ارسال به دیگران پرینت

بورس و فرابورس

روند صعود شاخص کل بورس تهران در طول هفته جاری | نکته مثبت و منفی بورس و فرابورس

حقوقی ها مایلند صعود شاخص کل بورس را تا پایان هفته دنبال کنند.

روند صعود شاخص کل بورس تهران در طول هفته جاری  | نکته مثبت و منفی بورس و فرابورس

حقوقی ها مایلند صعود شاخص کل بورس را تا پایان هفته دنبال کنند.

معاملات بازار سهام در روز پایانی کاری هفته جاری درحالی آغاز می شود که در پنج روز متوالی اخیر، سهام با مسیر صعودی شاخص کل بورس همراه بوده است. شاخص کل بورس اگرچه بالاخره از مرز روانی کانال 1.2 میلیون واحد عبور کرد و وارد کانال 1.3 میلیون واحد شد اما روند صعود شاخص کل بورس تهران در طول هفته جاری نشان می دهد که بازار به صورت پلکانی رشد کرد و به اوج رسید و دوباره از شدت آن به صورت پلکانی کاسته شد.

نکته مثبت و منفی بورس و فرابورس

در صورتی که الگوهای رفتاری بورس بازان در روزهای گذشته برای معاملات روز چهارشنبه هم تکرار شود، آنوقت باید منتظر بود که بازار روز چهارشنبه با چالش کاهش شدت دوباره صعود شاخص کل بورس مواجه شود.

بدین ترتیب در حالت خوش بینانه بازار همان جهت صعودی شاخص کل بورس را دنبال می کند اما از شدت آن کاسته می شود. همچنین در حالت بدبینانه، شاخص کل بورس تغییر جهت می دهد و با نوسان محدود، معاملات این هفته را آغاز می کند. 

 
 

 

بازار در صورتی که با صعود دنباله دار شاخص همراه شود، بازدهی شاخص مطلوب نظر خواهد بود اما چالش اساسی بازار خروج مداوم پول حقیقی ها از بازار سهام است که موتور پول های تازه را خاموش کرده است. اگرچه با حمایت حقوقی ها بازار در کانال جدید شروع به نوسان گیری می کند اما بازار سهام یک نکته مثبت را هم با خود یدک می‌کشد و آن بالا باقی ماندن ارزش معاملات خُرد در بازار سهام در بالای 4 هزار میلیارد تومان است.

 حمایت حقوقی ها از صعود شاخص بورس

بورس بازان امیدوارند هفته را مثبت به پایان برسانند. اگرچه حقوقی ها کار خود را کردند و شاخص کل بورس را در کانال 1.3 میلیون واحد ایستاندند اما رفتار بورس بازان نشان می دهد که آنان امیدوارند آهنگ صعودی شاخص کل بورس حداقل تا پایان هفته دنبال شود و این موضوع با حمایت حقوقی ها همراه است. 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه