ارسال به دیگران پرینت

منصوری:

گام های موثری برای برداشتن بیکاری در استان تهران

شاخص امنیتی در تهران شرایط خوبی را دارد و جزء استان‌های برتر کشور هستیم و ما معضل امنیتی در استان تهران نداریم و به لحاظ شاخص‌های امنیتی وضعیت مطلوبی را داریم و جزو استان‌های امن کشور هستیم. وی با اشاره به اینکه ما امن‌ترین پایتخت را در منطقه و دنیا را داریم گفت: امنیت در تهران بالاترین رده را در بین کشورهای منطقه دارد.

گام های موثری برای برداشتن بیکاری در استان تهران

شاخص امنیتی در تهران شرایط خوبی را دارد و جزء استان‌های برتر کشور هستیم و ما معضل امنیتی در استان تهران نداریم و به لحاظ شاخص‌های امنیتی وضعیت مطلوبی را داریم و جزو استان‌های امن کشور هستیم. وی با اشاره به اینکه ما امن‌ترین پایتخت را در منطقه و دنیا را داریم گفت: امنیت در تهران بالاترین رده را در بین کشورهای منطقه دارد.

استاندار تهران در نخستین نشست خبری خود به موضوعات مختلف از جمله امنیت تهران، موضوع آلودگی هوا، راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اشاره کرد.

محسن منصوری در نشست خبری خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ما میراث‌دار انقلاب اسلامی هستیم و برای حفظ انقلاب طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم و کاشت بذر امید در دل مردم خاطرنشان کرد: مردم توقع دارند با حضور دولتمردان و روی کار آمدن دولت آقای رئیسی گره‌گشایی‌هایی را در حوزه‌های مختلف صورت بگیرد و ما نیز خود را مکلف می‌دانیم در این مسیر گام برداریم و بر همین اساس با تغییراتی که در بدنه مدیریت استانداری تهران و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های زیرمجموعه استان انجام شده است از نیروهای جوان، متدین و انقلابی بهره برده‌ایم تا بتوانیم به مطالبه مردم پاسخ بدهیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه همزمان با ایام دهه فجر شاهد بهره‌برداری پروژه‌های مختلف در شهرستان‌های استان خواهیم بود، تصریح کرد: یک هزار و 194 پروژه با اعتبار 22 هزار و 408 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که از مجموع یک هزار و 194 پروژه؛ 474 پروژه در حوزه اقتصادی هستند که اعتبارات این حوزه 12 هزار و 767 میلیارد تومان است و مابقی نیز در بخش پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است.

منصوری ضمن قدردانی از استاندار سابق تهران و معاونان وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این پروژه‌هایی که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد حاصل تلاش و زحمات این عزیزان است که جا دارد از آنها نیز قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه با اجرا و بهره‌برداری پروژه‌ها در ایام دهه فجر؛ 16 هزار و 592 اشتغال در سطح استان ایجاد خواهد شد تصریح کرد: در همین راستا گام موثری برای برداشتن بیکاری در استان تهران برداشته خواهد شد.

وی در ادامه به برخی از سرفصل‌ها و اقدامات در معاونت‌های مختلف استانداری تهران اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاسی اجتماعی و تقسیمات کشوری که خط مقدم مدیریتی است شاهد تغییر و تحولات بوده‌ایم و اصلاح ساختارهای مدیریتی و متناسب‌سازی با بدنه مدیریتی دولت سیزدهم شکل گرفته است به طوریکه در طی چند ماه گذشته بیش از صد انتصاب جدید در حوزه‌های مختلف استانداری تهران ایجاد شده است به طوریکه هر دو روز یک بار ما یک انتصاب را در سطوح مختلف استانداری داشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت کمیته ارزیابی در راستای انتصابات نیروها در بدنه مدیریتی استانداری و فرمانداری خاطرنشان کرد: تمام انتصابات از طریق این کمیته صورت گرفته است به طوریکه در برخی از مواقع برای انتصابات بیش از 40 تا 50 نفر مصاحبه علمی و مدیریتی انجام داده‌اند و این کار در کنار صلاحیت‌های عمومی است که برای افراد در نظر گرفته شده است و یکی از شاخص‌های مدنظر برای مدیران جدید در بدنه استانداری؛ جوانگرایی است به طوریکه میانگین سن مدیران جدید منصوب شده در استان تهران حداکثر 10 سال جوانتر از مدیران سابق هستند.

استاندار تهران همچنین به تشکیل قرارگاه اجتماعی استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهمی که توسط استانداری پیگیری می‌شود موضوعات اجتماعی است که بر همین اساس قرارگاه اجتماعی شهر تهران با مدیریت شهرداری تهران و در سایر شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران تشکیل شده است به طوریکه جلسات این قرارگاه به طور مستمر و منظم برگزار می‌شود و حل معضلات اجتماعی محور قرارگاه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های سال‌های اخیر استانداری تهران تقسیمات کشوری است گفت: بر همین اساس کارگروه ویژه حل این مسئله در دستور کار قرار گرفته است که بر همین اساس کارگروهی تحت عنوان تهیه طرح جامع تقسیمات کشوری فعالیت خود را آغاز کرده است.

منصوری در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه در حوزه امنیت نیز که مأموریت مهم و اصلی استانداری تهران است اقدامات موثری صورت گرفته است افزود: شاخص امنیتی در تهران شرایط خوبی را دارد و جزء استان‌های برتر کشور هستیم و ما معضل امنیتی در استان تهران نداریم و به لحاظ شاخص‌های امنیتی وضعیت مطلوبی را داریم و جزو استان‌های امن کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما امن‌ترین پایتخت را در منطقه و دنیا را داریم گفت: امنیت در تهران بالاترین رده را در بین کشورهای منطقه دارد.

استاندار تهران همچنین در ارتباط با مهاجرین و اتباع بیگانه در سطح استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای غیررسمی بیش از یک و نیم میلیون مهاجر تا دو میلیون مهاجر و اتباع را داریم که در هیچ جا ثبت و ضبط نیست و این افراد از خدمات استان بهره‌ می‌برند و از مهمترین کارهایی که در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است بحث تهیه طرح جامع ساماندهی مهاجرین و اتباع است که ضمن شناسایی اتباع و ساماندهی آنها ارائه خدمات مطلوب به این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

منصوری همچنین به برگزاری جلسات منظم و مستمر ستاد کرونای تهران اشاره کرد و گفت: این جلسات به صورت منظم هر هفته برگزار می‌شود که علاوه بر آن جلسات کارشناسی و مدیریتی نیز برگزار می‌شود که از ابتدای سال تا به امروز بیش از 84 جلسه ستاد کرونا تهران تشکیل شده است.

وی همچنین به اقدامات حوزه عمرانی در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تأمین اعتبارات برای این بخش است که بر همین اساس چندی پیش با تأمین و خلق منابع برای پروژه مترو پرند مجدداً این پروژه در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه بسیاری از پروژه‌ها در استان تهران نیز می‌توانند از محل تهاتر دنبال شوند.

استاندار تهران ساماندهی شهرداری‌های استان تهران را یکی دیگر از موضوعات قابل پیگیری در معاونت عمرانی استانداری عنوان کرد و گفت: در سطح استان 46 شهرداری هستند که تا پیش از این 32 شهردار با سرپرست اداره می‌شدند که با تلاش‌های صورت گرفته توسط معاونت عمرانی از 46 شهردار 37 نفر از آنها حکم خود را اخذ کردند و برای هفت نفر نیز مراحل اجرایی دنبال می‌شود و برای دو نفر نیز ما منتظر تصمیم شورای مربوطه هستیم.

منصوری به موضوع آلودگی هوا و ترافیک و همچنین پیگیری‌های انجام شده از سوی استانداری تهران در ارتباط با این دو موضوع اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در بودجه سال آینده اعتبار خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی بهسازی ناوگان حمل و نقل و تاکسی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در تهران بیش از 4 میلیون خودرو با پلاک تهران، 500 هزار خودرو با پلاک شهرستان و بیش از 4.5 میلیون موتورسیکلت در پایتخت تردد می‌کنند گفت: در بحث آلودگی هوای تهران مهمترین سهم آلودگی را منابع آلاینده متحرک ایجاد می‌کنند علاوه بر اینکه بیش از سی تا سی و پنج درصد از آلایندگی هوا را نیز کارخانجات و صنایع اطراف تهران ایجاد می‌کنند که در طول سال‌های گذشته متأسفانه صنعت در استان تهران غیرمتوازن شکل گرفته است به طوریکه در استان تهران ما 48 لکه صنعتی داریم که باید این موارد ساماندهی شوند.

منصوری با اشاره به قانون منع استقرار کارخانجات در شعاع 120 کیلومتر خاطرنشان کرد: قوانین در بخش کارخانجات باید در راستای حفظ محیط زیست باید اصلاح شوند و این موارد در دستور کار استانداری تهران قرار دارد تا بتوانیم از طریق ساماندهی واحدهای صنعتی و همچنین استفاده از ظرفیت علمی با کاهش آلودگی هوا در پایتخت روبه‌رو شویم.

استاندار تهران ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران پیگیری می‌شود موضوعات صنعتی و اقتصادی است به طوریکه 22 درصد از صنعت کشور در تهران است و بر اساس آمار 70 درصد از گردش اقتصادی کشور در تهران  است که در حوزه اقتصادی نیز جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد بیش از 99 هزار فرصت شغلی در استان تهران خاطرنشان کرد: تعهد استان تهران در سال جاری 96 هزار فرصت شغلی بوده که تا به امروز 99 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

منصوری همچنین از پیگیری‌های انجام شده توسط استانداری برای احیا و فعالیت مجدد واحدهای غیرفعال و راکد غیرصنعتی اشاره کرد و گفت: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم 351 واحد راکد و غیرفعال بودند که از این تعداد 170 واحد در داخل شبکه‌های صنعتی و 149 واحد خارج از شهرک‌های صنعتی و دو واحد نیز در بخش کشاورزی بودند که با پیگیری‌های انجام شده این واحدها مجددا احیا و فعال شده‌اند.

استاندار تهران با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی در شهر تهران و شهرستان‌های اطراف آن گفت: این موضوعی است که کل استان تهران از آن رنج می‌برند و در کارگروه خدمات اجتماعی که در شهر تهران و شهرستان‌های استان انجام شده است به این موضوع می‌پردازند البته در قرارگاه اجتماعی موضوعات بر اساس اولویت‌بندی شده بررسی می‌شوند.

وی به جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در تهران حدود 25 هزار معتاد متجاهر بر اساس گمانه‌زنی‌ها وجود دارد که تا پیش از این 15 هزار نفر ظرفیت نگهداری مراکز بود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 10 هزار نفر با ایجاد مراکز جدید به ظرفیت نگهداری معتادان افزوده شد که از این تعداد 10 هزار نفر توسط شهرداری و 5 هزار نفر دیگر نیز توسط سایر دستگاه ها نگهداری خواهند شد که طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر شروع شده است و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

منصوری با اشاره به اینکه مسئله حاشیه‌نشینی مسئله‌ای نیست که در کوتاه مدت حل و فصل شود گفت: در ارتباط با این موضوع نیز نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی باب جدیدی را از همکاری باز کرده‌اند و در واقع ایجاد اشتغال برای حاشیه نشین‌ها از مواردی است که پیگیری می‌شود که بر همین اساس اداره کار استان به همراه بهزیستی و کمیته امداد مکلف شدند که مورد به مورد در این محدوده‌ها مراجعه کنند. ضمن اینکه باید به این موضوع توجه شود که حاشیه‌نشینی فقط بخش عمرانی نیست چرا که باید به موضوعات اقتصادی و اجتماعی و اشتغال آنها نیز توجه شود که بر همین اساس کارگروه ویژه اشتغال ساکنان حاشیه‌نشینی استان تهران شکل گرفته است.

وی همچنین درباره سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در همین ارتباط جلسات مقدماتی با نهاد ریاست جمهوری و وزرای مختلف و دستگاه‌های اجرایی برگزار شده و پیش‌نویس مصوبات تهیه شده است و در ارتباط با زمان اولیه سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران اواخر فروردین ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان اعلام شده است.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها مکلف بر رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی هستند گفت: همه مکلف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند البته موضوع اصلی ما در مراکز تجمعی جمعیت‌هاست که از آن جمله می‌توان به بازار تهران، اصناف و مترو اشاره کرد که تراکم جمعیتی شدیدی وجود دارد و باید پروتکل‌ها رعایت شود. علاوه بر اینکه در صورتی که شهروندان با عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی توسط دستگاه‌ها روبه‌رو شدند می‌توانند موارد را از طریق سامانه 111 مطرح کنند.

منصوری همچنین در ارتباط با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: این موضوع مأموریت اصلی شهرداری‌هاست و آنها نیز اقدامات را انجام می‌دهند اما نمی‌توانیم میزان سگ‌های ولگرد را به صفر برسانیم ضمن اینکه سگ‌های ولگرد نباید در سطح شهر تهران پرسه بزنند. البته در برخی از شهرستان‌ها به دلیل موقعیت جغرافیایی نمی‌توان از ورود کامل سگ‌های ولگرد ممانعت کرد اما به هر ترتیب بحث جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد در دستور کار شهرداری‌ها بوده و هست.

وی در ارتباط با برگزار راهپیمایی 22 بهمن خاطر نشان کرد: این موضوع دیروز در جلسه قرارگاه عملیاتی وزارت کشور بحث شد و بر اساس آن قرار شد برای شهرهای قرمز یک تصمیم واحد بگیرند که بر اساس آخرین اطلاعات در ارتباط با برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در تهران در روز شنبه و در جلسه ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار تهران گفت: البته ما آماده برگزاری راهپیمایی 22 بهمن هستیم و دستگاه‌های مختلف و همه مجموعه‌ها برنامه‌های خود را بر مبنای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن دنبال می‌کنند و چنانچه ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد که راهپیمایی لغو یا به صورت خودرویی برگزار شود ما نیز مطیع آن خواهیم بود.

منصوری در پایان در ارتباط با بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه حضرت امام و در جاده قم گفت: این موضوع مربوط به جنوب تهران است و عوامل مختلفی دارد که از جمله می‌توان به پساب فاضلاب جنوب غرب تهران، آرادکوه و محل دفن زباله‌ها و همچنین چند درصد از آن نیز به فعالیت‌های مجتمع دامداری اشاره کرد که به هر ترتیب رفع این معضل نیز دستور کار قرار دارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه