارس خبر داد.

کشف شی‌ ناشناخته در آب‌های خلیج‌فارس با علامت‌های مذهبی

در بررسی‌های ثانویه و تخصصی‌تر که زیر نظر تکنیکی غواصیِ دانا انجام شد، مشخص شد که جنس شی‌ء چیزی شبیه به فایبرگلاس و دارای لایه‌ رنگی سفید است که از نظر شکل هندسی به صورت قرص استوانه‌ای است.

 

 

 

گاز:

کشف ذخایر گازی جدید در امارات | ابوظبی به دنبال قطع وابستگی به قطر

امارات متحده عربی روز پنجشنبه از کشف ذخایر گاز بر پایه صدور نخستین حق امتیاز اکتشاف فراساحلی خود خبر داد که احتمالا می‌تواند در خودکفایی این کشور در زمینه تولید و مصرف گاز کمک کند.

کشف ذخایر گازی جدید در امارات | ابوظبی به دنبال قطع وابستگی به قطر
 

 امارات متحده عربی روز پنجشنبه از کشف ذخایر گاز بر پایه صدور نخستین حق امتیاز اکتشاف فراساحلی خود خبر داد که احتمالا می‌تواند در خودکفایی این کشور در زمینه تولید و مصرف گاز کمک کند.

شرکت ملی نفت ابوظبی(ادنوک) با انتشار بیانیه‌ای رسمی حجم ذخایر گازی کشف شده را بین ۴۲.۵ تا ۵۶.۵ میلیارد متر مکعب برآورد و بدون اعلام زمان مشخصی برای آغاز استخراج این ذخایر، اعلام کرد که این کشف ارزش آتی قابل توجهی برای امارات دارد.

 

کنسرسیومی به رهبری غول نفتی ایتالیایی انی(ENI) و با حضور شریک تایلندی آن به نام پی‌تی‌تی(PTT)، حق اکتشاف این ذخایر فراساحلی را در سال ۲۰۱۹ به دست آورده بود.

 

امارات عربی متحده که با وجود دارا بودن ذخایر گازی همچنان به واردات از قطر متکی است، در تلاش است تا با کشف و بهره‌داری از ذخایر گازی خود به این وابستگی پایان دهد. امارات در سال ۲۰۲۰ نیز اعلام کرد که ذخایر عظیم گازی را در فاصله دو امیر نشین دبی و ابوظبی کشف کرده است.

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع: انتخاب
منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      میره موزه دیگه؟

    • ناشناس ارسالی در

      میشه گفت این یه شی جادویی که یهودیها از اون استفاده میکردن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه