ارسال به دیگران پرینت

موج استعفا در دولت انگلیس؛ سه مقام ارشد دیگر کناره‌گیری کردند

در پی تشدید بحران‌ها در دفتر نخست‌وزیری انگلیس، سه مقام دیگر دولت این کشور استعفای خود را اعلام کردند. «النا ناروزانسکی» دستیار واحد سیاست‌گذاری دولت انگلیس جدیدترین مقام این کشور است که استعفا می‌کند. گفته می‌شود کناره‌گیری این مقام دولت «بوریس جانسون» نیز به‌خاطر رسوایی «پارتی گیت» صورت گرفته است.

موج استعفا در دولت انگلیس؛ سه مقام ارشد دیگر کناره‌گیری کردند

در پی تشدید بحران‌ها در دفتر نخست‌وزیری انگلیس، سه مقام دیگر دولت این کشور استعفای خود را اعلام کردند.

«النا ناروزانسکی» دستیار واحد سیاست‌گذاری دولت انگلیس جدیدترین مقام این کشور است که استعفا می‌کند. گفته می‌شود کناره‌گیری این مقام دولت «بوریس جانسون» نیز به‌خاطر رسوایی «پارتی گیت» صورت گرفته است.

چندی پیش مشخص شد که مقامات دولت انگلیس در زمان اوج شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای شهروندان با شعار «در خانه بمانید»، چندین مهمانی و مراسم خداحافظی برگزار کرده بودند.

علاوه بر ناروزانسکی، «دن زورنفیلد» رئیس کارکنان خانه شماره ۱۰ و «مارتین رینولدز» منشی ویژه نخست‌وزیر انگلیس طی چند ساعت گذشته از مقام خود کناره‌گیری کرده‌اند.

روز گذشته (پنجشنبه) نیز «پاول گوین» وزیر اول ایرلند شمالی، «منیره میرزا» مشاور سیاسی و مسئول سیاست‌گذاری و «جک دویل» مسئول روابط عمومی دولت انگلیس استعفای خود را اعلام کردند.

در این میان، گوین بابت تصمیم جدید دولت در قبال بخش «پروتکل ایرلند شمالی» در توافق برگزیت، منیره میرزا به‌خاطر اظهارات غیرحرفه‌ای و اتهام‌زنی جانسون به رهبر حزب رقیب در جلسه پارلمان و دویل بابت رسوایی پارتی‌گیت کناره‌گیری کرده‌اند.

با این حال، وزیر انرژی دولت جانسون در مصاحبه با اسکای نیوز مدعی شد که این کناره‌گیری‌ها به این دلیل رخ می‌دهد که نخست‌وزیر در حال در دست گرفتن سکان امور دولت است. او در این مصاحبه گفت: «نخست‌وزیر روز دوشنبه صراحتاً درباره تغییرات در سطح بالایی از مقامات خانه شماره ۱۰ صحبت کرد و همین اتفاق در حال وقوع است».

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه