ارسال به دیگران پرینت

بارش‌های شدید | باران | مدیریت بحران

پنج استان منتظر بارش‌های شدید باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور طی امروز (12 بهمن‌ماه) از شدت بارش در پنج استان خبر داد.

پنج استان منتظر بارش‌های شدید باشند

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور طی امروز (12 بهمن‌ماه) از شدت بارش در پنج استان خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: در روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) با فعالیت سامانه بارشی در کشور در غالب مناطق به‌جز استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، استان‌های ساحلی خزر و استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است و از بعدازظهر سه شنبه(۱۲ بهمن‌ماه) به‌تدریج از سمت غرب کاهش ابر خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه اوایل چهارشنبه (۱۳بهمن‌ماه) از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود و روز سه شنبه(۱۲بهمن‌ماه) در جنوب غرب، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه(۱۳ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی با اشاره به جو آرام کشور تا روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) اظهارکرد: در سایر نقاط کشور تا روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) جوی آرام خواهیم داشت و جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور، در شمال غرب، غرب استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه مرکزی البرز و مرکزی زاگرس بارش خواهیم داشت. 

به گفته ضیاییان شنبه(۱۶ بهمن‌ماه) علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش رخ خواهد داد، در روز شنبه(۱۵ بهمن‌ماه) بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود و کاهش دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان گفت: خلیج فارس از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه(۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ماه) و دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) و دریای خزر روز شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن ماه) صاف تا قسمت ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۱۳ بهمن ماه) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز(۱۲بهمن‌ماه) تبریزبا کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد و فردا (۱۲ بهمن‌ماه) زنجان و همدان با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۰ و۱۱ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

 

 

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | آلودگی هوا

بارش برف و باران در تهران | افزایش دما از فردا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران،طی امروز(۱۲ بهمن ماه)کاهش دما تا۸ درجه سانتیگراد و بارش برف و کولاک پیش بینی می شود و از فردا (۱۳ بهمن ماه) افزایش دما دور از انتظار نیست.

 

بارش برف و باران در تهران | افزایش دما از فردا

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران امروز(۱۲ بهمن‌ماه) آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات در نیمه جنوبی همراه با بارش باران در نیمه شمالی بارش برف و باران و در ارتفاعات مه آلود گاهی همراه با بارش برف و کولاک برف مورد انتظار است.

 

از امشب (۱۲ بهمن ماه) کاهش ابر و از فردا (۱۳ بهمن ماه) تا صبح جمعه (۱۵ بهمن ماه) آسمان صاف تا نیمه ابری و در نواحی پرتردد شهری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه(۱۵ بهمن‌ماه) به‌تدریج افزایش ابر و از بعدازظهر جمعه تا صبح شنبه (۱۵ تا ۱۶ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات بارش باران و برف و بعدازظهر شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) گاهی وزش باد شدید در سطح استان مورد انتظار است.

 

 امروز(۱۲ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس و یخبندان شبانه سطح زمین، از فردا تا روز شنبه (۱۳ تا۱۶ بهمن‌ماه) روند افزایش نسبی دما و روز شنبه(۱۶ بهمن‌ماه) کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه(امین آباد) با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 

همچنین آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی با بیشترین و کمترین دمای۱۲ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین پنج‌شنبه (۱۴بهمن‌ماه) کمی ابری و غبارآلود و در بعد از ظهر نیمه ابری است و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بزن بارون بزن خیسم کن ترم کن...

    • محمد جوادزاهدی ارسالی در

      با سلام هواشناسی آقای گودرزی هوا باران رحمت آفتاب رحمت الهی هوا پاک راضی هستنم این هوا
      خوب است

    • فرح از ملایر ارسالی در

      ملایر برف کم بارید اینشاالله لیشتر برف ببارد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه