ارسال به دیگران پرینت

روسیه :

مقایسه قدرت نظامی روسیه و اوکراین|آیا روسیه همچنان برتری های نظامی خود را حفظ کرده است؟!| تشریح 3 مسیر حمله احتمالی (+عکس)

در این مطلب می توانید آخرین مقایسه آماری قدرت نظامی روسیه و اوکراین را مشاهده کنید.

مقایسه قدرت نظامی روسیه و اوکراین|آیا روسیه همچنان برتری های نظامی خود را حفظ کرده است؟!| تشریح 3 مسیر حمله احتمالی (+عکس)

عمجله تصویری سلاح - با حضور بیش از صد هزار سرباز روسیه در امتداد مرز اوکراین، خطر بروز درگیری و جنگ در شرق اروپا بیش از هر زمان دیگری است.

در واکنش به این شرایط، آمریکا اعلام کرده است که 8500 سرباز ارتش خود را در حالت آماده باش قرار داده تا در صورت نیاز در شرق اروپا مستقر شوند.

روسیه و اوکراین دو کشور بزرگ اروپا هستند. این دو بخشی از 15 جمهوری شوروی بودند که اتحاد جماهیر شوروی را شکل می داد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، اوکراین به یک کشور مستقل تبدیل شد و از روسیه فاصله گرفت.روسیه برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را انکار می کند، اما این اظهارات کمک چندانی به کاهش نگرانی ها نکرده است. خروج برخی کارکنان سفارتخانه های آمریکا و انگلیس از اوکراین نشان می دهد که اقدامات احتیاطی در حال انجام است.

نیروهای نظامی روسیه کجا مستقر شده اند

مقایسه قدرت نظامی روسیه و اوکراین

 

ر حال حاضر، بیش از صد هزار نیروی نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین حضور دارند و حدود 20 هزار نیرو در نزدیکی استان های دونتسک و لوهانسک که جدایی‌طلبان طرفدار روسیه نیز در آنها حضور دارند، مستقر شده اند.

  • افزون بر این، به نظر می رسد روسیه و بلاروس در حمله احتمالی به اوکراین متحد یکدیگر خواهند بود و در حال حاضر نیروهای نظامی روسیه و دو گردان از سامانه های موشکی اس-400 به بلاروس ارسال شده اند.

مسیرهای حمله احتمالی

به نظر می رسد مذاکرات دیپلماتیک برای پایان دادن تنش بین روسیه و اوکراین به نتیجه خاصی نرسیده است. اگر دیپلماسی نتواند بن‌بست کنونی را برطرف کند، این احتمال وجود دارد که روسیه در هر زمانی به اوکراین حمله کند. بنابر آنالیز مرکز مطالعات استراتژیک، روسیه ممکن است از سه مسیر احتمالی به اوکراین حمله کند که انتخاب آنها به اهداف کرملین بستگی خواهد داشت.

منبع : عصرایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه