ارسال به دیگران پرینت

ازدواج فامیلی

بلایی که ژنتیک، در ازدواجهای فامیلی بر سر فرزندان شما می آورد!

از قدیم این حرف را شنیده اید که ازدواج های فامیلی می تواند منجر به دنیا آمدن فرزندانی با بیماری های ژنتیکی شود.

 بلایی که ژنتیک، در ازدواجهای فامیلی بر سر فرزندان شما می آورد!

برخلاف تصور عموم که فکر می کنند این حرف های خرافات است، برعکس ژنتیک تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت فرزندان شما دارد و در صورت ازدواج های فامیلی این سلامت بچه های شما است که به خطر می افتد.

اما در واقع ژنتیک در ازدواج های فامیلی چه نقشی دارد؟

1. از ممنوعیت تا اجبار ! در حالی که در ۲۴ ایالت آمریکا ازدواج فامیلی ممنوع و در اروپا کمتر از ۱ % ازدواجها فامیلی است ، در پاکستان بیش از ۶۰ % و در کویت حدود ۴۵ % فامیلی ازدواج میکنند ازدواج فامیلی یعنی بین کسانی که مادر بزرگ یا پدربزرگ مشترک دارند ( مثل دخترخاله - پسرخاله)

2. خطر بیماری های ژنتیکی به طور کلی حدود ۳ % نوزادان با مشکلات ژنتیکی به دنیا می آیند ، اما در ازدواجهای فامیلی این رقم حدود ۶ % است ، یعنی دو برابر حالت عادی . به همین دلیل انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج فامیلی ضروری است .

3. دندان های مرتب تر اندازه و شکل فک و دندان ها هر دو ارثی هستند اما جداگانه به ارث میرسند . بنابر این اگر برای مثال از مادر فک کوچک و از پدر دندان های بزرگ به ارث ببرید ، دندان های نامرتبی خواهید داشت . در ازدواج فامیلی به دلیل شباهت بیشتر فک و دندان پدر و مادر ، این مشکلات کمتر دیده میشود .

4. میزان ژن های مشترک در حالی که بین خواهر و برادرها به طور متوسط ۵۰ % ژن ها مشابه هستند ، در کسانی که مادربزرگ یا پدربزرگ مشترک دارند حدود ۱۲ % اشتراک ژنی وجود دارد . به همین دلیل ژن های نادر ممکن است در این ازدواج ها در فرزندان دیده شوند .

 

5. کاهش IQ فرزندان ؟! در چند مطالعه گفته شده بود که میزان هوش و IQ فرزندان حاصل از ازدواج فامیلی کمتر است ، اما مطالعات انجام شده در ۷۲ کشور نشان داد دلیل این امر ، کمتر بودن درآمد و تحصیلات در این مناطق است و ربطی به ازدواج فامیلی ندارد و در شرایطی با امکانات یکسان ، تفاوتی بین IQ فرزندان ازدواج های فامیلی و غیرفامیلی وجود ندارد .

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • کورش ارسالی در

      در ازدواج فامیلی بسیار بیماری های متفاوت هست حدوا 2 هزار بیماری که نوزاد به دنیا آمده احتمال 20 درصد مبتلا بشه چرا کامل ذکر نمیکنید

    • ناشناس ارسالی در

      من خودم حاصل ازدواج فامیلی ام وشریف درس خوندم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه