ارسال به دیگران پرینت

فهرست تحریم

۳ فرد فوت‌شده ایرانی از فهرست تحریم‌‌ انگلیس حذف شدند

انگلیس ۴ فرد ایرانی را که سه نفر از آنها فوت شده‌اند، از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

 ۳ فرد فوت‌شده ایرانی از فهرست تحریم‌‌ انگلیس حذف شدند

انگلیس ۴ فرد ایرانی را که سه نفر از آنها فوت شده‌اند، از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

دولت انگلیس در اطلاعیه‌ای روز دوشنبه (۱۱ بهمن/۳۱ ژانویه) اعلام کرد  اسامی ۴ فرد ایرانی را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است. سه نفر از این افراد فوت شده‌اند. 

دفتر اجرای تحریم‌های مالی وزارت خزانه‌داری انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده وزارت خارجه این کشور روز ۲۸ ژانویه فهرست تحریم‌های دولت را به‌روزرسانی کرده‌ است. 

در این بیانیه تصریح شده ۴ فرد زیر از فهرست تحریم خارج شده‌اند و از این پس مشمول مصادره دارایی نخواهند بود: ۱- احمد زرگر ۲- حسن حداد ۳- محمد حجازی و ۴- سید حسن فیروزآبادی.

از این فهرست آقایان حداد، حجازی و فیروزآبادی فوت کرده‌اند. تمامی این افراد بنا به ادعاهای مرتبط با «حقوق بشر» در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند. 

از گزارش‌های حقوق بشری کشورهای غربی به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها انتقاد به عمل آمده است.

انگلیس در حالی مقام‌های کشورهای دیگر را بنا به ادعاهای حقوق بشر در فهرست تحریم قرار می‌دهد که خود به دلیل نقض حقوق اقلیت‌ها، ترویج اسلام‌هراسی، تبعیض‌های اقتصادی و اجتماعی، وضعیت زندان‌ها، تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر با انتقادهای جدی در زمینه مسائل حقوق بشری روبرو است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه