ارسال به دیگران پرینت

نامه سعید جلیلی | رهبر معظم انقلاب | مذاکرات هسته ای | برجام

محتوای نامه جلیلی به رهبر معظم انقلاب: از برجام خارج شویم، تا ۹۹درصد غنی‌سازی کنیم؛ بعد با آمریکا مستقیما مذاکره کنیم

به گفته یک منبع آگاه سعید جلیلی در نامه به رهبری از نقد صرف برجام فراتر رفته و خواستار این شده است که ایران از برجام خارج شود و غنی‌سازی را تشدید کند. جلیلی همچنین پیشنهاد داده که سطح غنی‌سازی‌‌ بالا رود و حتی به «۹۰ درصد» برسد! بنا به ادعای این منبع آگاه، جلیلی پیش‌بینی کرده که پس از این مرحله، «ایران باید وارد مذاکره مستقیمی با ایالات متحده شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را آنجا از آمریکا بگیرد.

محتوای نامه جلیلی به رهبر معظم انقلاب: از برجام خارج شویم، تا ۹۹درصد غنی‌سازی کنیم؛ بعد با آمریکا مستقیما مذاکره کنیم

روزنامه شرق به نقل از یک منبع آگاه درباره محتوای نامه سعید جلیلی به رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات هسته ای نوشت: جلیلی در این نامه از نقد صرف برجام فراتر رفته و خواستار این شده است که ایران از برجام خارج شود و غنی‌سازی را تشدید کند.

به گفته این منبع آگاه جلیلی در این نامه صراحتا مخالفت خود را با مسیری که در‌حال‌حاضر در‌حال طی‌شدن است، اعلام کرده.

جلیلی بعد از این مخالفت تاکید کرده که ایران باید از برجام خارج شود که پیش‌بینی کرده طرف‌های مقابل برای پیگیری سازوکار ماشه و بازگرداندن تحریم‌های اصلی هسته‌ای به مشکل حقوقی خواهند خورد.

این منبع آگاه گفته بنابه اعتقاد جلیلی، برای بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طرف‌های‌ مقابل «نیازمند مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهند شد اما روسیه و چین از حق وتو استفاده خواهند کرد و تلاش اروپایی‌ها و ایالات متحده به نتیجه نخواهد رسید.

جلیلی همچنین پیشنهاد داده که سطح غنی‌سازی‌‌ بالا رود و حتی به «۹۰ درصد» برسد! بنا به ادعای این منبع آگاه، جلیلی پیش‌بینی کرده که پس از این مرحله، «ایران باید وارد مذاکره مستقیمی با ایالات متحده شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را آنجا از آمریکا بگیرد.

روز گذشته خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص جرئیات نامه انتقادی سعید جلیلی در خصوص مذاکرات وین، گفت: مناسب است پاسخ این سوال را از خود ایشان بگیرید.

 

مذاکرات احیای برجام در وین

نامه ضدبرجامی سعید جلیلی به رهبر انقلاب +جزئیات

سعید جلیلی در نامه به رهبر انقلاب نسخه‌ای را که به نظر او برای حل مسئله تحریم و برنامه هسته‌ای ایران کارا خواهد بود، تجویز کرده است. در این نامه او صراحتا مخالفت خود را با مسیری که درحال‌حاضر درحال طی‌شدن است، اعلام کرده و گفته است ایران باید از برجام خارج شود.

 

نامه ضدبرجامی سعید جلیلی به رهبر انقلاب +جزئیات 

سعید جلیلی در نامه به رهبر انقلاب نسخه‌ای را که به نظر او برای حل مسئله تحریم و برنامه هسته‌ای ایران کارا خواهد بود، تجویز کرده است. در این نامه او صراحتا مخالفت خود را با مسیری که درحال‌حاضر درحال طی‌شدن است، اعلام کرده و گفته است ایران باید از برجام خارج شود.

 

منبع آگاه گفت : جلیلی پیش‌تر و قبل از ارسال این نامه، تماس‌های خود را با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و علی باقری‌کنی، معاون سیاسی او و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات احیای برجام در وین، داشته و در تلاش برای اقناع آنها ناکام مانده است.

 

سعید جلیلی پای مخالفت با برجام ایستاده است. سیاست‌مدار محافظه‌کار ضدبرجام در نامه‌ای به رهبری مخالفت خود را حتی با مسیری که دولت اصولگرای فعلی در راستای برجام طی می‌کند نیز نشان داده است. یک منبع آگاه که خواستار ذکرنشدن نامش شد، درباره محتوای این نامه به «شرق» توضیح داده است که جلیلی در این نامه از نقد صرف برجام فراتر رفته و خواستار این شده است که ایران از برجام خارج شود و غنی‌سازی را تشدید کند. دیروز سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه نیز حاضر نشد وارد بحث مستقیم درباره این نامه شود و در پاسخ به سؤالی دراین‌باره گفت: «من خبری از این موضوع ندارم. مناسب است درمورد این مسئله از خود ایشان سؤال کنید. اما می‌توانم بگویم که ما در مذاکرات وین با یک اجماع ملی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی گفت‌وگوها را به جلو می‌بریم و این سرمایه بزرگی است که باید پاس داشته شود». ارسال این نامه چند پیام با خود دارد که یکی از آنها تصمیم جلیلی برای فاصله‌گرفتن از نتایج تلاش‌های دولتی است که در نگاه افکار عمومی هم‌جناح او تلقی می‌شده اما او همچنان حتی در دورانی که یار قدیمی‌اش متولی احیای برجام شده است نیز نظر خود را در این زمینه تغییر نداده است. نکته قابل‌توجه در این زمینه این است که درنامه جلیلی نیز مذاکرات مستقیم با ایالات متحده پیشنهاد شده است، اما از مسیر و خاستگاهی کاملا متفاوت با آنچه پیش‌تر مطرح شده بود. نگاهی به اتفاقات گذشته در کنار آنچه این منبع آگاه به «شرق» گفته است، نشان می‌دهد که انگیزه و برنامه جلیلی در این زمینه چه بوده است و البته از تحقق چالشی که دولت سیدابراهیم رئیسی نگران آن بود، خبر می‌دهد.

 

 

 

جلیلی برای رهبری چه نوشته است؟

 

 

به گفته این منبع آگاه، سعید جلیلی در این نامه نسخه‌ای را که به نظر او برای حل مسئله تحریم و برنامه هسته‌ای ایران کارا خواهد بود، تجویز کرده است. در این نامه او صراحتا مخالفت خود را با مسیری که درحال‌حاضر درحال طی‌شدن است، اعلام کرده و گفته است ایران باید از برجام خارج شود. طبق نسخه تجویزی او، در گام بعدی، طرف‌های دیگر برجام برای پیگیری سازوکار ماشه و بازگرداندن تحریم‌های اصلی هسته‌ای به مشکل حقوقی خواهند خورد و نیازمند مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهند شد اما در آنجا، به تصور جلیلی، روسیه و چین از حق وتو استفاده خواهند کرد و تلاش اروپایی‌ها و ایالات متحده به نتیجه نخواهد رسید

 

مرحله بعدی پیشنهاد جلیلی افزایش غنی‌سازی و ارتقای آن به سطوح بالاتر تا حتی ۹۰ درصد است. به گفته او پس از آن ایران باید وارد مذاکره مستقیمی با ایالات متحده شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را آنجا از آمریکا بگیرد. این سناریویی است که جلیلی معتقد است ایران از طریق آن به خواسته‌هایش خواهد رسید و مشکلی در طی‌کردن این مسیر نیز نخواهد داش

 

نامه به رهبری بعد از ناکامی در اقناع وزارت خارجه

 

 

طبق گفته‌های این منبع آگاه، جلیلی پیش‌تر و قبل از ارسال این نامه، تماس‌های خود را با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و علی باقری‌کنی، معاون سیاسی او و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات احیای برجام در وین، داشته و در تلاش برای اقناع آنها ناکام مانده است. پس از این بوده است که جلیلی در این مرحله سراغ نامه به رهبری رفته است

 

از مذاکره مستقیم تا مذاکره مستقیم

 

 ایده مذاکره مستقیم با ایالات متحده البته پیش از این توسط شخص وزیر خارجه نیز مطرح شده بود اما به‌عنوان بخشی از مسیر احیای برجام و در تلاش برای به‌نتیجه‌رساندن مذاکرات. اما جلیلی خواستار تعامل مستقیم با آمریکا خارج از چارچوب برجام، پس از خروج از آن و پس از افزایش بی‌سابقه حجم و سطح غنی‌سازی است. این در حالی است که طرف آمریکایی هم‌کلام با طرف‌های اروپایی تأکید کرده‌ اگر در همین روزها مذاکره برجام به نتیجه نرسد، توافق از نگاه آنها در زمینه برنامه هسته‌ای ایران بی‌اثر خواهد شد. در ‌واقع یک دلیل ارسال نامه جلیلی در این مرحله همین نزدیکی به ضرب‌الاجل است. به عبارتی این احتمال وجود دارد که بازگشت بعدی تیم مذاکره‌کننده به وین برای توافق باشد و ازاین‌رو جلیلی به تکاپو افتاده است که تا دیر نشده، تکلیف موضع خود را با مسئله روشن کند.

 

 

فاصله‌گرفتن جلیلی از دولت رئیسی و تیم باقری

 

 

 

«باقری سهم جلیلی در دولت رئیسی است». این تحلیلی بود که از زمان مطرح‌شدن نام باقری‌کنی به‌عنوان گزینه وزارت خارجه در تابستان امسال مطرح شد. با توجه به اینکه تمام نامزدهای اصولگرای انتخابات پس از انتخابات سمتی گرفتند، این تصور مطرح شد که به هر دلیل، جلیلی به خواست خود یا به دلیل عدم تمایل رئیسی وارد دولت نشده است اما به‌خصوص به این دلیل که او به نفع رئیسی از انتخابات کنار رفته بود، امتیازی که به او داده شده، واردکردن باقری به دولت است. این گمانه‌زنی البته بیراه هم نبود؛ چراکه باقری بخش مهمی از سابقه خود را در کنار جلیلی گذرانده است و در طول سال‌های دولت روحانی نیز در موضوع برجام هم‌نظر جلیلی بوده است؛ اما حالا این نامه جلیلی به این معناست که در آستانه بزنگاهی که در آن ممکن است دولت رئیسی بر سر احیای برجام به توافق برسد، او قصد دارد هم در نگاه نظام و هم در افکار عمومی، از مسیری که دولت و به‌خصوص تیم یار سابقش، باقری طی می‌کنند، دست بشوید و از حالا پرچم مخالفت را بلند کند یا به عبارت دیگر پرچم مخالفت با برجام را بالا نگاه دارد. این البته یکی از سناریوهای نگران‌کننده برای دولت نیز بود که البته پیش‌بینی نیز شده بود.

 

مجریان از نظردهندگان فاصله می‌گیرند

 

زمانی که سرانجام فرمان مذاکرات بر سر برجام به دست اصولگرایان افتاد، دو سناریو مطرح شد که اصولگرایان خارج از دولت ممکن بود در صورت احیای احتمالی برجام طی کنند. یکی نادیده‌گرفتن همه انتقادات پیش از برجام، حمایت از هر نتیجه‌ای که به دست بیاید و زدن سند حل مسئله به نام دولت اصولگرای رئیسی بود و دیگری اینکه بعد از مدت‌ها حمله، حالا حتی اگر دولت اصولگرا در این زمینه به نتیجه برسد نیز بدنه و اصولگرایان خارج از دولت به خط مخالفت و حمله ادامه خواهند داد. در عمل احتمالا هرکدام از این دو مسیر توسط بخشی از اصولگرایان طی شود اما فعلا به نظر می‌رسد سعید جلیلی قصد دارد پایگاه مخالفت با برجام را حتی درصورتی‌که در دولت هم‌جناح احیا شود، از هم‌اکنون و با مدیریت خود بنا کند. این نامه تا این لحظه جدی‌ترین و برجسته‌ترین حمله به مسیر برجامی رئیسی، امیرعبداللهیان و باقری است که از پایگاه اصولگرایی است و به‌خوبی نشان می‌دهد که جلیلی از احیای برجام توسط آنها حمایت نخواهد کرد. این در کنار حملات حسین شریعتمداری در کیهان به ایده مذاکره مستقیم که امیرعبداللهیان مطرح کرده بود، یک مسئله دیگر را نیز مشخص می‌کند: اصولگرایانی که به دولت رفته‌اند، در مواجهه با گزینه‌ها و شرایط به تصمیمات و انتخاباتی متفاوت با مواضع پیشین جریان خود رسیده‌اند اما آنهایی که همچنان بیرون از گود دولت هستند، قصد ندارند به خاطر الزامات و ترجیحاتی که دولت منسوب به آنها احساس می‌کند، از مواضع گذشته و مخالفت‌های قبلی خود با برجام یا مذاکره با آمریکا دست بکشند و با رئیسی همراه شوند. این نامه در واقع این نظریه را تأیید می‌کند که با وجود پیروزی یک دولت اصولگرا، جلیلی قصد دارد همچنان راهبرد «دولت در سایه» خود را ادامه دهد و با دولت فعلی نیز مثل دولت قبل همراه نیست.

 

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نزل ابادی ارسالی در

      .و...... جلیلی

    • سالار ارسالی در

      پسر خوب اونوقت آمریکا وایمیسته شما ۹۰درصد غنی سازی کنی!!! اقتصاد مملکت که پوکیده.فقط مونده یکم زیرساخت که میزنه اونم میپوکونه.

    • ناشناس ارسالی در

      نفس آقا از جیب پر پول وجای گرم در میاد

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت ، صدام و قذافي هم همينطور بودن

    • سعید ارسالی در

      عجب استدلالی مغز متفکر شما اگر به نود درصد برسانید دیگر هیچ کشوری تاکید می کنم هیچ کشوری به نفع شما نه در شورای امنیت و نه در سازمان ملل به شما رای نخواهد داد دهها قطع نامه تحریمی جدید و یک اعتلاف نظامی همه جانبه از طرف تمام کشورهای دنیا شکل خواهد گرفت هرچه بدبختی داریم از این بی مغزی امثال شما است

    • محمد ارسالی در

      جلیلی راست میگه

    • محمد ارسالی در

      افراطی بودن تااین حد؟؟طالبان هم ازاین غلطانمیکنه

    • سهند ارسالی در

      بخدا قسم درست ترین و بهترین سیاست مدارانه ترین و کارگشاترین جسورانترین و........ نظری است بعد از یک دهه از زبان یک مسئول دلسوز شنیدیم،تحریمهای ویرانگر مثل تیری بود پیکر ملت و نظام را بسختی مجروح کرد، امریکا با سیاستبازی و فریبکاری وعدهای پوچ و امیدهای توخالی روحانی ساده لوح و احمق بیخاصیت را 8 سال بدین وضعیت نگه داشت تا ملت و نظام مثل شکار زخمی از پا درایند دقیقا همینطور هم شد

    • ناشناس ارسالی در

      غنی سازی 60% با 90% تفاوت چندانی ندارد این را امریکا خوب میداند و تیم ایران نه.

    • یک معلم ازکاشان ارسالی در

      سلام ،آقای جلیلی قربون شکل ماهت برم ،شورای امنیت دربست دراختیارآمریکاواروپاست ،برفرض ازبرجام خارج شدیم وغنی سازی رابه 100درصدرساندیم چه مشکلی ازمردم حل میشه؟تازه ازکجامطمئنی که آمریکاییهابعدازخروج ایران ازبرجام مذاکره مستقیم کنندوتحریمهارابردارند؟باچه اطمینانی داری که روسیه وچین ازحق وتوبه نفع ایران استفاده کنند ؟این دوکشورآتش زیرخاکسترهستنددرسیاست خارجی به هیچ کشوری نبایداعتمادکرد.آقای جلیلی شمازمانی عضوتیم مذاکره کننده بودی وکارهایت رادیدیم درتوان خودت زحمت کشیدی بگذارتیم جدیدکارخودش راانجام دهد.والسلام .

    • مجید ارسالی در

      مردم باید تاوان تصمیم غلط امثالی شما ها را بدهند ، خود جلیلی مگر در زمانی که مسئولیت داشت چه گلی بسرمون زده که حالا پیشنهاد خروج از برجام وارائه کنه . این قبیل تصمیمات به جز فلاکت وانزوا و بدبختی مردم چیزی به دنبال نخواد داشت ... اقای جلیلی به فکر راه حل ودیپلماسی باشید نه راه فرار ..... اقای جلیلی تحریم کمر ملت وشکسته .... بیدار شوید سال 2022 هستیم ....

    • علی ارسالی در

      مذاکرات را با قدرت ادامه دهید تا کاسبان تحریم بیش از این حق مردم را پایمال نکنند ترا به خدا دولت سایه را از ادبیات خارج کنید یک نفر در این مملکت هشتاد میلیونی دولت است به امید پیروزی ایران

    • ايراني ارسالی در

      بس است تمام اخبارهاي شما دروغ است چند سال است كه مردم را سركارگذاشتيد اوضاع اقتصادي مردم ايران زمين افتضاح است نمي فهميد مردم ايران را نامحرم حساب نكنيد اخبار را شما دروغ هم بگوييد طرف مقابل تمام خبرها را دست مردم مي گذارند بنابراين اعتماد خودتان را از دست ندهيد و واقعيت ها را بگوييد كس نخوارد پشت من جزء انگشت دست من .........

    • محمد ارسالی در

      عجب رجالهایی داریم اگرایشان قدرتی دستشان باشد ظرف ۳ماه باعث تجزیه ایران به دست روسیه وآمریکا خواهد شد.خداوکیلی اینا باید سالهاپیش بازنشسته میشدن .آخه دراین روزهای بحرانی ،این خرف وسیاست است که ابرازمیکند؟

    • ماشاءاله خلیفی ارسالی در

      خودت هم بیا بامردم زندگی کن هرچه مردم میخورند توهم بخور حقوقت هم ۴ملیون بشه بچه هات رو از خارج بیار خوزستان زندگی کنند نه اینکه فقط تو لوسان لم دادی هرچه پز میدی به ضرر مردم وبه نفع بالا اومدن دلارهای انباشته تو میشه

    • مریم ارسالی در

      آقای جلیلی شکمت سیره مردم گرسنه اند لطفا حرف نزن

    • حمید ارسالی در

      آقای جلیلی اگر وقت کردی یک کمی برو پیاده روی کن تا بفهمی چی بر سر مردم آمده مخصوصا اگر پول خرید نان نداشته باشی

    • ناشناس ارسالی در

      لابد مشکلات اقتصادی ومعیشت مردم را شما اصولگرا های نخبه و با تدبیر حل می کنید!!!!!!
      مردم نگران نباشند اکیو سان ها کشور را حتما به بهشت تبدیل می کنند.

    • هم وطن ارسالی در

      حساب بانکیت روبروز پرتر میشه.موادتم مستقم وخالص از افغان میاد.خودرو خانه آنچنانی هم که داری.میتونی تا۱۰۰۰درصد برسی.مردم نمیتونند.جلیل خانم

    • ناشناس ارسالی در

      خدا کنه همین کار رو بکنین با اولین شلیک به ایران ساکت بستی اونوری ...

    • ناشناس ارسالی در

      سعید جلیلی خائن است وسابقه خودتحریمی برعلیه نظام وملت ایران دارد واین فرد عامل کشانده شدن پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت وبه تبع ان تحریمهای ظالمانه بر علیه ایران بوده است .در نامه عریض وطویلش به امام جامعه هم که گفته غنای اورانیوم را به نود درصد برسانید و زیر برجام بزنید .خودش قانون شکن بودنش وعد م تعهدش به قوانین بین المللی وزدن زیر برجام وبازگرداندن دوباره تحریمها بردوش مردم مستضعف وکشاندن دوباره پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت را در نامه اش به وضوح نشان داده .نامه وی به رهبر انقلاب پی گیری قضایی دارد.ورهبر انقلاب هوشیارند وگول سعید جلیلی وامثال اورا نمی خورند.

    • ناشناس ارسالی در

      بمب اتم را میخواهیم کله کی بزنیم

    • ناشناس ارسالی در

      سعید جلیلی خسران کار وخائن است وسابقه خودتحریمی برعلیه نظام وملت ایران دارد واین فرد عامل کشانده شدن پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت وبه تبع ان تحریمهای ظالمانه بر علیه ایران بوده است .در نامه عریض وطویلش به امام جامعه هم که گفته غنای اورانیوم را به نود درصد برسانید و زیر برجام بزنید .خودش قانون شکن بودنش وعد م تعهدش به قوانین بین المللی وزدن زیر برجام وبازگرداندن دوباره تحریمها بردوش مردم مستضعف وکشاندن دوباره پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت را در نامه اش به وضوح نشان داده قانون شکن تر از ترامپ سعید جلیلی است .نامه وی به رهبر انقلاب پی گیری قضایی دارد.ورهبر انقلاب هوشیارند وگول سعید جلیلی وامثال اورا نمی خورند.فرد قانون شکن یعنی منافق و پیرو بنی صدر وخسرانکار همه باید به قوانین داخلی وبین المللی متعهد باشند .این چه حرف احمقانه وبچه گانه وقانون شکنانه ای است که جلیلی زده که زیر برجام بزنیم واورانیوم را به نود درصد برسانیم بعد برویم با امریکا مستقیما مذاکره کنیم.

    • منوچهر ارسالی در

      همینکه دررابطه بامسئله ای بااین اهمییت،اونهم دراین مقطع حساس به رهبری نامه میده وانتظارداره توصیه ش پذیرفته بشه؛بخوبی نشون میده چقدرنفهمه!

    • زنده باد ایرانی ارسالی در

      در این جهان پهناور فقط از جلیلی و شریعتمداری خوشم نمی آید،نمی دونم چی هستن واز کجا اومدن که هرچی به فکرشون رسید میگن بدون در نظر گرفتن خدا، مردم ومملکت عزیزمان.

    • ناشناس ارسالی در

      امریکا در مذاکرات برجام خضوعانه عمل می کنه و این تیم مذاکره کننده ایران است که گردن کشی وتکبر می کند وسر میز مذاکره مستقیم با امریکا نمی نشیند .مسئولین وضعیت بد اقتصادی مردم را درک نمی کنند وبه فکر مردم نیستند چون با حقوقهای نجومی که می گیرند نمی فهمند فقر وفشار اقتصادی برای مستضعف یعنی چه. بهترین راه حل رفع تحریمها مذاکره مستقیم با خود امریکاست نه کشورهای لوس اروپایی.اگر تیم مذاکره کننده ایران با امریکا مذاکره مستقیم نکنند وتکبر ورزند وبه تبع ان برجام شکست بخورد وتحریمها برگردد مقصر قطعا ایران است. درمیدان نبرد دیپلماسی حریف ما امریکا مسئولین ما را به میدان نبرد مذاکره مستقیم دعوت می کند ولی مسئولین ایران کارشکنی می کنند وبه میدان نبرد مستقیم دیپلماسی ومذاکره مستقیم با امریکا نمی روند این حرکت مسئولین مذاکره کننده هسته ای دقیقا مشابه فرار از دشمن در میدان جنگ است ، مسئولین مذاکرات هسته ای ایران دقیقا مثل کشتی گیری هستند که از میدان کشتی با حریف در می رود ودر میدان مبارزه حاضر نمی شود .افراد مقصر در جلوگیری از مذاکره مستقیم ایران با امریکا وعاملان برهم زننده مذاکره مستقیم با امریکا و به تبع ان شکست برجام تودهنی محکمی از ملت ایران خواهند خورد و ملت انها را محاکمه خواهد کردو ایام ا... دیگری که معمار انقلاب خمینی کبیر پیش بینی کرده اند رخ خواهد داد. امام خمینی ره وامام خامنه ای هیچگاه مذاکره مستقیم با امریکا را باهدف گرفتن حق ملت مظلوم ایران از امریکا وابرقدرتها ممنوع نکرده اند ومسئولین موظفند ومکلفند برای گرفتن حق ملت ایران به دهان شیر هم بروند. هیچ فرد ومسئولی حق ندارد از امام خمینی وامام خامنه ای در خصوص مذاکره مستقیم با امریکا برای گرفتن حق ملت مظلوم ایران جلوتر حرکت کند وخود سرانه عمل کند یا مثل سعید جلیلی واحمدی نژاد وحسین شریعت مداری در مسیر مذاکره مستقیم با امریکا فتنه گری وسنگ اندای کند.که فتنه از قتل وکشتار بدتر است.که خداوند می فرماید الفنته اشد من القتل

    • ناشناس ارسالی در

      تیم مذاکره کننده مستقیم با امریکا تیم ایت ا... رئیسی که فردی مخلص وقاضی عادل ومومن و انقلابیست می باشد نه تیم حسن کلید که خودش ابوموسی اشعری بود وتیم مذاکره کننده اش هم شناور از جاسوسان خطرناک بود.مذاکره داریم تا مذاکره.اقایان سعید جلیلی وشمخانی، وحسین شریعتمداری وطلاب حوزه علمیه قم پیر خط موسوی خوئینی ها فکر کرده اند ایت ا... رئیسی این فرد والا مقام همان حسن کلید است؟ هرگز تفاوت این مذاکره وان مذاکره زمین تا اسمان است

    • ناشناس ارسالی در

      این کار ریسکش بالاست اولا از کجا شما میدایند روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده می کنند دوما این وضعیت ایران را کشور ی احمق و بی کله و خطرناک نشان می دهد که خطری برای تمام دنیا محسوب میشود حالا این رابگذارید کنار حجمه رسانه ای غرب محاصره رسانه ای و محاصره اقتصادی و بعد خرخره ایران را میجوند بهمین راحتی احتمالا شما هم تحت تقیب قرار می گیرید این نتجه تفکرات اشتباه در سیاست است

    • ممصادق ارسالی در

      معلوم نیست این آقای جلیلی واسه کی کار می کنه. کلا آدم خطرناکی است

    • مصطفی محمدی ارسالی در

      این بیچاره فکر کرده جلیلی دوره بعد رآی به اومیرسه دوست نداره تحریمها شکسته بشه مردم درفشار باشندومردم از رئیسی ناراضی باشند وسه سال دیگه جلیلی کاندید بشه ریس جمهور مردم بشه ولی کسی گول حرف تو نمیخوره جلیلی به تورای نمیدن دست بردارید حرف الکی

    • رضا حیدری ا ارسالی در

      از نظرت تو مشخصه سهندیادلارداری یامغزت کوچک شده دکتر برو جلیلی مملکت ارث پدری خودت میدونی

    • جلیل نادری ارسالی در

      اگر جنگ بشه جلیلی تو باخانواده آمریکا میری خوب حالا برو دست ازسرمردم بردارببین مردم ازتونفرت دارن

    • عباس فریدی ارسالی در

      جلیلی بی عقل شده چوبشه مردم باید بخورن

    • آ رمان دادرس ارسالی در

      زجر کشیدن مردم دوست داری جلیلی به حق امام حسین .......

    • لیلا حاتمی ارسالی در

      شاید نفوذی دشمن باشه جلیلی چون کسی مردم وکشوررادوست داشته باشد این حرفها را نمیزد

    • کیوان عزتی ارسالی در

      تحریم برای شما آقای شریعتمداری وجلیلی خوبه سود داره یک روز ازخواب بیدار شدی چند میلیارد دلار به ثروتت اضافه شده ما بدبخت بیچاره ها زجرمیکشند

    • عرفان پرویزی ارسالی در

      این بیچاره فکر کرده پوتین پدر اصلی خودشه نه عزیزم توگردش شدی

    • حداد رحیمی ارسالی در

      به پیغمبر خیلی ازمردم مثل شما آقای نظر دهنده ازشریعتمداری وجلیلی نفرت دارند چون هیچوقت نظر مردم وبه خاطر مردم مظلوم چیزی نگفتن فقط حرف الکی میزنن

    • فردین محمد ی ارسالی در

      مردم زجر میکشن همه چیز هرروز گران میشه آقای شریعتمداری وجلیلی دخالت الکی میکنند مردم شما را نفرین میکنند دست بردارید ازلجبازی

    • ملوک چهری ارسالی در

      آقای جلیلی شریعتمداری دخالت الکی زیاد میکنید شما دارید هرروز نظرات مردم را میبینیدچرادل مردم راخون میکنید آه مردم شما وخانواده رانابود میکنه دست بردارید ازلجبازی بامردم شما ثروتمند هستید تحریم برای شما پدرومادر است سود میرسه به شما خدایا ثروتشان رابگیرشایدبخندی جلیلی شریعتمداری ولی دیدی چه به سرشاه نامرد آمد شما ازاو بالاتر نیستید بترسید از آه مردم ریشتانه خشک میکنه

    • کبری اکبری ارسالی در

      شما خودتان اگر یک روز مثل مردم زندگی کن، بعد ببینم میگفتی مذاکره بده آقای جلیلی اگر خودت وخانواده بیکار بودی این دویست صفحه می نوشتی مردم به سختی زندگی میکنند آمریکا جنایتکار کاری کرده حتی دار و به دست نیازمند نرسد شما مثل مردم داخل صف مرغ نمیری

    • سروناز حمیدی ارسالی در

      آقای جلیلی خودت میدونی مردم دارند زجرمیکشند آقای شریعتمداری وجلیلی چرا دوست نداری تحریم شکسته بشه مردم دارند زجرمیکشند چرا الکی حرف میزنی دوست نداری مردم ایران عزیز باشادی کنار هم زندگی کنیم آقای شریعتمداری شده هم صدا با اسراییل کودک کش نامرد

    • عارف یدی ارسالی در

      تورا به خدا الکی حرف نزن جلیلی آرزوی ماشده رفع تحریمها ی آمریکانامردما هم دوست داریم مثل شما نه دروغها ولی ماهی یکبار یک کیلو گوشت بخریم

    • بدری کولانی ارسالی در

      ای خدا میشه تحریمهاشکسته بشه زودترتحریم رفع بشه ماهم راحت زندگی کنیم خدا خودت به دادمان برس به داد مردم ایران عزیز و دوست داشتنی قشنگ

    • علی برازجانی ارسالی در

      به خدا آقای شریعتمداری آقای جلیلی من خودم اندازه‌ی نصف نصف زندگی شما راداشتم من خودم مثل شما میگفتم نه به مذاکره آرزو داشتم تحریمهاشکسته نشه میدونی برای چه چون دلارم وزندگیم نصف میشد به شما حق میدم تحریمهاشکسته بشه شماخیلی ضرر میکنید

    • یزدان مرادی ارسالی در

      تورا به خدا الکی حرف نزن جلیلی آرزوی ماشده رفع تحریمها ی آمریکا بی وجدان

    • کیوان بهمنی ارسالی در

      تورا به خدا به فکر مردم باش آقای جلیلی دست بردارید ازلجبازی ما از آقای رئیسی خواهشمندیم یک پست بهت بده

    • کامران هومن ارسالی در

      آقای رئیسی مردم ازشما حمایت می کنند چرا مذاکره نمی کنید تحریم شکسته بشه مردم دارند زجرمیکشند آقای شریعتمداری وجلیلی دخالت الکی میکنند

    • ناشناس ارسالی در

      جناب آقای جلیلی با غنی سازی چه چیزی به سفره مردم افزودین؟ جز اینکه همیشه موجب تحریم ملت و ترس دنیا و ملت ها از ایران و ایرانی شدید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه