ارسال به دیگران پرینت

معاملات بازار سهام در روز سه شنبه

پیش بینی بازار سهام 29 دی

معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه دوباره در سمت عرضه دنبال می شود اما دور تُند نزول شاخص بورس کُند می شود.

پیش بینی بازار سهام 29 دی

معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه دوباره در سمت عرضه دنبال می شود اما دور تُند نزول شاخص بورس کُند می شود.

معاملات بازار سهام در روز سه شنبه از نوسان محدود خارج شد و شاهد خروج قابل توجهی از پول حقیقی ها از بازار بودیم. افزایش خروجی حقیقی ها از بازار سهام، سمت تقاضا را با تردید بالایی مواجه کرده و البته سمت عرضه نیز از ضعف همین ناحیه با بالاترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام مواجه شدند.

فروشندگان بورس و فرابورس پُر قدرت شدند

شاخص های عملکردی بورس در روز سه شنبه به نفع فروشندگان دنبال شد و موقعیت کنونی فروشندگان در روز چهارشنبه هم می تواند در همان وضعیت دنبال شود، چرا که توان بالای فروشندگان در برابر خریداران، سمت عرضه را پُرزورتر کرده است. 

در سمت دیگر نیز، بازار سهام با سیگنال های متفاوت مواجه است؛ سیگنال های مثبت از وین و ریاض باعث شده اند که قیمت دلار در کانال نزولی دنبال شود و از این بابت موتور سهام های دلاری خاموش شود.

 
 

 

هر چند که فعالان بورسی نسبت به رسیدن احتمالی توافق هنوز با تردید روبه رو هستند. در  این میان البته رسانه های غربی مدعی اند که به احتمال زیاد رسیدن به توافق بسیار نزدیک است.

نظرسنجی اقتصادنیوز: دور نزولی شاخص بورس کُند می شود

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که فعلا فروشندگان سوار بر بازار هستند و بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام هم گویای این است که روز چهارشنبه هم اگر اتفاق خاصی نیفتد همسو با فشار طبیعی عرضه ها، بازار در همان کانال نزولی دنبال می شود.

 
 

شاخص کل بورس الان از سقف 1.2 میلیون واحد هم فاصله گرفته و به نظر می رسد با توجه به از دست رفتن مرزهای مقاومت، احتمال اینکه عدد شاخص به سقوط پایین تر فکر کند، بعید نیست.

هر چند که احتمال تغییر جهت شاخص در روز پایانی با توجه به رفتار غیرقابل پیش بینی بورس بازان بعید نیست اما بسیار سخت و با چالش همراه خواهد بود.

البته با توجه به ریزش سریع شاخص کل بورس ممکن است ریزش بیشتر شاخص با مرزهای محدود دنبال شود و این البته نیازمند مقاومت از سمت خریداران است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه