ارسال به دیگران پرینت

مقتدی صدر خطاب به نمایندگان پارلمان:

اگر هوشیار زیباری واجد شرایط ریاست جمهوری نبود، به او رأی ندهید

رهبر جریان صدر از نمایندگان پارلمان عراق خواست اگر نامزد حزب دموکرات کردستان برای احراز مقام ریاست جمهوری واجد شرایط نبود، او را تأیید نکنند.

اگر هوشیار زیباری واجد شرایط ریاست جمهوری نبود، به او رأی ندهید

 «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در صفحه شخصی خود در توئیتر، به نامزد شدن «هوشیار زیباری» از اعضای ارشد حزب دموکرات کردستان برای پست ریاست جمهوری عراق واکنش نشان داد.

مقتدی صدر در صفحه توئیترش نوشت: «اگر نامزد حزب دموکرات کردستان -بلکه همه نامزدهای دیگر- واجد شرایط احراز مقام ریاست جمهوری نباشد، از نمایندگان اصلاحگر درخواست می‌کنم به او رأی ندهند. ما داعیان اصلاحات هستیم نه خواهان قدرت و حکومت».

این واکنش مقتدی صدر در حالی است که «محمود محمد» سخنگوی حزب «دموکرات» کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» هفته گذشته تأکید کرد که «هوشیار زیباری» نامزد نهایی این حزب برای ریاست جمهوری عراق است.

سخنگوی حزب دموکرات اعلام کرد که هوشیار زیباری از صحنه رقابت برای تصدی پست ریاست جمهوری انصراف نخواهد داد و این نمایندگان پارلمان عراق هستند که در خصوص انتخاب یا عدم انتخاب زیباری تصمیم گیری می‌کنند.

اعلام نامزدی هوشیار زیباری برای احراز پست ریاست جمهوری به علت پرونده‌های فساد و حواشی سیاسی پیرامون او از جمله شرکت در همه پرسی استقلال کردستان عراق، با مخالفت‌هایی حتی در منطقه اقلیم کردستان عراق مواجه شده است.

تقریبا می توان گفت بیشتر گروه‌های سیاسی عراق با نامزدی زیباری مخالف هستند. در چند هفته گذشته نیز تظاهرات گسترده ای در شهرهای مختلف عراق در اعتراض به نامزد شدن وی برای ریاست جمهوری برگزار شد. موافقت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز یکی از اتهامات مهم زیباری است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه